جدیدترین روش تبدیل CO2 به ‌CO / راهکاری برای دستیابی به منبع کربن

انتهای پیام



منبع

در نتیجه تحقیقات انجام شده، برای تبدیل CO2، یک تلیزور با سایت‌های مس فعال روی نانو سیلیکا فیبری پوشیده شده با اسید تیتانیوم (DFNS/TiO2-Cu) را معرفی کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انجمن شیمی آمریکا، برای طراحی نانوکاتالیست کاهش CO2 با کارایی و پایداری بالا معرفی شده است.

استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی برای انجام فعالیت‌های صنعتی توسط انسان به انتشار بیش از حد CO2 در اتمسفر شده است. بر اساس اساس‌ها، دی اکسید کربن آخرین گزارش از ۴۰۰ ppm فراتر رفته است. مقدار ۴۰۰ ppm به این معنی است که به هر یک میلیون ذره هوا، ۴۰۰‌ذره مولکول دی اکسید کربن (۰.۰۴درصد) وجود دارد.

در واقع، مورفولوژی فیبری و سطح بالای DFNS/TiO2 باعث عملکرد بهتر و بارگذاری بالای سایت‌های فعال نانوذرات مس می‌شود و از این یافته‌ها مشخص می‌شود که این کاتالیزور با عملکرد کاتالیزوری عالی برای کاهش CO2 با بهره وری ۵۳۵۰ mmol g−۱ h−۱ است. تمام کاتالیزورهای حرارتی بر عملکرد بهتری داشته است. همچنین مشخص شد که CO2 به CO تبدیل شود یک مسیر در واکنش اکسایش-کاهش (Redox) با کمک هیدروژن را دنبال می‌کند.

در این کار، تیمی از پژوهشگران به سرپرستی پروفسور Vivek Polshettiwar در موسسه تحقیقاتی ‌TIFR، این سوال را مطرح کردند که چگونه می‌توان فعالیت‌های کاتالیزوری و پایداری کاتالیزر مس را با استفاده از مفهوم برهمکنش‌های پشتیبانی فلزی قوی (SMSI) بهبود بخشید؟

از اینرو، به تازگی تیمی از پژوهشگران، یک کاتالیزور بر اساس مس بسیار کارآمد و پایدار (DFNS/TiO2-Cu)، را برای تبدیل CO2 به CO انتخاب کردند. این مطالعه علاوه بر این، را در تنظیم فعل و انالات قوی فلزی در پژوهشگران قرار می‌دهد، نشان می‌دهد که این کاتالیزور می‌تواند بیش از 200 ساعت اطلاعات را به صورت ثابت باقی بماند.

بخوان  نقش مهم یک قارچ خاص در حافظه

این بسیار بالای CO2 نشان دهنده به گرمایش جهانی و نیز پیامدهای بسیار مهم برای سیستم آب و هوایی زمین شده است. اما با وجود آسیب ها و خطرات ناشی از دی اکسید کربن، این گاز می‌تواند یک منبع کربن مفید برای سنتز مواد شیمیایی و سوخت‌ها با ارزش نیز باشد.

ایسنا/اصفهان با وجود آسیب‌ها و خطرات ناشی از گاز کربن دی اکسید، می‌تواند یک منبع کربن مفید برای سنتز مواد شیمیایی و سوخت‌های با ارزش باشد. از اینرو، تبدیل کربن دی اکسید (CO2) به کربن مونوکسید (CO) یکی از جدیدترین روش‌ها برای دستیابی به مواد شیمیایی مفید در زمینه‌های مختلف است.

نتایج این یافته‌ها به تازگی در ژورنال انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

گزارش‌های متعددی از کاتالیزورهای فلزات نجیب وجود دارد، اما به دلیل عملکرد متوسط ​​کاتالیزوری نیز می‌تواند بر روی این فلزات، کاربرد آن‌ها محدود باشد. در خانواده کاتالیزورهای فلزات غیر نجیب، کاتالیزورهای بر اساس جزء پرکارترین کاتالیزورهایی هستند که برای انجام فرآیندهای صنعتی از قابلیت کاتالیزورهایی هستند. اما ضعیف، پایینِ تامان (Tamman) مس، و پایداری طولانی‌مدت آن را محدود می‌کند.