امکان تشخیص زودهام اپیدمی بعدی در‌ها

پروفسور دیوی جونز (Davey Jones) که سرپرست گروهی در دانشگاه بنگر(Bangor) بود که از نظر وجود وقایع در تحلیل و تحلیل می‌کردند، می‌گوید: نورویروس و آنفلوانزای فصلی همیشه یک مشکل بزرگ در بیمارستان‌ها در زمستان بوده است. اکنون کوید-19 به این مشکل اضافه شده است. مطالعه ما، پتانسیل بررسی را به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای بیماری‌ها و سایر بیماری‌ها نشان داده است. این هشدار بیمارستان‌ها را قادر می‌سازد تا برای بیماری در یک منطقه محلی آماده شود.

با استفاده از روش‌های بسیار حساس تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل شیمیایی که می‌تواند بین نشانگرهای مشابه، تشخیص‌دهنده بسیار مستقیمی باشد که یک ماده دارویی از بدن انسان عبور کرده یا در سیستم ریخته شده است.

آنها همچنین می توانند تشخیص دهند که آیا مواد شیمیایی از طریق غذا بلعیده می شوند یا از زمین های کشاورزی وارد سیستم می شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آیو، بررسی‌ها و هشدارهای بعدی می‌گویند که کنترل‌های معمول بر فلش می‌توانند یک سیستم هشدار زودهنگام قدرتمند برای تشخیص اپیدمی آن‌ها یا نوروویروس‌ها را فراهم کنند و به بیمارستان‌ها در مورد داده‌ها و اطلاعات مهم در سازمان‌های بهداشت عمومی قرار دهند.

نتایج نشان می‌دهد که تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ به این روش، که اپیدمیولوژی بر اساس نامیده می‌شود، می‌شود، بیماری‌های جدید را در جوامع پیش از پذیرش تعداد زیادی از بیماران در بیمارستان‌ها مشخص کند.

پروفسور باربارا کاسپرزیک-هوردرن (Barbara Kasprzyk-Hordern)، از مرکز تحقیقات نوآوری آب و موسسه پایداری در دانشگاه باث، این پروژه را رهبری کرد. او می‌گوید: بیشتر مردم زمانی که احساس بیماری می‌کنند به داروی استامینوفن می‌روند و سعی می‌کنند بیماری خود را در خانه درمان کنند. بنابراین مصرف استامینوفن می‌تواند اولیه‌ای از یک بیماری یک بیماری عفونی در جامعه باشد.

بخوان  ایلان ماسک می گوید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری می کند - اما هنوز جشن نگیرید
در ماه نوامبر سال 2021، نمونه‌هایی را از هر مکان در فواصل زمانی مختلف در طول 9 روز جمع آوری کردند. نمونه‌های هر روز با استفاده از روش‌های اندازه‌گیری جرمی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتن.

اپیدمی بعدی را می‌توان به صورت زودهنگام با بررسی‌ها تشخیص داد.

مطالعه ما نشان می دهد که تنها ۱۰ نمونه روزانه از ۱۰ تصفیه خانه برای ارائه اطلاعات ناشناس و بی طرفانه در مورد سلامت هفت میلیون نفر مورد نیاز است که بسیار ارزان تر و سریع تر از هر پروسه بالینی دیگری است. بنابراین، این روش به طور بالقوه می‌تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای ارائه یک درک جامع از سلامت عمومی جوامع مختلف باشد.

در اولین مطالعه اپیدمی بر اساس تحقیقات بر(WBE) در آمار بزرگ و در بریتانیا، دانشگاه باث(Bath)، دانشگاه بانگور و آژانس اطلاعات بهداشت بریتانیا ۱۰ شهر را برای یافتن نشانگرهای شیمیایی و بیولوژیکی تجزیه و تحلیل و تحلیل کردند. گزارش یک بیانیه مطبوعاتی این‌ها متشکل از آفت کش‌ها، داروها و ویروس‌های بیماری‌زا هستند.

شناسایی بیماری

محققان می‌گویند همچنین می‌توانند نشانگرهای احتمالی را شناسایی کنند و بنابراین به دنبال هر گونه احتمال ارتباطی بین ضعف سلامت با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر مانند آفت‌کش‌ها یا منابع صنعتی شیمیایی بگردند.

ردیابی مواد شیمیایی

نشانگرهای دیگری نیز قابل تشخیص هستند

مقايسه‌هاي مواضع نوروويروس، كوويد-19 و آنفلوانزا را شناسايي كردند و همچنين مي‌توان ارتباط آن را با افزايش مصرف داروهاي نسخه مانند استامينوفن بدون پيدا كرد.

این تیم مشاهده کرد که تفاوت در سطوح نشانگرهای شیمیایی به جمعیت جمعیتی در حوضه آبریز متفاوت است. در یک شهر، بسیار بالاتر از ایبوپروفن در آب در مقایسه با سایر شهرها وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی دفع مستقیم‌های صنعتی بود.

بخوان  پرواز هواپیماهای هیدروژنی ایرباس با قلب یخی

این نمونه‌ها همچنین برای شناسایی مواد ژنتیکی مربوط به ویروس‌های سارس-کوو-2، نوروویروس و آدنوویروس بررسی شدند. کل حوضه‌ای نمونه‌برداری با جمعیت در حدود هفت میلیون نفر برابری می‌کند.

انتهای پیام



منبع