هوش مصنوعی عمومی چیست و چقدر از آن فاصله داریم؟ 1 بیتی

اینترنت اشیا به سیستمی از اشیای متصل به اینترنت گفته میشود که قادر به جمع آوری و انتقال دادهها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان سایت 1biti هستند. این فناوری به طور گسترده در ساخت نرمافزارهای هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه برنامههای هوشمند متنوعی را پیدا میکنید که یک بازی فکری خاص را بهخوبی انجام میدهند. به نظر میرسد که این تکنولوژی توانسته توجه عده زیادی از سازندگان بازی، سرمایهگذاران و مشاغل را به خود جلب کند؛ چراکه با استفاده از هوش مصنوعی به افراد این امکان داده میشود تا ماشینهای خود را به هوش، اتوماسیونسازی، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ (BDA) و به طور کلی برنامههای رباتیک تجهیز کنند.

اگر امروز قطعی لینک ارتباطی با روسیه (به دلیل جنگ روسیه و اوکراین) با پهنای باند ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک ارتباطی با قطر در خلیج فارس با پهنای باند ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک با پهنای باند ۱.۸ ترابیت بر ثانیه در ارمنستان، ارتباطات کشور را دچار بحران نمیکند ناشی از اقدامات مهندسی ترافیک بینالملل و رعایت اصول پدافندی در تامین ترافیک خارجی از حداقل ۸ کشور مختلف (از گذشته تا کنون) و افزایش بیش از ۴۰ درصدی ظرفیت اینترنت بینالملل کشور در یک سال گذشته است. زارعپور گفت: افتخار بزرگی برای کشور است که در کنار متخصصین روسیه که در این زمینه حدود هفت دهه تجربه دارند، قرار گرفتیم و کارهای مشترک انجام دادیم. این امکانات کنار هم جذابیت و تجربه اینترنت بانک را روی گوشی تلفن همراه برای مشتریان به ارمغان میآورد. همچنین به عنوان یک اپراتور در کنار یک بانک سرویسهای متمایزی را برای ارائه به کاربران، دارد.

افزایش ظرفیت انتقال تا ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه: از ابتدای تشکیل شرکت زیرساخت تا ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت انتقال کشور به حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه رسید. لازمهی ارتباطی پایدار و پرسرعت، افزایش هماهنگی و کیفیت ارتباطات در هر سه لایهی دسترسی، تجمیع و هسته است که اکنون به ترتیب بر عهده اپراتورهای ثابت و سیار، شرکت مخابرات ایران، و شرکت ارتباطات زیرساخت است. حتی اگر چنین طرحی در کمیسیون به تصویب برسد باید در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد و پس از آن شورای نگهبان مفاد این قانون را تایید کند و سپس این طرح از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود تا به مرحله اجرا برسد. پس از آن به عضویت هیئت مدیره توییتر در می آید و سازمان غیرانتفاعی برجسته AI4ALL را تأسیس می کند و یک موسسه هوش مصنوعی با محوریت انسانی در دانشگاه استنفورد راه اندازی میکند ( HAI) لی در میان بسیاری از پستهای رهبری خود، بطور خستگی ناپذیر از رویکردی فراگیرتر، عادلانه تر و انسانیتر نسبت به هوش مصنوعی حمایت کرده است. چه بخواهید اس ام اس بدهید چه بخواهید گزارش کار برای مدیر خود بنویسید و چه پیام و ایمیل برای دوستان خود بفرستید احتیاج به مهارت تایپ دارید در غیر این صورت ، تایپ چند کلمه یا چند جمله زمان…

این پروژه توانست تنها چند ساعت پس از بسته شدن ایستگاه های رای گیری آمار 25 میلیون رای را گزارش کند. پس از آنکه ساعتها در این برنامهها وقت گذراندید پس از مدتی متوجه میشوید که AI ذائقه شما را شناخته و از آن به بعد، یک لیست پخش بر اساس سلیقه شخصیتان به شما پیشنهاد میکند که این واقعا حیرت آور است! خانم شریفی پس از این اظهار نظر از پیگیری توئیت خود توسط شخص وزیر خبر داد. طی دو و نیم دههی گذشته، اینترنت به طور چشمگیری پیشرفت کرده و به چیزی تبدیل شده که دیگر هیچ شباهتی به آغاز فعالیت خود ندارد.

در دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی شرکتهای دانشبنیان داخلی این ظرفیت را در طول ۴ سال به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه افزایش خواهیم داد. در گام نخست اجرای این پروژه، تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت انتقال کشور از حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه به حداقل ۶۰ ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از ۱۸ ماه. روشهای بینایی ماشین به دو صورت تعریف میشوند، تعریف و ایجاد یک برنامه بینایی ماشین و نیز روندی فنی که در جریان اجرای این برنامه اتفاق میافتد. تورینگ در همین رابطه میگوید: «اگر انسان نتواند بین پاسخی که از ماشین دریافت میکند و پاسخ یک انسان، تمایزی قائل شود، میتوان گفت ماشین هوشمند است».

بخوان  تکنولوژی پزشکی و نگرانی دور شدن از اصل پزشکی ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد | 1biti

■ امواج رادیویی که بین دکل های وایمکس و کاربران ارسال و دریافت میشه برای بدن انسان ، به خصوص خانم های باردار و کودکان ضرر داره ! اجرای موازی و مقیاس پذیری قابل توجهی از رایانه های کوانتومی به این معنی است که آنها در حل مسائل بسیار پیچیده برای یک رویکرد سنتی یا الگوریتم های سنتی، زمان زیادی طول نمی کشد. قطعاً چنین سیستمی میتواند بار زیادی را از روی روش پزشکان بردارد تا آنها وقت خود را بیشتر صرف بیماران اورژانسی کنند. در دهه های ۵۰ و ۶۰ محور اول به عنوان محور اصلی در مخلوقات هوش مصنوعی مطرح بوده است ولی در دهه ۷۰، پردازش نمادین به عنوان فهم روش تفکر در طراحی سیستم های هوشمندان مطرح شد. برای انجام این پروژه، تنها چیزی که نیاز است، یک مجموعه داده شامل قیمت خانهها بر اساس محله آنها به شمار میرود.

برخی از آنها به سیستمعاملهای کامپیوتر اضافه شدهاند مانند کورتانا و برخی مانند سیری به موبایلها آمدهاند. این اسکلت ها وسایلی هستن که به انسان ها کمک می کنند بهتر، قوی تر و سریع تر حرکت کنند. یکی از مزایای بسیار خوب ۳G اینه که حتی در حال حرکت هم شما می تونید ازش استفاده کنید و کلا قطعی تو کارش نیست . کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که این نوع هوش چگونه خود را نشان می دهد یا به زودی روز X فرا می رسد، اما واضح است که ما با سرعت زیادی به سمت این واقعیت حرکت می کنیم. در هسته اصلی خود، AI شاخهای از علوم کامپیوتر است که هدف آن پاسخ مثبت به سوال تورینگ است.

در Cognitive Simulation هم کامپیوترها با هدف بررسی نظریههای مطرحشده در مورد نحوهٔ عملکرد مغز انسان به کار گرفته میشوند. هر کامپیوتری که از طریق اینترنت متصل میشود میتواند اطلاعات مختلفی را به دیگر کامپیوترهای این شبکه ارسال کند. «رادیو فردا» ارگان فارسی زبان متصل به کنگره آمریکا نیز فضا را برای قلم فرسایی مهیا دید و ماجرای سرعت اینترنت را به رهبری متصل کرد. اما برای استفاده از اینترنت ۳G لازمه حتما یه مودم ۳G بخرید و از طریق پورت USB این مودم رو به سیستم تون متصل کنید . نمیتوان گفت هوش مصنوعی در حال حاضر تعریف دقیق و به خصوصی دارد، چرا که همچنان خود هوش به درستی تعریف نشده است. ■ پوشش تکنولوژی ۳G در حال حاضر در ایران خیلی کمه اما تا قبل از نوروز ۹۴ خیلی بهتر میشه . از اونجایی که اینترنت ۳g هم دیگه تو ایران داره گسترش پیدا میکنه داشتن اطلاعات دقیق درباره ترافیک اینترنت هم ضروریه . ■ اینترنت GPRS داره منسوخ میشه و بهتره یا از ۳G استفاده کنید یا وایمکس . اینترنت همراه سیم کارتی در بسیار از کشور ها یک روش معمول و بسیار کاربردیه اما در ایران فعلا ( مرداد ۹۳ ) بیشتر شبیه یه سوء تفاهمه 😀 اما خب از حق نگذریم وضعیت اینترنت اوپراتور های موبایلی داره هر روز بهتر میشه .

