باد برای اولین بار به منبع اصلی تولید برق در بریتانیا تبدیل شد

اما تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پروژه‌های انرژی به دلیل قطعی شدن اتصال به شبکه‌های سبز شده‌اند. برخی از مکان‌های جدید انرژی خورشیدی و بادی به دلیل عملکرد سیستم برق بین ۱۰ تا ۱۵ سال در انتظار اتصال بوده‌اند.

ایین استافل(Iain Staffell)، انرژی در کالج امپریال و نویسنده اصلی این گزارش، می‌گوید: هنوز تعداد زیادی برای دستیابی به یک شبکه عاری از سوخت فسیلی وجود دارد، اما انرژی گرفتن با گاز برای اولین بار یک نقطه عطف واقعی است. .

انتهای پیام



منبع

صنعت انرژی خورشیدی و بادی در بریتانیا رشد چشمگیری داشته است. در سه ماهه اول سال 2023، 42 درصد از برق بریتانیا از انرژی‌های پذیرنده و 33 درصد از سوخت‌های فسیلی مانند گاز و زغال سنگ تامین شد.

بر اساس قوانین فعلی، شرکت‌ها تنها می‌توانند توربین‌های بادی خشکی را در زمین‌هایی که به‌طور خاص برای توسعه توسط شوراهای محلی در نظر گرفته‌شده‌اند، قرار دهند. ریشی سوناک (Rishi Sunak) نخست وزیر بریتانیا در ماه دسامبر اعلام کرد که این محدودیت‌ها را برای سرعت بخشیدن به توسعه کاهش می‌دهد.

الکتریسیته تنها ۱۸ درصد از کل برق مورد نیاز بریتانیا را تشکیل می‌دهد. منابع زیادی برای انرژی وجود دارد که برق پاسخگوی آنها نیست، مانند گرم کردن خانه، تولید و حمل و نقل. در حال حاضر اکثر خانه‌های بریتانیا از گاز برای استفاده گرم استفاده می‌کنند و دولت به دنبال این است که خانوارها از پمپ‌های حرارتی که از برق استفاده می‌کنند، سوق می‌دهند.

بخش عمده انرژی بادی بریتانیا از مزارع بادی فراساحلی تامین می شود. نصب توربین‌های بادی جدید در خشکی سال ۲۰۱۵ در انگلستان ممنوع شده است.

بخوان  ارائه گزارش اولین هواشناسی دقیق از مریخ توسط مریخ‌نورد «استقامت»

دانشمندان می‌گویند تغییر از انرژی فسیلی به سوی انرژی تجدیدپذیر برای مهار اثرات تغییرات جوی که در حال حاضر احساس می‌شوند، بسیار اهمیت دارد به خصوص برای بریتانیا، که سال گذشته گرم‌ترین سال خود را تجربه کرد.

شرکت شبکه ملی اعلام کرده است که انگلستان در ماه آوریل شاهد یک دوره بیسابقه از تولید انرژی خورشیدی بوده است.

بریتانیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ را به انتشار صفر خالص کربن برق تولید کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، تحقیقات دانشگاه امپریال کالج لندن نشان می دهد که در سه ماه اول سال جاری، یک سوم برق کشور انگلستان از مزارع بادی تامین شده است.

توربین‌های بادی برای اولین بار در بریتانیا برق نسبت به گاز تولید کرده‌اند.