ورود یک ربات به دنیای موسیقی پاپ

گوئرتزل گفت که سر دزدمونا از دهها موتور تشکیل می شود که حالات آن را کنترل می کنند اما بیشتر تفکر را از طریق رایانه ای که درون بدنش تعبیه شده است، می شود. او می‌گوید که این ستاره پاپ می‌تواند اشعار خود را بر آموخته‌هایش بنویسد.

به گزارش ایسنا، دزدمونا (Desdemona) که به نام یک شخصیت محبوب در نمایشنامه‌های گرفته شده است، ربات هنرمند پاپ با یک بنفش است. اکنون خالق او فاش کرده است که این ربات حتی می‌تواند اشعار خود را از طریق مصنوعی مصنوعی(AI) بنویسد.

ربات “سوفیا”(Sophia) اولین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ربات انسان‌نمای فوق‌العاده باهوش با چهره‌ای واقعی ظاهر شد که می‌توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند.

این ربات در اکتبر ۲۰۱۷ زمانی که عنوان شهروند قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ‌ساز شد. این کار، سوفیا را به اولین ربات جهان تبدیل کرد که تابعیت قانونی دریافت کرده است.

ورود یک ربات به دنیای موسیقی پاپ

دزدمونا

ظاهر دزدمونا توسط شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” طراحی شده و نرم افزار او توسط یک محقق مصنوعی به نام” بن گوئرتزل”(Ben Goertzel) گرفته شده است.

دکتر گوئرتزل ساز و بنیانگذار شرکت”SingularityNET” است که سوفیا، اولین شهروند رباتیک جهان را ایجاد کرد. به این ترتیب، دزدمونا اکنون «خواهر کوچک» سوفیا نامیده می‌شود.

این رباتیک انسان‌نما که توسط شرکت “هانسون رباتیک” واقع شده در هنگ ساخته شده است، می‌توان صحبت کرد، لبخند شیطنت‌آمیزی بزند و حتی لطیفه‌اید. هانسون رباتیک در وب سایت خود توضیح داد: سوفیا که پیشرفته ترین ربات انساننمای هانسون رباتیک است، رویای ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می دهد. سوفیا به عنوان ترکیبی منحصربه‌فرد علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی-تخیلی ساخته‌شده توسط انسان است که آینده هوش مصنوعی و رباتیک را به تصویر می‌کشد و همچنین، بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته به شمار می‌رود.

دزدمونا در حال حاضر با گروه Jam Galaxy، گروهی که برای تولید موسیقی هوش مصنوعی کار می کند و در آن “دیانا کروز”(Dianne Krouse) نوازنده حرفه ای و مدیر اجرایی چند ساز که برنده جایزه موسیقی شده است، نیز حضور دارد. دزدمونا هنوز کاملاً در سطح خوانندگان انسانی نیست، اما شرایطی که در مصاحبه با CNN گفت، در حال حاضر به آن مرحله رسیده است.

شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” به هنرمند جدید از یک ربات پاپ به نام “دزدمونا” (Desdemona) که قادر به نوشتن ترانه‌های خود نیز است، رونمایی کرده است.

انتهای پیام



منبع

بخوان  مایکروسافت در حال آزمایش تغییرات کوچک اما تاثیرگذار است تا توجه شما را به هوش مصنوعی Copilot در دسکتاپ ویندوز 11 جلب کند