من در این پست می خوام روش ها و امکانات دسترسی اینترنت همراه در ایران رو خدمت تون معرفی کنم تا اون افرادی که در همه جا به اینترنت احتیاج دارن تکلیف شون مشخص باشه که چه نوع سرویسی براشون مناسبه . این عملگرها به صورت خودکار و بدون دخالت انسان کار میکنند. سازمانهای مختلف نیز به استفاده از رباتها و سیستمهای خودکار برای کمک به کشاورزها روی آوردهاند. تبدیلشدن به تامینکننده اصلی اینترنت برخی از کشورهای همسایه از دیگر اقدامات استراتژیک این شرکت طی سال گذشته بوده است. همانطور که توسط یک گزارش پژوهشی پیشنهاد شده است، بازار جهانی تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ با رشد 12 درصدی تا پایان سال 2023 به 275 میلیارد دلار برسد. برنامه نویسان رایانه از این فناوری برای ایجاد تکههای کوچک کد استفاده میکنند که میتوانند در برنامههای بزرگتر جابجا شوند، اما اغلب مجبور هستند هر چیزی را که به آنان میدهد ویرایش کنند.

بخوان  دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1397 در گرایش تکنولوژی پرتوشناسی و در رشته گروه علوم تجربی | 1biti

«رضا رشیدپور» مجری برنامههای تلویزیونی هم از کاهش آرام آرام سرعت اینترنت گفت و آن را ظلم به کسانی دانست که از طریق بستر اینترنت امرار معاش میکنند. زومیت در ادامه به نقل از مرکز ملی فضای مجازی و شرکت ارتباطات زیر ساخت نوشت، ایران با کاهش واردات پهنای باند مواجه نیست و مشکل اینترنت به عدم رشد زیرساختهای اینترنت ثابت باز میگردد. با اجرای این پروژه تا ۳ سال آینده ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری به منازل و کسب و کارها خواهد رسید. این آینده است و ما اینجا هستیم تا همه چیز را به شما بگوییم. هموطنان گرانقدر؛ ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شرکت زیرساخت، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شما تسلیت میگویم. به گزارش اققتصاد آنلاین به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، امیر محمدزاده لاجوریُُ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت آورده نوشت: «همانگونه که آگاهی دارید برقراری ارتباطات بینالمللی و داخل کشور از طریق زیرساخت شبکه ملی اطلاعات انجام میپذیرد. نیمه مردادماه سالروز تاسیس این شرکت است؛ بنیان مبارکی که تسهیلکننده و حافظ یکی از ارزشمندترین داراییهای مردم یعنی اطلاعات و دادههای ارتباطی آنهاست. تمرکز شرکت مبین نت روی سرویس وایمکسه اما شرکت ایرانسل اوپراتور تلفن همراهه و طبیعیه که وایمکس مبین نت نسبت به ایرانسل بهتر باشه .

محوطه برگزاری نمایشگاه به قدری بزرگ است که برای پیادهروی در آن، مجبور به طی کردن مسافت بسیاری خواهید بود. اما به اعتقاد نویسنده گزارش، وزارت ارتباطات نه تنها به این اهداف نزدیک نشده بلکه طی ماههای اخیر وضعیت سرعت اینترنت باعث گریز سرمایهگذاران از کشور شده است. پایتون به دلیل قابلیت خوانایی بالا، ساختار نحوی ساده و شبیه بودن به زبان انگلیسی، سادهترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب میآید. اگر بخواهیم یک تعریف ساده از AI داشته باشیم به هر هوش شبیه به انسان که توسط رایانه ها به نمایش گذاشته می شود، هوش مصنوعی می گویند. هوش مصنوعی تلاش انسان برای خلق چیزی شبیه انسان است و به توانایی ماشینها در انجام کارهایی گفته میشود که نیاز به هوش انسانی و حیوانی دارد. مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر از امروز رسما به کار خود پایان میدهد. تا پایان سال ۲۰۱۸، «دستیارهای دیجیتال مشتری»، مشتریان را از طریق چهره و صدا تشخیص میدهند (گارتنر). او به نقل از سایت مرجع اندازهگیری سرعت اینترنت «اسپیدتست» (speedtest) گفته است: «میانه جهانی سرعت ارتباطات تلفن همراه در سال ۲۰۲۲، ۲۹ مگابیت بر ثانیه است و ایران با سرعت حدود ۲۴ مگابیت در نقطه نسبتاً متوسطی قرار دارد و میتواند بلکه باید بهتر هم باشد.

