پر و بال ربات جدید به قابلیت های پهپادی اش کمک می کند

«کریستو جوهانسون» محقق زیست‌شناسی در دانشگاه لوند، توضیح داد که رباتیک آنها می‌توانند بیشتر از ربات‌های قبلی مانند یک پرنده تکان بخورند. این تحقیق می‌تواند برای کاربردهایی مانند خدمات ارسال محموله استفاده شود.

یکی از دانشگاه‌های «لوند» سوئد به اظهار اظهارنظر کرده است که ربات مجهز به بال و برای ایجاد این امر به بهبود کارایی هواپیماهای بدون سرنشین کمک می‌کند.

کاربردهای بالقوه زیادی برای پهپادها وجود دارد که می‌توان از این بینش‌ها به خوبی استفاده کرد. پهپادهای بال‌دار را می‌توان برای حمل و نقل استفاده کرد، اما آنها باید به اندازه کافی کارآمد باشند و بتوانند علاوه بر تحمل کنند. نحوه حرکت برای عملکرد بسیار زیاد است، بنابراین در اینجاست که تحقیقاتی مانند این می‌توانند مفید واقع شوند.

دایناسورهای پرنده مانند منقرض شده از تا کردن بالهای خود در طول حرکت به سمت بالا سود می‌بردند. پرندگان بزرگترین و کارآمدترین موجودات پرنده زنده امروزی هستند که الهام بخش توسعه پهپادهای جدید هستند. برای تعیین کدام استراتژی بال زدن بهتر است به مطالعات آیرودینامیکی در مورد روشهای مختلف بال زدن است.

از بال رباتیک می‌توانم برای پاسخ به سؤالاتی در مورد پرواز پرندگان استفاده کنم که این امر در حال حاضر در پرواز غیرممکن است. تحقیقات در مورد پرواز پرندگان زنده محدود به حرکت بال زدن است که در واقع از آن استفاده می‌کند. این تحقیق با یافتن اینکه کدام الگوهای حرکتی نیرومند را می‌سازند و کارآمدتر می‌شوند، توضیح می‌دهند که چرا پرندگان به همین شکل تکان می‌خورند. نتایج این مطالعه همچنین می‌تواند در زمینه‌های تحقیقاتی دیگر مانند چگونگی تأثیر مهاجرت توسط تغییرات آب و هوایی و دسترسی به غذا، مورد استفاده قرار گیرد.

بخوان  خداحافظ آریان 5 ! - ایسنا

مطالعات قبلی نشان می دهد که پرندگان هنگام پرواز آهسته بالهای خود را بیشتر به صورت افقی تکان می دهند. مطالعه جدید نشان می‌دهد که پرندگان اگر به انرژی بیشتری نیاز داشته باشید، احتمالاً این کار را انجام می‌دهند. این چیزی است که په‌پادها می‌توانند از سرعت دامنه‌ای که می‌توانند با آن پرواز کنند را افزایش دهند.

برای مطالعه بیشتر این موضوع، یک تیم تحقیقاتی سوئدی-سوئیسی بال رباتیکی ساخته شده است که می‌توان دقیقاً به این امر دست و مانند پرنده تکان بخورد. این بال در یک تونل باد آزمایش شد تا اندازه‌گیری شود که چگونه روش‌های مختلف برای نیرو و انرژی آن در حین پرواز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افمطالعه‌ای که توسط دانشگاه «لوند» در سوئد انجام شده است نشان می‌دهد که پرندگان با تا بال‌هایشان در هنگام حرکت به سمت بالا، کارآمدتر پرواز می‌کنند. این امر الهام‌بخش خواهد بود و به آنها در توسعه پهپادهای بالدار و افزایش راندمان پیشرانه و آیرودینامیک آنها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع