پرورش قارچ در تفاله قهوه توسط یک استارتاپ بلژیکی

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، تفاله قهوه، پسماند قهوه پس از دم کردن آن در آخرین مرحله آماده سازی قهوه است. آخرینا یک شرکت تصمیم بلژیکی گرفته تا از تفاله آن برای پرورش قارچ استفاده کند. ماهیانه بیش از دو هزار قارچ توسط این شرکت می‌شود. شرکت “PermaFungi” می‌تواند بیش از ۲۰ تن از ۱۸ میلیون تن تفاله قهوه تولید شود.

پس از دو هفته در یک اتاق تاریک و نزدیک، کیسه‌ها به فضای روشن‌تری می‌شوند، جایی که قارچ‌ها شروع به جوانه زدن می‌کنند. پس از برداشت ها، قارچ ها را به فروشگاه ها و رستوران ها ارگانیک تحویل می دهند.

شرکت بلژیکی “PermaFungi” در حال پرورش قارچ در تفاله قهوه استفاده می شود.

“جولیان جکت”(Julian Jacquet) یکی از بنیانگذاران این شرکت گفت: قارچ می‌تواند تفاله‌های قهوه را تجزیه کند و از نیتروژن، هیدروژن، اکسیژن و کربن آن استفاده کند و از این روش برای بدست آوردن آنچه نیاز دارد استفاده می‌کند.

هر سال، مصرف کنندگان قهوه در سراسر جهان حدود شش میلیون تن تفاله استفاده می شود. در سال ۲۰۱۸، این شرکت ۳۹ تن از آن را بازیافت کرد.

بسیاری از صنایع قرن‌هاست که از ساختار «بخر، بپز، دور بریز» پیروی می‌کنند و به جمع آوری میلیون‌ها تن می‌دهند که هر ساله به محل‌های دفن ختم می‌شود، کمک می‌کنند. هدف این سیستم پرورش قارچ، دور شدن از این روند خطی و حرکت به سمت مدل دیره‌ای‌تر است.

شرکت “PermaFungi” می‌گوید این کار را برای حذف دور ریختن تفاله قهوه طراحی شده است. تیم PermaFungi به جای اینکه اجازه دهد تفاله‌های قهوه در محل‌های دفن غذا جمع‌آوری شود، با دوچرخه به کافی‌شاپ‌های محلی در بروکسل می‌روند تا صد قهوه قهوه را از آنها جمع‌آوری کنند.

بخوان  انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

ژاکت گفت: ایده این است که آن چیزی را که می‌توان مجموعه‌ای از کارایی‌های دیگر داشته باشد، بازیابی کرد تا چیزی جدید از آن بسازیم.

این یک فرآیند است که در آن محصولات جانبی به جای هدر رفتن مجدداً می‌شوند.

تفاله‌ها به مرکز رشد بازگردانده می‌شوند و در آنجا آنها را در کیسه‌هایی با بسته‌بندی می‌کنند تا یک خاک مغذی برای هاگ‌های قارچ ایجاد شود.

در آن سوی مرز، در پاریس، سرآشپز ستاره‌دار “سیمون زانونی” (Simone Zanoni) در حال استفاده از تفاله‌های قهوه برای استفاده در غذاهایی مانند تورتلی قارچ است.