کاوشگر قمری اروپا آماده پرتاب است

انتهای پیام



منبع

محافظت از وسایل الکترونیکی آن به سرعت در تابش شدیدی که در اطراف مشتری وجود دارد، آسیب می‌بینند این سفر به سمت زهره و سپس حرکت به سمت این غول گازی بدون، بیرونی ماهواره را از ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد منفی به ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌دهد. می دهد.

شاید یک روز در نیمه دوم این قرن این اتفاق بیافتد. برای کار در منظومه شمسی بیرونی باید صبر داشت. مدار زمین و امکان‌پذیر است تنها ۶۰۰ میلیون کیلومتر از هم فاصله داشته باشم، اما نمی‌توانم به راحتی و به طور مستقیم به سمت حرکت حرکت کنم. بدون وجود یک موشک حیرت‌انگیز این کار غیرممکن است. موشک اروپایی آریان ۵ موشک قدرتمند است، اما چنین قدرتی ندارد و بنابراین کاوشگر جویس به یک مسیر نسبتاً مداری می‌فرستد که از گرانش زهره و زمین برای پرتاب خود به سمت این غول گازی استفاده می‌کند.

این سفر ۶.۶ میلیارد کیلومتری ۸.۵ سال به طول انجام خواهد شد.

پروفسور میشل دوگرتی (Michelle Dougherty)، محقق اصلی دستگاه مغناطیس‌سنج جوس، می‌گوید: به وجود این دو دانش عمیق‌تر به دست می‌آید و برخی از حدس‌ها را در مورد آنچه در حال حاضر از بین می‌رود.

این کاوشگر به داخل قمرها نیز نگاهی می‌اندازد. لیدار که یک سیستم اندازه گیری لیزری است، نقشه های سه بعدی از سطوح آنها ایجاد می کند. مغناطیس‌سنج‌ها، محیط‌های پیچیده و مغناطیسی را ردیابی می‌کنند و حسگرها را از ذراتی که در اطراف آنها می‌چرخند، نمونه‌برداری می‌کنند.

برای مثال، زمانی که در کنار قمر اروپا گذر می‌کند، اگر از قمر در حال خارج شدن باشد، کلیپری از نزدیک به اندازه‌گیری‌ها انجام می‌شود و از دور به تماشا می‌نشیند.

بخوان  امید به درمان سرطان مغز و نخاع با یک روش جدید

ژوئیه ۲۰۳۱ را روی تقویم علامت گذاری کنید. این زمانی است که جوس به سیاره مشتری می‌رسد. این کاوشگر پس از رسیدن به مقصد، ۳۵ گذر از کنار سه قمر انجام می‌دهد و در نهایت سال ۲۰۳۴ به صورت دائمی در اطراف قمر گانیمد مستقر می‌شود.

پروفسور اِما بانس (Emma Bunce)، دانشمند این مأموریت از دانشگاه لستر بریتانیا می‌گوید: در مورد قمر اروپا، تصور می‌شود یک دریا، شاید به عمق ۱۰۰ کیلومتر، در زیر پوسته یخی آن وجود داشته باشد. عمق این اقیانوس ۱۰ برابر عمق‌ترین اقیانوس روی زمین است و ما فکر می‌کنیم که این اقیانوس با یک کف سنگی در آن است. بنابراین این سناریو وجود دارد که در آن مواد شیمیایی جالبی وجود داشته باشد.

جوس در کار خود تنها نخواهد بود

جوس به دنبال «زیست‌نشانگر» نخواهد بود و برای شناسایی ماهی‌های بیگانه در اعماق اقیانوس‌ها تلاش کرد. وظیفه آن کسب اطلاعات بیشتر در مورد احتمال احتمال سکونت قمرها است که ماموریت‌های آینده می‌توانند با جزئیات بیشتر آن‌ها را بررسی کنند. دانشمندان مدت‌هاست که در مورد این فکر می‌کنند که بر روی یکی از قمرهای یخی مشتری یک فرودگر قرار دهند تا پوسته آن را به سمت آب زیرین حفاری کند.

