گوگل این موضوع را رد می‌کند که Bard AI تکالیف ChatGPT را کپی کرده است

Bard AI گوگل بار دیگر خود را در مرکز بحث و جدل قرار داده است، این بار به دلیل این ادعا که رقیب Bing با استفاده از داده های استخراج شده از ChatGPT OpenAI آموزش دیده است.

این دوباره تصویری از تقلای نسبتاً ناامیدکننده را ترسیم می‌کند تا بارد ثابت‌تر روی پای خود بیاید، در حالی که هوش مصنوعی Bing مایکروسافت همچنان با ویژگی‌های جدید با نرخ نسبتاً قدیمی به روز می‌شود. (اگرچه شایعات تازه درباره یکی از «ویژگی‌های» بالقوه بعدی چت ربات بینگ ما را بسیار نگران کرده است، اما باید گفت).

همچنین ممکن است به یاد بیاورید که زمانی که خود بارد آشکارا از داده‌های داخلی جیمیل برای آموزش استفاده می‌کند، زنگ‌های هشدار را به خاطر بیاورید که دوباره به ما بگوید که اینطور نیست و ربات اشتباه کرده است. البته اشتباه گرفتن چیزهای بارد بخشی از یک مسئله بزرگتر است.



منبع

اگرچه گوگل هر یک از این موارد را رد می کند. یکی از سخنگویان شرکت، کریس پاپاس، گفت آستانه (در برگه جدید باز می شود): “بارد روی هیچ داده ای از ShareGPT یا ChatGPT آموزش ندیده است.”


تجزیه و تحلیل: انکار در میان برخی از ناامیدی

صرف نظر از اینکه داستان در مورد داده های غیرقانونی صحت دارد یا نه – ما حرف گوگل را قبول می کنیم که اینطور نیست – این گزارش همچنان فاش می کند که گروه هوش مصنوعی مغز گوگل اکنون با شرکت هوش مصنوعی DeepMind (هر دوی این ها تحت الفبای موجود هستند) کار می کند. چتر، شرکت مادر).

بخوان  گرفتار شدن گردشگران در آسمان + فیلم

پس ما آن را داریم – یک انکار واضح از طرف گوگل به هیچ وجه غیر قطعی مبنی بر اینکه هیچ چیز پنهانی از نظر داده با بارد در جریان نبوده است. و اگر منصف باشیم، مطمئناً هیچ مدرکی وجود ندارد که پاسخ‌های بارد از راه دور شبیه پاسخ‌های ChatGPT باشد. (دولین همچنین هشدار داده بود که هجوم داده‌های ادعا شده می‌تواند به این معنی باشد و به اندازه کافی واضح است که در نتیجه چه اتفاقی افتاده است).

بر اساس این گزارش، گوگل پس از هشدارهای Devlin (که گوگل را برای پیوستن به OpenAI ترک کرد، استفاده از داده های ذکر شده را متوقف کرد).

به ما گفته شده است که Jacob Devlin، مهندس نرم‌افزار در گوگل – مهندس سابق، که شرکت را به خاطر این ماجرا ترک کرده است – ادعا می‌کند که گوگل از داده‌های ChatGPT (که ظاهراً از وب‌سایت ShareGPT حذف شده است) برای توسعه Bard استفاده کرده است.

همانطور که می دانید، ChatGPT قدرت پشت تاج و تخت هوش مصنوعی بینگ است و اتهام فعالیت های پلید در پشت صحنه از گزارش The Information است. (در برگه جدید باز می شود).