هوش مصنوعی احتمالا ۲۷ درصد کار را خودکار می‌کند

ماتیاس کورمان (Mathias Cormann)، دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در یک کنفرانس خبری گفت: اینکه چگونه هوش مصنوعی در نهایت بر روی کار در محل کار تاثیر می‌گذارد و اینکه آیا آن را برای خطرات برتری می‌خواهد یا خیر، به ما می‌دهد. .

این نظرسنجی ۵۳۰۰ کارگر را در ۲۰۰۰ شرکت در حوزه تولید و مالی در هفت کشور سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در نظر گرفت.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCDE) می‌گوید، هوش مصنوعی ۲۷ درصد از منابع را در معرض خطر خودکار شدن قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساوث‌چاینا مورنینگ پست، این نظرسنجی که قبل از توسعه چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) انجام شد، خطراتی که در معرض خطر قرار دارند را تحت عنوان تعریفی می‌سازد که از بیش از 200 مهارتی که به راحتی خودکار می‌شوند، می‌شوند.

این سازمان مستقر در پاریس در چشم‌انداز خود از کار در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد، کارهایی که خطر خودکار شدن را به طور متوسط ​​۲۷ درصد از نیروی کار در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تشکیل می‌دهند و اروپای شرقی بیشتر در معرض خطر هستند. هستند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز سه شنبه اعلام کرد بیش از یک چهارم کار در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به مهارت‌های متکی هستند که می‌توانند به راحتی در انقلاب هوش مصنوعی آینده‌ی خودکار شوند و نگران باشند که ممکن است شغل خود را به دلیل ظهور یک مصنوعی مصنوعی انجام دهند. از دست بدهند.

او ادامه داد: دولت‌ها باید کمک کنند تا آماده شوند و از فرصت‌هایی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند بهره‌مند شوند.

بخوان  ۲ منطقه فعال خورشید رو به زمین چرخیده‌اند

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می‌گوید: حداقل دستمزد می‌تواند به کاهش فشار ناشی از کمک‌های مصنوعی کمک کند و دولت‌ها باید مطمئن شوند که حقوق را به خطر نمی‌اندازد.

این بررسی قبل از وقوع انفجاری مصنوعی شبیه چت جیپی‌تی انجام شد.

انتهای پیام



منبع

این سازمان می‌گوید: شواهد کمی وجود دارد که ظهور آن بر روی کارها تأثیر مهمی دارد، اما ممکن است این باشد که انقلاب در مراحل اولیه خود قرار گیرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در یک نظرسنجی در سال گذشته نشان داد که از هر پنج کارگر سه نفر می‌ترسند که طی ۱۰ سال آینده شغلی را به دلیل ظهور مصنوعی از دست می‌دهند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه یک بلوک ۳۸ عضوی است که به ثروتمند شدن و همچنین برخی از اقتصادهای نوظهور مانند مکزیک و استونی را در بر می‌گیرد.

به خاطر نگرانی از ظهور هوش مصنوعی، دو سوم از کارگرانی که پیش از این با آن کار می‌کردند، گفتند که اتوم، شغل آنها را کم خطر یا خسته کرده است.