کاوشگر قمری اروپا آماده پرتاب است

منظومه جوین سیاره‌ها، حلقه‌ها و قمرهای آن را در بر می‌گیرند. اما گرانشی این سیاره غول پیکر به قمرهای آن به این معناست که آنها انرژی و گرمای لازم را برای حفظ آب در بدن خود نگه دارند و روی زمین می‌دانیم که هر کجا آب باشد، روزنه‌ای برای زندگی وجود دارد.

جوس شبیه به یک مخزن تهویه ساخته شده است.

بخوان  پروژکتور ۴K ال‌جی با دسته‌های عجیب

مهندس سیریل کاول (Cyril Cave) با اشاره به مجموعه‌های جعبه‌هایی که از یک طرف این ماهواره‌ای نقره‌ای و سیاه آویزان شده است، توضیح داد: ما دوربین با نمای بالا در تمام طول موج‌های ممکن از جمله فروسرخ، مری و فرابنفش در این کاوشگر. داریم.

اگر کلیپر پس از جوس زمین را ترک خواهد کرد، اما در واقع باید درست قبل از برادر اروپایی خود را به شما خواهد کرد. این کاوشگر بر قمر اروپا خواهد کرد. این دو ماهواره با هم تیم قدرتمندی خواهند ساخت.

اروپا آماده انجام یکی از بزرگترین ماموریت های فضایی خود برای کشف قمرهای یخی مشتری است.

کاوشگر قمری اروپا آماده پرتاب است

آژانس فضایی آمریکا در حال ارسال ماهواره خود به نام کلیپر (Clipper) به مشتری است.

شرکت هوافضای ایرباس کاوشگر 1.7 ساخت دلاری «Jupiter ICy moons Explorer» به اختصار «Juice» را بر داشته است. این شرکت، تخصص و قطعات کاوشگر را از سراسر قره جذب کرده است. اکنون همه موارد از مجموعه مجموعه‌ای از ۱۰ ابزار علمی به طور کامل مونتاژ شده‌اند.

وی به عنوان مدیر پروژه جوس گفت: شما می‌توانید همه این ابزارها را در زیر پوشش‌های محافظ و شفاف ببینید. یک تلسکوپ مرئی با نمای بالا که نام «جانوس» دارد، عکس‌های خارق‌العاده‌ای از فاصله بسیار نزدیک از قمرها می‌گیرند، زیرا ما گذرهایی از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری انجام می‌شود. آنها عکسهای خیره کننده خواهند بود.

این فضاپیمای ۶ تنی با استفاده از مجموعه‌های پیشرفته از ابزارها برای بررسی اینکه آیا هر یک از قمرهای مشتری سکونت هستند یا خیر، می‌توانند از کنار قمرهای کالیستو (Callisto)، گانیمد (Ganymede) و اروپا (Europa) انجام دهند.

بخوان  طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تراموا

تیم پروژه آژانس فضایی اروپا (ESA) این هفته یک بررسی بزرگ انجام شد و به این نتیجه رسیدند که این ماموریت آماده پرتاب است.

شاید خیالی به نظر برسد. منظومه جووین (Jovian) در قسمت سرد و بیرونی منظومه شمسی، دور از خورشید قرار دارد و تنها یک بیست و پنجم نوری را که به زمین می‌تابد می‌کند.

کاوشگر قمری اروپا آماده پرتاب است

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، ماهواره جوس (Juice) در حال حاضر آزمایش‌های نهایی در تولوز (Toulouse) فرانسه است و پس از آن به محل پرتاب در آمریکای جنوبی ارسال می‌شود. قرار است این کاوشگر در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) زمین را ترک کند.

سورین دشان (Séverine Deschamps)، معمار حرارتی این پروژه می‌گوید: ما دو گنبد بزرگ در داخل فضاپیما داریم تا از رایانه‌ها در برابر تشعشعات محافظت شده و آنها را از طریق شبکه‌های لوله‌ها حفظ کنیم. این امر در مورد سیستم پیشرانه نیز صادق است که باید تا حدود ۲۰ درجه سانتیگراد گرم شود تا در هنگام پرتاب، عملکرد خوبی داشته باشد.