۲ ماهواره ناسا به مدار رفت

صورت فلکی TROPICS در ابتدا قرار بود از شش ماهواره تشکیل شود. با این حال، دو تاسواره اول زمانی که موشک آنها توسط شرکت کالیفرنیایی آسترا ارائه شده بود، هنگام پرتاب در ژوئن ۲۰۲۲ سقوط کرد، از بین رفتند.

شرکت فضایی راکت‌لب دو ماهواره‌ای ناسا را ​​برای مطالعه طوفان‌های گرمسیری به فضای پرتاب کرد.

با این وجود اگر دومین ماموریت راکت‌لب در مسیر رساندن این ماهواره‌ها با ناهنجاری مواجه شود، صورت فلکی TROPICS بی‌فایده نخواهد شد و به گفته‌ی مک کارتی اگر فقط یکی از این دو پرتاب انجام شود چیزهای زیادی برای یادگیری از داده‌های آن‌ها وجود خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

تاسواره‌های TROPICS تشکیل ساعت به ساعت و پیشرفت طوفان‌های گرمسیری را می‌گیرند.

پیتر بک(Peter Beck)، سرور راکت‌لب در کنفرانس مطبوعاتی ۲۸ آوریل گفت: ما هر کاری که لازم باشد انجام شود تا مطمئن شوید که می‌توانیم آن فضاپیما را برای فصل طوفان دریافت کنیم.

حدود 33 دقیقه پس از بلند شدن، تاسواره‌های TROPICS با اندازه‌ای از کفش‌های جعبه مشابه در مدار پایین زمین، حدود 55 کیلومتری مستقر شدند.

صورت فلکی TROPICS از چهار تاسواره در مدار پایین زمین تشکیل می‌شود.

این تغییر به صورت فلکی اجازه می‌دهد تا قبل از آغاز فصل طوفان ۲۰۲۳ در نیمکره شمالی که به طور رسمی در شرق اقیانوس آرام در روز ۱۵ مه می‌شود، راه‌اندازی شود. تغییر مکان پرتاب هزینه اضافی یا قابل توجهی برای ناسا راکت‌لب نداشت.

شرکت راکت‌لب دارای پرتاب از دو نقطه بسیار متفاوت از سیاره ماست. این شرکت همچنین یک پایگاه در ویرجینیا دارد. هر دو ماموریت TROPICS در ابتدا قرار بود از این پایگاه پرتاب شوند، اما برای پرتاب زودتر به نیوزیلند منتقل شدند.

بخوان  کشف آب در ماه، مأموریتی که وایپر باید انجام دهد
ناسا پس از آن شرکت راکت‌لب را برای پرتاب چهار ماهواره باقیمانده خود انتخاب کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت فضایی راکت‌لب دو ماهواره دیگر این صورت فلکی را حدود دو هفته دیگر به فضای پرتاب خواهد کرد. برای اینکه فلکی به درستی کار کند، هر چهار ماهواره باید طی یک دوره ۶۰ روزه مستقر شوند.

بیل بلکول (بیل بلکول)، محقق اصلی تاسواره‌های TROPICS طی یک کنفرانس مطبوعاتی: ما داده‌هایی را می‌بینیم که هرگز نمی‌توانیم آن را ببینیم که شامل نگاه کردن به منطقه طول مایکروویو در طوفان‌ها و بررسی آنها هنگام شکل‌گیری می‌شود. ما امیدواریم که خود را از فرآیندهای اساسی تشکیل دهد که طوفان‌ها را به حرکت درآورد، بهبود بخشد و در نهایت خود را برای پیش‌بینی و فشار آن‌ها افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تاسواره‌های TROPICS بامداد امروز(دوشنبه) از نیوزیلند به پرواز پرواز کردند. این دو ماهواره اولین ماهواره‌های صورت فلکی جدید ناسا برای شکار طوفان‌ها هستند.

راکت‌لب در جستجو است تا اولین مرحله الکترون قابل استفاده مجدد باشد و پیشران موشک را در چند پرواز بازیابی کند. با این حال، بامداد امروز هیچ عملیات بازیابی انجام نشد.

دو تاسواره بر فراز یک موشک الکترون شرکت راکت‌لب در ساعت ۹ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۴:۳۰ بامداد به وقت ایران) از پایگاهی در نیوزلند به مدار رفت.