گوگل کروم دیگر باتری مک بوک شما را آنقدر خالی نمی کند

در حال حاضر، اپل ادعا می کند که عمر باتری معمولی 17 ساعت تحت استفاده از “وب بی سیم” در مک بوک پرو 13 اینچی M2، بهترین عملکرد آن از نظر عمر باتری است. آزمایش گوگل روی همان دستگاه (بدون فعال بودن حالت صرفه جویی در انرژی)، و با استفاده از کروم 110.0.5481.100، پیش بینی یکسانی را ایجاد کرد.

در حالی که آزمایش بر روی جدیدترین سخت افزار مک انجام شد، توسعه دهندگان همچنین پیشنهاد می کنند که مزایای مشابهی در مدل های قدیمی تر نیز مشاهده خواهد شد. مشخص نیست که آیا این روی مدل‌های قبلی مبتنی بر اینتل تأثیر می‌گذارد یا اینکه این تغییر عمدتاً روی دستگاه‌هایی است که از Apple Silicon استفاده می‌کنند. TechRadar Pro از گوگل خواسته است تا این موضوع را تایید کند.

کاربرانی که به دنبال بیشترین عمر باتری هستند – در هر دستگاهی – همچنین می توانند حالت صرفه جویی در انرژی را فعال کنند که برخی از فعالیت های پس زمینه و جلوه های بصری را غیرفعال می کند، اگرچه عمیق ترین جلوه ها احتمالاً در مدل های با عملکرد پایین تر دیده می شود.



منبع

به‌علاوه، این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که کاربر ممکن است بتواند محتوای YouTube را به مدت 18 ساعت استریم کند، اگرچه این با پیش‌بینی 20 ساعته اپل برای پخش جریانی در برنامه Apple TV مطابقت ندارد.

تا به حال، کاربران مک بوک که به دنبال بهترین مرورگر برای عمر باتری بالا هستند، اغلب از Safari، پیشنهاد خود اپل استفاده می کردند که به طور خاص برای کار در هماهنگی با سایر سخت افزارها و نرم افزارهای این شرکت بهینه شده است.

بخوان  ویندوز 10 اکنون می تواند برنامه های اندروید را اجرا کند – اما ما آن را توصیه نمی کنیم

با این حال، این ممکن است همه چیز در حال تغییر باشد، زیرا آخرین نسخه Google Chrome وعده داده است که با سطح کارایی انرژی Safari برای کارهای ساده مرور وب مطابقت داشته باشد.