چه تاثیری بر قلب می‌گذارد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، «کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲» باعث بیماری «کووید-۱۹» می‌شود. وجود ویروس در قلب بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می دهد که این یک اثر مستقیم و نه ثانویه این بیماری است.

سپس، با استفاده از داروی ۲-deoxy-D-glucose (۲DG)، متابولیسم قند را در مگس‌های میوه و سلول‌های قلب موش مسدود کردند. دریافتند که این داروها به قلب آسیب وارد می‌کنند و میتوکندری باعث می‌شود که این داروها از ویروس‌های ضد ویروسی جلوگیری کنند.

سلول‌های قلب از اسیدهای چرب به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند، اما در طول نارسایی‌های قلبی، زمانی که این سلول‌ها تلاش می‌کنند آسیب‌دیده را بهبود بخشند، به متابولیسم قند تبدیل کنند. محققان کشف کردند که Nsp6، میتوکندری که یک نیروگاه سلولی است که از متابولیسم قند برای تولید انرژی می‌کند را مختل می‌کند.

پزشکان پزشکی دانشگاه مریلند در مطالعه اخیرشان به بررسی این موضوع پرداختند که درمان “کروناویروس سندرم حاد تنفسی2” به آسیب قلب می‌رساند، پرداخت‌ها.

دکتر «ژه هان» (ژه هان) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما می‌دانیم که برخی از ویروس‌ها سلول‌های حیوانی را ربوده تا متابولیسم آن را تغییر می‌دهند و منبع انرژی سلول را بدزدند. بنابراین ما مشکوک هستیم که هواپیمای ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ نیز کاری مشابه انجام می دهد. این ساختمانها همچنین می‌توانند از محصولات جانبی متابولیسم قند به عنوان بلوک‌های برای تولید ویروس‌های بیشتر استفاده کنند. بنابراین، ما پیش‌بینی می‌کنیم که این دارویی که قلب را متابولیسم کند، با قطع منبع انرژی و حذف قطعاتی که برای تکثیر نیاز دارد، برای ویروس مضر است.

بخوان  انتشار بازی میراث هاگوارتز باز هم به تاخیر افتاد

در این مطالعه، دریافتند که Nsp6 سمی‌ترین ورزش‌ویروس سندرم حاد نگاهی ۲ در قلب مگس است. سپس کشف کردند که Nsp6 آنها سلولهای قلب مگس میوه را می‌برند تا فرآیند گلیکولیز را فعال کنند و به سلول‌ها اجازه دهند قند گلوکز را برای انرژی بسوزانند.

تحقیقات در مرکز مدل‌سازی دقیق بیماری‌های دانشکده پزشکی مریلند(UMSOM) نحوه آسیب رساندن به سینه‌ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ به بافت قلب را شناسایی کردند.

گرچه محققان به سرعت واکسن‌ها و داروهایی را برای کاهش شدت بیماری کووید-۱۹ تولید می‌کنند اما این درمان‌ها از قلب یا سایر اندام‌ها در برابر آسیب محافظت نمی‌کنند.

سال گذشته، در تحقیقات مربوط به مگس میوه و سلول‌های انسانی، کشنده‌ترین پرورش‌دهنده‌ترین صنعتویروس سندرم حاد پنداری ۲ کشف شد. آنها دریافتند داروی امیدوارکننده سلینکسور(selinexor) سمیت یکی از این محصولات را کاهش می دهد اما دیگری را که Nsp6 نامیده می شود، نمی دهد.

پژوهشگران انجام: موفق، ۲DG ارزان و به طور منظم در آزمایشگاه آزمایشگاهی استفاده می‌شود. تهیه ۲DG توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان تایید نشده است، این دارو در حال حاضر در آزمایشات بالینی برای درمان کووید-۱۹ در هند استفاده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

افراد مبتلا به کووید-19 در مقایسه با افرادی که به ویروس‌های آلوده نشده‌اند در معرض خطر قابل توجهی بیشتر برای ایجاد قلب غیرطبیعی، قلب، لخته خون، سکته مغزی، قلب قلبی و نارسایی قلبی برای حداقل یک سال پس از بیماری هستند. قرار دارند.