فیلمبرداری از شنای یک ماهی در عمق ۸ کیلومتری اقیانوس برای اولین بار

انتهای پیام



منبع

یک دانشمند اعماق دریا در دانشگاه استرالیای غربی ۱۰ سال قبل پیش‌بینی کرد که احتمالاً در عمق ۸۲۰۰ متری تا ۸۴۰۰ متری می‌توان ماهی پیدا کرد. اکنون یک دهه تحقیقات در سراسر جهان این پیش‌بینی را تایید می‌کند.

این ماهی‌ها که خود حلزون ماهی از سرده‌ی «Pseudoliparis belyaevi» بودند، مهم‌ترین صید ماهی را به نام خود ثبت کردند.

دانشمند ارشد این پروژه می‌گوید که این حلزون ماهی می‌تواند در عمقی باشد که ماهی‌ها در آن زنده ماندن می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، این نوع حلزون ماهی از سرده‌ی «Pseudoliparis» زمانی است که در عمق هشت هزار و ۳۳۶ متری فیلمبرداری قرار می‌گیرد.

فیلمبرداری از شنای یک ماهی در عمق ۸ کیلومتری اقیانوس برای اولین بار

در یک هشتم کیلومتری، آنها بیش از ۸۰ مگاپااسکال یا ۸۰۰ برابر فشار سطح اقیانوس را تجربه می‌کنند. بدن ژلاتینی آنها به این موجودات کمک می‌کند تا زنده بمانند. نداشتن بادکنک شناوری که یک عضو پر از گاز برای کنترل شناوری در بسیاری از ماهی ‌است، برای آن‌ها یک مزیت اضافی است. آن چیزها نسبت به غذا نیز مزیت دیگری است. آنها از سخت‌پوستان تغذیه کوچک می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها در درازگودال‌ها وجود دارند.

مشاهده مطالب قبلی در عمق هشت هزار و ۱۷۸ متری در جنوب اقیانوس آرام در گودال ماریانا انجام شد. بنابراین این کشف عمق را با ۱۵۸ متر شکست.

حلزون ماهی‌ها واقعا قابل توجه هستند. بیش از ۳۰۰ گونه از آن‌ها وجود دارد که بیشترشان در آب‌های عمیق زندگی می‌شوند. اما گروه‌هایی از حلزون ماهی‌ها نیز با زندگی در آب‌های سرد قطب شمال و قطب جنوب و همچنین تحت فشار شدید در عمیق‌ترین گودال‌های جهان، سازگار شده‌اند.

بخوان  بنیانگذار تلگرام هم از سیاست‌های انحصاری اپل شکایت کرد

پزشک برای اولین بار از شنای یک ماهی در عمق خارق‌العاده‌ای از اقیانوس فیلم‌برداری انجام می‌دهد که مشاهده‌ی این گونه‌ها در بهترین حالت درمان بوده است.

این فیلم توسط یک فرودگر خودکار که در درازگودال ایزو–اوگاساوارا در جنوب ژاپن رها شده بود، ثبت شد.

از این ماهی بوسیله‌ای یک دوربین به یک وزنه متصل است که در کنار یک کشتی آزاد رها شد، فیلمبرداری شدند. یک طعمه به این تجهیزات اضافه می شود تا حیات زیر دریا به آن جذب شود. نمونه‌ای مورد نظر برای شناسایی کامل نوع گونه آن، نمی‌شود اما چند متر در عمق ۸۰۲۲ به پایین‌تر افتاد.