همه تلاشم را برای بحران کم جمعیتی می‌کنم

کاهش زادو ولد

ایلان ماسک گفت:” تمام تلاش خود را برای کمک به بحران کم جمعیتی می‌کنم”. این در حالی است که او در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که صاحب دو قلو شده و در حال حاضر ۹ فرزند دارد.
به گزارش سایت businessinsider؛ مدیرعامل شرکت تسلا پنج سال پیش نسبت به کاهش زاد و ولد ابراز نگرانی کرده بود و در توئیتی نوشت:”جمعیت جهان به سمت پیری و نابودی شتاب می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از افراد متوجه این مشکل شده‌اند و اهمیت می‌دهند”. او همچنین سال گذشته اعلام کرد که کاهش زاد ولد به‌طور بالقوه بزرگترین خطر برای آینده تمدن است.

یکی از پیامد‌های کاهش تولد که باعث نگرانی مدیرعامل تسلا شده جمعیت ناکافی برای استعمار  سیاره سرخ است. ایلان ماسک که شرکت موشکی اسپیس ایکس را تأسیس کرده  قصد دارد تا قبل از پایان دهه، انسان‌ها را روی مریخ فرود بیاورد.

بیشتر بخوانید


 



منبع

براساس گزارش‌ها، این کارآفرین قبلاً تلاش‌های خود برای مهار کاهش جمعیت را برجسته کرده بود. او در توئیتی نوشت: “بر خلاف تصور بسیاری از افراد، هر چه کسی ثروتمندتر باشد، فرزندان کمتری دارد؛ من یک استثنای نادر هستم. ” طبق گزارش بلومبرگ، ماسک بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارد و  ثروتمندترین فرد جهان است.


بخوان  چین امسال ۶ فضانورد دیگر به فضایی خواهد فرستاد