مسابقه ۷۰ هزار دلاری ناسا برای ساخت شبیه ساز مریخ

انتهای پیام



منبع

با برنامه ریزی ناسا برای فرستادن یک ماموریت سرنشیندار به مریخ در اواسط دهه 2000، باید برای افزایش آمادگی خدمه آغاز شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، ناسا می‌تواند از شبیه‌سازها در آماده‌سازی فضانوردان برای استفاده از سناریوهای گوناگون استفاده کند که ممکن است در مأموریت به مقصد سیاره سرخ با آنها روبه‌رو شوند.

به منظور آماده سازی فضانوردان برای فعالیت در فضا، ناسا به طور سنتی برای شبیه سازهای شبیه سازهای سانتریفیوژها، مأموریت های آنالوگ و زمین های ساختگی بزرگ تکیه است. چرخش به نسبت شرایط مجازی، بسیار بیشتر را برای طراحی سناریوهای آموزشی پیچیده با کسری از هزینه به ناسا می‌دهد.

این آژانس فضایی به تازگی از برگزاری یک مسابقه جدید برای ساخت شبیه‌ساز واقعیت مجازی مریخ خبر داد. در این مسابقه، به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند به یک جهان دیجیتالی از پیش ساخته‌شده دسترسی داشته باشند که زمین و شرایط گرانشی مشابه مریخ دارد. سپس، شرکت‌کنندگان باید مأموریت‌های ویژه‌ای را در این حوزه طراحی کنند.

در حال حاضر ۲۳۰۰ نفر در مسابقه شرکت کرده و مبلغ ۷۰ هزار دلار بین برنده توزیع می‌شود.

آماده سازی برای حضور در مریخ

مسابقه به دو مرحله زیر تقسیم می‌شود:

  • فاز ۱ که استوری‌بُرد نام دارد و شرکت‌کنندگان باید سناریوهای آموزشی را طراحی کنند و ترسیم کنند
  • فاز 2 که نام توسعه دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند امکان تحقق مجازی را توسعه دهند تا سناریوی طراحی‌شده را زنده کنند

پاتریک استپ (Patrick Estep)، مهندس نیروی انسانی ناسا گفت: این رویه‌ها و سناریوها برای قرار دادن پژوهشگران و افراد تحت آزمایش در شرایط شرایط سیاره سرخ هستند.

بخوان  پرتاب آزمایشی موشک ژاپن با شکست روبه‌رو شد

ناسا وظایف هزاران را شناسایی کرده است که احتمالاً در سیاره سرخ باید آنها را انجام دهند. این وظایف از نظر پیچیدگی متفاوت هستند. از بازرسی‌های معمول مخزن سوخت گرفته تا ساخت و ساز پیچیده زیستگاه.

ناسا مسابقه‌ای را برای ساخت شبیه‌ساز مریخ برگزار می‌کند که هدف آن فضاسازی را برای شرایط مریخ دنبال می‌کند.