بررسی تأثیر بردرمانی روی زنان مستعد به آلزایمر



پژوهشگران انگلیسی در پروژه رشد، به بررسی یک روش هورمون‌درمانی روی زنان مستعد به آلزایمر پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهش جدیدی نشان می دهد که «درمان جایگزینی هورمون»(HRT) ممکن است با سلامتی و بهبود شناخت زنانی بیشتر در معرض خطر ژنتیکی که در آلزایمر قرار دارند، مرتبط باشد. این یافته‌ها بر روی مشاهده‌ها هستند و نمی‌توانند رابطه علت و معلولی را تعیین کنند اما پژوهشگران تلاش می‌کنند تا بفهمند چرا زنان معمولاً در مقایسه با مردان در معرض خطر بیشتر به آلزایمر هستند.

«آنه ماری مینیهانه» (Anne-Marie Minihane)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: نشانه‌هایی از زنان بیشتر در میان زنان، علاوه بر طول عمر بیشتر، به عوامل یائسگی و همچنین عامل خطر ژنتیکی «APOE4» در مربوط می‌شود. ما می‌خواستیم بفهمیم که آیا درمان دارویی می‌تواند از تشخیص در زنان حامل APOE4 جلوگیری کند.

از هر چهار زن، یک زن حامل ژن APOE4 است که می‌تواند خطر را به آلزایمر برساند. این پژوهش جدید، یک مورد در مورد سلامتی مغز را بررسی می‌کند که در حال انجام است و می‌توانید اطلاعاتی را در مورد سلامتی مغز برای جایگزینی روی زنان دارای ژنوتیپ APOE4 به دست آورد.

این پژوهش نشان می‌دهد که درمان دارویی، با حجم بزرگ‌تر آنتورینال و آمیگدال و پاسخ بهتر به آزمایش‌های حافظه مرتبط است. «راشا صالح» (راشا صالح)، از پژوهشگران این پروژه گفت: درمان جایگزینی برای زنان دارای ژنوتیپ APOE4 است که هورمون‌درمانی را در سنین پایین آغاز کرده‌اند، مشهودتر است.

وی افزود: ما دریافتیم که از درمان دارویی استفاده می شود، با افزایش حافظه و افزایش حجم مغز در میان حاملان ژن APOE4 در معرض خطر الزایمر مرتبط است. این ارتباط به ویژه زمانی مشهود بود که درمان بیماری در دوران بارداری به یائسگی معروف بود.

بخوان  مرگ 5 میلیون نفر در سال ناشی از سوختگی های فسیلی

پژوهش‌های پیشین که با بررسی درمان جایگزینی بر روی تشخیص افراد پرداخته می‌شوند، نتایج متفاوتی را ارائه کرده‌اند و برخی از پژوهشگران پیشنهاد کرده‌اند که زمان‌بندی درمان می‌تواند کلیدی را برای محافظت از آن در نظر بگیرد.

«سارا ایماریسیو» (Sara Imarisio)، پژوهشگر «تحقیقات آلزایمر انگلستان» (ARUK) گفت که این یافته‌های جدید با محدودیت‌هایی همراه هستند. به ایمانیسیو، از آنجایی که این پژوهش در واقع روی توسعه بالینی زوال عقل گفته شده است، باید مطالعات بیشتری انجام شود تا بفهمیم آیا درمان درمانی واقعاً از زوال شناختی در طول‌تر جلوگیری از می‌کند یا.

وی افزود: گام بعدی، بررسی دقیق این موضوع است. نکته مهم‌تر این است که این پژوهش بررسی کرد که آیا زنان به زوال عقل مبتلا می‌شوند یا خیر. بنابراین، آن‌ها ابتدا باید آزمایش‌هایی را انجام دهند که مستقیماً مورد بررسی قرار گیرند که آیا درمان جایگزینی می‌شود، زنان بر اساس شناختی و تغییراتی که در مغز آنها رخ می‌دهد، به ‌ویژه حاملان APOE4 می‌دهند یا خیر.

«مایکل هورنبرگر» (Michael Hornberger)، از پژوهشگران این پروژه با ایمانیسیو موافق است. او گفت که مرحله بعدی این پژوهش، بررسی این موضوع است که کدام جمعیت می‌توانند از درمان بهتری استفاده کنند و چه نوع درمانی می‌تواند در نتیجه زوال عقل‌تر باشد.

هورنبر ادامه داد: هنوز خیلی زود است که بگوییم درمان جایگزینی، خطر زوال عقل را در زنان کاهش می‌دهد، اما نتایج ما را بالقوه درمان می‌کند و می‌تواند باعث کاهش خطرات ناشی از آن شود. مرحله بعدی این پژوهش، انجام یک آزمایش مداخله‌ای برای تأیید تأثیر زودهنگام درمان برای تشخیص و سلامت مغز خواهد بود.

بخوان  فیلمبرداری از شنای یک ماهی در عمق ۸ کیلومتری اقیانوس برای اولین بار

این پژوهش، در مجله «Alzheimer’s Research & Therapy» به چاپ رسید.

انتهای پیام



منبع