کتاب فلسفه تکنولوژی چیست ~کارل میچم، مصطفی تقوی مترجم نشر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سروش آدینه بوک | 1biti

لازم به ذکر است نانوذره‌ای که در صنعت حائز اهمیت و کاربردی پارچه بافی بهره برداری می‌شود، نانو ذرات نقره است. فلز نقره پس از طی کردن فرایند تولید نانو و ریز سازی ذرات، به موادی تبدیل می‌شود که قادر است بیش از ۹۰ درصد آلودگی‌های میکروبی، قارچی، ویروسی و غیره را از بین ببرد. از این رو این فلز یکی از مناسب‌ترین مواد به جهت تولید نانوذره برای تهیه‌ی انواع و اقسام پارچه‌های پر کاربرد آنتی باکتریال و ضد آب است. نانوها با توجه به ابعاد و ساختاری که دارند در چهار دسته‌ی مختلف تقسیم بندی می‌شوند. هر دسته از نانوهای تولید شده توسط دانشمندان دارای کاربردهای متفاوتی هستند.

  • اما به طور مشابه با همه پیش بینی هایی که از آینده انجام می شود، پیش بینی تکنولوژی نیز قطعی نیست.
  • از ابتدا خط مشی مجموعه تولیدی کیان تن پوش، تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب بوده، و پایبندی به این اصل، موجب وفاداری مشتریان گردیده.
  • توجه داشته باشیم وقتی دربارۀ «تکنولوژی» می‌اندیشیم، نمی‌توانیم از تکنولوژی به منزلۀ صرفاً مجموعه‌یی از ابزارها، به منزلۀ امری صرفاً علمی و تکنیکی، به مثابه امری صرفاً اجتماعی، سیاسی یا امری دارای تاثیرات روان‌شناختی، یا… سخن بگوییم.
  • اینکار به منظور انتقال دادن تمام دانش‌ها، محصولات، فرآیندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌هایی است که در خلق کالا و ارائه خدمات به کار برده می‌شود.
  • این حجم عظیم داده Big Data حاوی نکاتی است که فقط از طریق تجزیه و تحلیل قابلِ درک است و در غیر این صورت صرفاً یک سری داده خام به شمار می‌آیند.
  • این نگرانی ها بین فیلسوف های دیگر، دانشمندان و روشنفکران عمومی(مانندFrancis Fukuyama ،Jürgen Habermas ، William Joy وMichael Sandel ) نیز وجود دارد و آن ها نیز مطالبی را در زمینه مسائل مشابه مطرح کرده اند.
بخوان  ». بیبیسی فارسی. ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ 1 بیتی

این باور وجود دارد که برق رسانی، مهم ترین دستاورد مهندسی قرن بیستم بوده است. علام با مطالعهٔ طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌که فناوری با به‌کارگیری ایده‌ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. از نظر مهندسی تکنولوژی ابزاری است که برای تولید و ساختن محصولات بهتر به کار گرفته می شود. محصولات بهتر محصولاتی ست که با کمترین هزینه و وقت بهترین عملکرد را داشته باشد.

چند نوع تکنولوژی وجود دارد؟

اولین گاری های دو چرخ دار از تراووا( ابزاری برای حمل بار توسط چارپایان) ایده گرفته و اولین بار حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد در بین النهرین و ایران مورد استفاده قرار گرفتند. تجربه موفقیت آمیزاین کشورها نشان داده است که فراگیری و انتقال گسترده تکنولوژی‌های مناسب و مدرن به این کشورها، آنها را قادر می سازد تا بر بهره وری خود بیفزایند و درنتیجه به توسعه سریع صنعتی این کشورها منجر شده است. بعنوان مثال، کشورهایی نظیر کره جنوبی ، تایوان، برزیل و مکزیک بیشتر ازطریق واردات و انتقال تکنولوژی خارجی به عنوان کشورهای تازه صنعتی شده در شرق آسیا و آمریکای لاتین مطرح شوند.

ارسال کتاب به تمام نقاط ایران

از این نظر، هم دانشمندان و هم مهندسان را می توان به عنوان افرادی که با تکنولوژی سروکار دارند در نظر گرفت. این سه اغلب به عنوان یک زمینه برای اهداف تحقیقاتی مجله خبری 1 بیتی و ارجاع در نظر گرفته می شوند. فناوری به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر (از جمله اقتصاد جهانی امروز) کمک کرده و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده‌است.

بخوان  هوش مصنوعی (بازیهای ویدئویی) 1 بیتی

ضمیر در انگلیسی: بررسی ۸ نوع ضمیر در دستور زبان انگلیسی همراه با مثال

سومری های باستان از چرخ سفالگری استفاده می کردند و ممکن است آن را اختراع نیز کرده باشند. یک چرخ سنگی سفالگری که در شهر اور پیدا شد به سال ۳۴۲۹ قبل از میلاد باز می گردد و حتی قسمت های شکسته شده سفال های قدیمی تری که با کمک چرخ ساخته شده بودند نیز در همان محل پیدا شد. چرخ های سفالگری سریع(چرخشی) امکان تولید انبوه ظروف سفالی را فراهم کردند اما این استفاده از چرخ به عنوان انتقال دهنده انرژی( از طریق چرخ های آبی، بادی و حتی تردمیل های اولیه) بود که انقلابی در استفاده از منابع انرژی غیرانسانی به وجود آورد.

http://118amoozesh.ir