و به راحتی دچار نقص نمی شود . البته باز هم متاسفانه به دلیل کم بودن پوشش دهی ، در ایران نمی تونید بدون قطعی اتصال از ۳G استفاده کنید . تقریبا همه با مفهوم نظر دادن در سایت ها آشنایی دارن اما متاسفانه اکثر کاربرای ایرانی از این وسیله ارتباطی درست استفاده نمی کنن ! از دیدگاه رسانه ها، داده یک کلید گرفته شده از اتصال دستگاه است، درحالی که از اساس اجازه می دهد که دقت هدف قرار دادن بیشتر شود. ⭕️چه زمانی اجازه داریم سراغ موبایل برویم؟ CIO گزارش میدهد که افسران ارشد اطلاعات از RPA برای رهایی کارگران از وظایف خسته کننده و تکراری استفاده میکنند و به آنها اجازه میدهند که کارهای رضایت بخش تری انجام دهند. آنهم «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» «لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ» «فانظرو» و نظایر فراوان اینها که در قرآن کریم آمده همه دستورهایی است که افراد اسلام را به تفکر و تدبر در هر چه آفریده شده است، میخواند و این خود آغاز علم و دانش است. ثبت نام در سایت ها چه ضرورتی دارد ؟ در واقع این اپلیکیشن انتظاراتی را که از یک مرورگر عالی دارید، برطرف میکند.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر رادطب | 1biti

تکنولوژی وایمکس در واقع با استفاده از دکل های متعدد در سطح شهر به کاربران سرویس میده . WiMax مخفف عبارت Worldwide Interoperability for Microwave Access به معنی قابلیت تبادل و استفاده اطلاعات در سطح جهانی ، در واقع یک سیستم ارتباطی بی سیمه که از طریق امواج رادیویی MicroWave بین سرویس دهنده و کاربر ارتباط بر قرار میکنه . مشتریان با اتصال به اینترنت و مراجعه به لینک میتوانند از این خدمت استفاده کنند. سلام خدمت شما. خسته نباشید و ممنون بایت مطالب بی طرفانه تون. خسته نباشید واقعا ! استفاده از وایمکس واقعا آسونه ، و فقط کافیه که آداپتور مودم وایمکس رو به برق بزنید . از نظر من استفاده از GPRS کلا کار غیر معقولیه و اگر محل زندگی و یا کار تون رو عوض کنید خیلی منطقی تره 😀 اگر چه تکنولوژی GPRS دیگه در حال منسوخ شدنه اما در بعضی مواقع دیگه واقعا چاره ای نیست و تنها راه حل اینه که از GPRS استفاده کنید . این خط رسانهای فیالحال از سوی شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» در حال رپرتاژ است و به مباحثات شبکههای اجتماعی و چهرههای جریان سیاسی موسوم به اصلاحات سر ریز کرده است.

اعتماد آنلاین به نقل از یک روزنامهنگار حوزه فناوری نوشت: «فرض کنید اتوبان سه باندهای داریم به اسم اینترنت. «المیرا شریفی مقدم» گوینده شبکه خبر نیز در صفحه توئیتری خود نوشت: «وزیر ارتباطات نظری درباره کندی اینترنت نداره؟ یا نظر کاربران اهمیتی نداره؟ وایمکس هر جا که آنتن داشته باشه قابل استفاده است و هیچ دردسری هم نداره . امروزه تلفن های هوشمند همه جا همراه ما هستند. امروزه AI از نوع هوش مصنوعی محدود است و برای انجام کارهای کاملاً مشخص آموزش دیده است. هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشینی قادر به درک بهتر نقشه است. حال به عنوان جمع بندی نکاتی تکمیلی در خصوص هوش مصنوعی ذکر میکنیم.

کسانی که میخواهند به اینستا بروند را مجبور میکنند از یک باند بروند و هر روز در حال باریک کردن این مسیر هستند. تکنولوژی ۳G مزایای زیادی نسبت به GPRS داره و حتی از WiMax هم بهتره اما متاسفانه یه مشکل بزرگ در ایران وجود داره که من به خاطر همین مشکله که در اولویت بندی اینترنت همراه ، وایمکس رو گزینه اول قرار دادم ! در حال حاضر در ایران دو تا شرکت مبین نت و ایرانسل سرویس اینترنت همراه وایمکس ارائه میکنن . این ربات انساننما میتوانست با مردم گفتگو کند، نت موسیقی بخواند و با یک ارگ الکترونیک، موسیقی بنوازد. وجود هر تنگنایی در هر سه لایهی مذکور بر شبکه ارتباطاتی مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت. اتکا به اینترنت به ویژه در زمینه تجویز نسخههای الکترونیکی اهمیتی دو چندان پیدا کرده زیرا هر گونه قطعی یا کندی اینترنت موجب بروز اختلالاتی جدی در زمینه تجویز نسخه و تحویل دارو به بیماران میشود. در ادامه این بخش از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی آن، در کارها و عملکردهای روزمره پرداخته شده است.