ورود پر قدرت پاناسونیک به نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۴



پاناسونیک تلویزیون‌های هوشمند جدید، ماشین اصلاح، سیستم‌های صوتی و دستیار آشپزی مجهز به فناوری مصنوعی را در نمایشگاه فناوری CES224 معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، پاناسونیک در نمایشگاه فناوری CES 2024 از محصولات جدید را با تمرکز بر پایداری و تغییر استفاده از انرژی معرفی کرده است.

به نقل از آی‌های، ‌محصولات ارائه شده پاناسونیک در نمایشگاه CES 2024 برای این شرکت به فناوری‌های پایدار و ابتکارات به اصطلاح «اقتصاد چرخشی» تاکید دارد. به طور خاص، این شرکت به دنبال تولید محصولات مصرفی است که از انرژی را بهینه می‌کنند، در حالی که راه حل‌های انرژی سبز را برای خانه‌ها ارائه می‌دهند و به برق‌رسانی بیشتر صنعت حمل و نقل کمک می‌کنند. پاناسونیک همچنین به دنبال تبدیل کارخانه‌های خود به تأسیساتی با انتشار کربن صفر با استفاده از انرژی خورشیدی و هیدروژن است.

مدیر ارتباطات آمریکای شمالی پاناسونیک، می‌گوید: برای ما، موضوع فقط توسعه فناوری نیست، بلکه ایجاد دنیایی از زندگی کامل است که در آن هر نوآوری در جهت توانمندسازی مردم برای داشتن زندگی سالم‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

دکتر هیروتوشی اوهارا(Hirotoshi Uehara)، رهبر اجرایی و محیط زیست، بر این پیام تاکید می‌کند که جهان در نقطه‌ی عطف قرار دارد و ما باید تلاش‌های خود را برای ایجاد تغییری معنی‌دار در استفاده از انرژی تسریع بیابیم.

پاناسونیک عامل تعیین کننده زمان ما را این متصور می‌شود که چگونه می‌توانم زندگی کنم، احساس کنم و ارتباط خوبی با مصرف آن داشته باشم در حالی که این کار در هماهنگی با کره زمین انجام می‌شود.

فناوری های پایدار

پاناسونیک به عنوان نمونه‌ای از طرح‌های خود در توسعه محصولاتی که با ماموریت این شرکت مطابقت دارند، یک جایگزین پایدار برای پلاستیک به نام کیناری (kinari) معرفی کرد که یک ماده با چگالی بالا ساخته شده و از الیاف سلولز ساخته شده است که از مواد مختلف گیاهی ضایعات ساخته شده است. مشتق شده و توسط یک ماده رزین بر پایه روغن در کنار هم نگه داشته شده است.

بخوان  میلیونرهای زاغه‌نشین؛اگر پولدارها فقیر بودند چه شکلی می‌شدند؟

دکتر اوهارا همچنین فناوری را به اشتراک گذاشت که دی‌کند کربن را به منبعی تبدیل کرد که می‌تواند برای تسریع محصول تا ۴۰ درصد یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

دیگری از چشم انداز پاناسونیک برای جامعه‌ای سبزتر، دریمز(DERMS) است که یک سیستم مدیریت منابع انرژی تولید می‌شود که از آخرین قابلیت‌های فناوری اطلاعات برای تامین انرژی سبز با منابع محلی برای مصرف می‌کند. این به معنای کمک به بی‌ثباتی در تولید انرژی انرژی با بهبود فناوری ذخیره‌سازی و ذخیره انرژی است.

در بخش خودرو، خودرو که توسط تاد لنکستر(Todd Lancaster)، معاون اجرایی سیستم‌های خودرو ارائه شده، پاناسونیک از سیستم محاسباتی با عملکرد بالا(HPC) خود را به نام نورون رونمایی کرده است. با اذعان به رشد مداوم وسایل نقلیه متکی به رایانه، این نوآوری امکان به روز رسانی نرم افزاری و سخت افزاری خودروها را فراهم می کند.

مشارکت ها و دستگاه های جدید

پاناسونیک همچنین همکاری با شرکت اینفینیتی(Infinity) را اعلام کرده است. این شرکت همچنین با فایرتی‌وی Fire TV آمازون همکاری کرد تا تلویزیون‌های هوشمند را توسعه دهد که تجربه بصری بی‌سابقه‌های ارائه می‌دهند. در سال 2024، پاناسونیک محصولات تلویزیونی را عرضه می‌کند که فایرت‌وی به عنوان عامل آن‌ها عمل می‌کند. در واقع، فایر تی‌وی سیستم عامل اصلی برای تلویزیون‌های آینده پاناسونیک خواهد بود.

این تلویزیون‌ها دارای فناوری‌های مشابه با کیفیت تصویر سازگار با محتوای و همچنین عملکرد و یکپارچه‌سازی دستگاه‌ها هستند.

یکی از دستگاه‌های جالبی که پاناسونیک ریش‌تراش پالم را معرفی می‌کند، بود که یک ریش تراش کوچک با پنج تیغه به اندازه کف دست شما است و از ناگوری (NAGORI) که یک ماده پایدار از مواد معدنی دریا ساخته می‌شود.

بخوان  اتمام مک برای سال 2022: ونتورا و M2 درخشیدند، اما مک پرو کجاست؟

یکی دیگر از محصولات ارائه شده، یک دستیار آشپزی مجهز به تجهیزات مصنوعی برای لوازم آشپزخانه پاناسونیک بود که با همکاری شرکت آشپزخانه هوشمند فرسکو (Fresco) توسعه یافته است. دستیار آشپزی هوش مصنوعی می‌تواند به سفارشی‌سازی دستور العمل‌ها برای تناسب آنها با غذای غذایی، جایگزینی مواد بسته به محتویات انبار و تنظیم سرو غذا و سایر موارد آشپزی کمک کند.

انتهای پیام



منبع