۲ خودروی پرنده شگفت انگیز در نمایشگاه فناوری CES


خودروهای پرنده به نوعی به نمایشگاه CES تبدیل شده و شرکت اکس‌پنگ(Xpeng) در نمایشگاه امسال از دو خودروی پرنده خود رونمایی کرده است.

به گزارش ایسنا،اکنون AeroHT اکس‌پنگ که نمی‌خواهد کاری منطقی مانند خودرو سوپرنال هیوندا انجام دهد از یک خودروی پرنده مفهومی عمودپرواز و همچنین یک خودرو شاسی بلند ماژولار که آن را «ناو هواپیمابر زمینی» (Land Aircraft Carrier) می‌کند رونمایی کرده است.

۲ خودرو پرنده شگفت انگیز در نمایشگاه فناوری CES

به نقل از ورج، مفهوم خودروی پرنده چشم‌اندازی از وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند از حالت رانندگی جاده‌ای در حالت پروازی تغییر کند و بنابراین مسافران آن می‌توانند به هوای پرواز تبدیل شوند. در حالت زمینی، خودرو اجزای پرنده خود را جمع می‌کند، اما با تغییر حالت به پرواز، باز می‌شود تا امکان برخاستن و فرود عمودی فراهم شود. مشکلی که با وجود نمونه اولیه آن با وزن تقریبی دو تن در سال ۲۰۲۲ آزمایش شد، به نظر می‌رسد که این خودرو در حال حاضر شانس بسیار کمی برای تبدیل به واقعیت داشته باشد.

۲ خودرو پرنده شگفت انگیز در نمایشگاه فناوری CES

آنچه احتمال آن بسیار بیشتر است، «ناو هواپیمابر زمینی» است که در پایان سال جاری برای خرید در دسترس خواهد بود. طراحی دو قسمت این خودرو نیز به کاربر اجازه می‌دهد بین حالت زمینی و هوایی جابجا شود. اما به جای اینکه وسایل نقلیه بازوهایش را باز و پرواز کند، قسمت عقب آن باز می‌شود تا یک ماژول هوا شود.

ماژول زمینی هیبریدی سه محوره و شش چرخ دارای فضایی برای پنج سرنشین است.

می‌توانید در این خودرو در نمایشگاه فناوری CES را در فیلم زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام



منبع

بخوان  آیا باید به Google One AI Premium ارتقا دهید؟ ویژگی های هوش مصنوعی و قیمت آن توضیح داده شده است