۴ علامت سرطان روده که ۲ سال زودتر از تشخیص ظاهر می‌شود

در این مطالعه که نتایج آن در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد، بیش از 50 بیمار مبتلا به سرطان روده تجزیه و تحلیل شد.

کاساندرا فریتز (Cassandra Fritz)، نویسنده اول این مطالعه، می‌گوید: به طور معمول تشخیص بیماری از زمانی که فرد برای اولین بار یک یا چند مورد از این علائم را تجربه می‌کند و به پزشک مراجعه می‌کند، حدود سه ماه طول می‌کشد. اما ما در این تحلیل و تحلیل، متوجه شدم که برخی از افراد تا دو سال قبل از تشخیص، این علائم را داشته اند.

مطالعه‌ای در ماه مارس ۲۰۲۳ نشان داد که یک آزمایش خون جدید می‌تواند بیماران مبتلا به سرطان روده را از انجام شیمی درمانی غیرضروری هر ساله در امان نگه دارد.

چهار علامتی که به نوعی، هشداردهنده هستند و احتمالاً بین سه ماه تا دو سال قبل از تشخیص آنها را تجربه می‌کنند، درد در شکم، منطقه رکتوم، اسهال، کم خونی و فقر آهن هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، سرطان روده حدود ۱۱ درصد از کل موارد جدید به سرطان را تشکیل می‌دهد. بیش از نیمی از موارد سرطان روده در بریتانیا قابل آبی هستند.

گرانگران دریافتند که تنها یکی از این علائم را که به سرطان روده تبدیل می‌کنند، دو برابر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. نیم برابر در خطر خطر ابتلا به سرطان روده بودند.

سرطان روده چهارمین نوع سرطان شایع در بریتانیا و اکنون پژوهشگران، چهار علامت سرطان روده را شناسایی کرده‌اند که می‌توان تا دو سال قبل از تشخیص ظاهر شود.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوئیس، چهار علامت سرطان روده را شناسایی کرده‌اند که می‌توان تا دو سال قبل از تشخیص ظاهر شود. محققان معتقدند این چهار علامت سرطان روده می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلا به سرطان روده در افراد زیر سال ۵۰ باشد و به تشخیص زودهنگام کمک کند.

بخوان  تیم های مایکروسافت سرانجام بر روی این شرکت کنندگان اغلب نادیده گرفته شده تمرکز خواهند کرد

به همین دلیل ممکن است که بسیاری از افراد جوان در زمان تشخیص، بیماری پیشرفته را نسبت به افراد مسن‌تر تجربه کنند.

انتهای پیام



منبع