پرسه‌زنی سگ رباتیک در بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان


سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای(سرن) از یک ربات چهار پا رونمایی کرده است که تحولی در بررسی و کاوش محیط‌های بی‌نظم و خطرناک ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، در یک گام مهم در جهت افزایش کاوش در تأسیسات پیچیده سرن، یک راه حل حل رباتیک پیشرفته که به نام سرن‌کوادبات(CERNquadbot) می‌شود، به اولین آزمایش محافظت در برابر تشعشع خود را در منطقه وسیع شمال آزمایشگاه به پایان می‌رساند.

به نقل از آی‌ای، این ربات نوآورانه چهار پا، فصلی را در جستجوی سرنخ برای یافتن همراهان رباتیک سازگار و چابک برای حرکت در محیط‌های چالش برانگیز نشان می‌دهد.

ربات سرن‌کوادباتی که در ساختمان ۹۳۷، مکانی که پیشرفته‌ترین ربات‌های سرن‌های توسعه می‌یابد، قرار دارند به عنوان گزینه‌های امیدوارکننده می‌شوند. مدل‌های قبلی که چرخ‌دار بودند، این ربات دارای چهار پا است که پایداری و مانور بی‌نظیری در محیط‌های بی‌نظم و ناهموار می‌دهد.

کریس مک‌گریوی (Chris McGreavy)، مهندس رباتیک در گروه کنترل، الکترونیک و مکاترونیک (CEM) سرن، مهم است که این پیشرفت را توضیح می‌دهد و می‌گوید: مجموعه‌های بزرگی از سیم‌ها و لوله‌ها روی زمین وجود دارد که تکان می‌خورند و حرکت می‌کنند و این فضا را برای شما انجام می‌دهند. چرخ‌های ربات‌ها و حتی انسان‌ها سخت و غیرقابل عبور است.

استقرار در محیط های پیچیده

این ربات مجهز به الگوریتم‌های کنترل پیشرفته است و برای نظارت بر شرایط محیطی و تشخیص سریع ناهنجاری‌هایی مانند نشت آب یا آماده‌شده است.

پرسه‌زنی سگ رباتیک در بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان

مک گریوی بر نقش حیاتی آنها تأکید می‌کند و می‌گوید: آنها می‌توانند ناشتاهای آب یا آتش‌سوزی و سایر حوادث مانند آلارم‌های کاذب را به‌موقع شناسایی کنند که همگی می‌توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد دستگاه‌ها در غارها و تونل‌ها تأثیرگذار باشند.

بخوان  برنامه های بزرگ برنامه اندروید Google می تواند نحوه استفاده از Chromebook شما را تغییر دهد

اکوسیستم رباتیک مکمل

هر ربات به دقت در طراحی شده است تا تکمیل کننده کار همتایان خود باشد و قابلیت‌های اکتشاف را بهینه کند.

در حالی که قطار بازرسی مونوریل(TIM) در نظارت بر فواصل در برخورد با بزرگ هادرون(LHC) از قسمت بالای برتری دارد، سرنکوادبات وارد مناطق ناشناخته در سطح زیر خط پرتو می شود. مک گریوی در رابطه با آنها توضیح می‌دهد و می‌کند قطار بازرسی مونوریل برای نظارت بر فواصل زیاد از بالا استفاده می‌شوند و می‌توانند مسافت‌هایی را بدون شارژ مجدد طی کنند. آنها می‌توانند ربات‌های چهارپا را در مناطق محلی مستقر کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد مکان‌های خاص به دست آورند که قطاری مونوریل نمی‌تواند آنها را باز کند.

گسترش افقهای اکتشافی

سرن‌کوادبات‌ها با استفاده از خود برای عبور از زمین‌های غیرقابل‌قابل گذشته، عصر از کاوش در سرنخ را می‌زند. این ربات بر خلاف پیشینیان که به دلیل نحوه حرکت محدود شده بودند، از محدودیت‌های سنتی فراتر رفته و دسترسی بیسابقه‌های به محیط‌های متنوع ارائه می‌دهند.

ادغام موفقیت‌آمیز سرن‌کوادبات در اکوسیستم رباتیک سر نشان‌دهنده نقطه عطف قابل‌توجهی در پیگیری نوآوری و اکتشاف آزمایشگاه است. این ربات شگفت‌انگیز چهار پا با تطبیق‌پذیری و چابکی خود، نوید انقلابی در نحوه حرکت و حرکت‌ها در محیط‌های خنثی‌به‌فرد سرن را می‌دهد. از آنجایی که می‌گویند مرزهای پیش‌برده می‌شوند، آینده هیجان‌انگیز برای پیشرفت‌های بیشتر در اکتشاف و کشف در فیزیک ذرات مورد انتظار است.

انتهای پیام



منبع