ادعای شکایت هنرمندان جدید، هوش مصنوعی هنر ما را می دزدد

برخی گفتند که سند دادگاه اساساً نحوه عملکرد هنر مولد هوش مصنوعی را به اشتباه نشان می دهد. به نظر می‌رسد که این شکایت کلاسی نشان می‌دهد که این فناوری به‌جای ایجاد تصاویر جدید تحت تأثیر داده‌های آموزشی، همانطور که هر کسی که با Dall-E بازی می‌کند، می‌داند، به طور مؤثر از آثار دارای حق چاپ موجود کپی می‌کند.

اواخر سال گذشته، VentureBeat (در برگه جدید باز می شود) بعد از اینکه متیو باتریک، تایپوگراف و وکیل – که در آخرین شکایت دسته جمعی نیز دست دارد – در مورد قانونی بودن هنر مولد هوش مصنوعی بحث کرد و ادعا کرد که هوش مصنوعی GitHub Copilot از کد منبع خود برای آموزش داده های خود استفاده کرده است.

سارا اندرسن، کلی مک‌کرنان، کارلا اورتیز ادعا می‌کنند که سازمان‌های مورد بحث در «استفاده غیرقانونی از آثار دارای حق چاپ» همدست هستند. گفته می شود که تخمین زده می شود پنج میلیارد تصویر برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شده است – همه بدون رضایت هنرمندان.



منبع

و اندرسن، مک کرنان و اورتیز تنها کسانی نیستند که سعی می کنند پلتفرم های هنری هوش مصنوعی را جلوی منقار بکشند.

مشهور عکس سهام سایت Getty Images همچنین تهدید کرده است که از Stability AI، گروه پشتیبان Stability Diffusion، به دلیل نقض حق چاپ شکایت خواهد کرد. در یک بیانیه مطبوعاتی (در برگه جدید باز می شود)، این شرکت – که خود یک چهره بحث برانگیز در دنیای عکاسی به دلیل رویه های صدور مجوز است – تأیید کرد که مراحل قانونی را در دیوان عالی دادگستری بریتانیا آغاز کرده است. این شرکت ادعا می کند که هوش مصنوعی پایداری میلیون ها تصویر و ابرداده دارای حق چاپ را برای آموزش کپی و پردازش کرده است.

بر اساس تشکیل پرونده قانونی (در برگه جدید باز می شود)، که تا آنجا پیش می رود که استفاده DeviantArt از تصاویر مولد هوش مصنوعی را به عنوان “خیانت به جامعه هنرمندان خود” توصیف می کند، شاکیان “به دنبال پایان دادن به این نقض آشکار و عظیم حقوق آنها هستند که حرفه آنها توسط هوش مصنوعی حذف می شود”. نرم افزار هنر دیجیتال.

هنر هوش مصنوعی در قاب

همه قانع نشده اند.

دیگران، حتی کسانی که سابقه قوی در حمایت از حقوق هنرمندان در زمینه هوش مصنوعی دارند، همچنان نگران این هستند که نتیجه ممکن است برای آینده آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی چه معنایی داشته باشد. از این گذشته، نه تنها شاکیان به دنبال جبران خسارت مالی هستند. آنها همچنین خواستار تغییرات در سطح فنی هستند، “از جمله، اما نه محدود به ایجاد تغییرات در محصولات تصویر هوش مصنوعی مدافعان خود.”

بخوان  شاید انسان‌ها روزی درون سیارک‌های توخالی زندگی کنند!

نبرد بین هنرمندان و هوش مصنوعی در حالی که گروهی از هنرمندان آماده می‌شوند تا با Stability AI، Midjourney و DreamUp از DeviantArt در اولین دعوای کلاسی فدرال ایالات متحده در نوع خود مقابله کنند، برای یک مسابقه قانونی آماده می‌شود.

گتی ایمیجز معتقد است هوش مصنوعی پتانسیل تحریک تلاش‌های خلاقانه را دارد. بر این اساس، Getty Images مجوزهایی را برای اهداف مرتبط با آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی به گونه‌ای که به حقوق مالکیت شخصی و معنوی احترام می‌گذارد، به نوآوران فناوری پیشرو ارائه کرد. این شرکت عکس گفت: هوش مصنوعی پایداری به دنبال چنین مجوزی از Getty Images نبود و در عوض، به اعتقاد ما، گزینه‌های صدور مجوز قابل اجرا و حمایت‌های قانونی طولانی مدت را برای دستیابی به منافع تجاری مستقل خود نادیده گرفت.