نقش مهم یک قارچ خاص در حافظه

قارچ یال شیر همچنین برای درمان بیماری‌هایی مانند درد معده و به عنوان درمان کننده سرطان استفاده می‌شود. در این مطالعه، می‌خواستند اثر بالقوه آن‌ها بر روی سلول‌های مغز را به صورت علمی تعیین کنند. مطالعه نوروتروفیک قوی آن موارد از جمله رشد سلول‌های مغز و بهبود حافظه را گزارش کرده‌اند.

دکتر «رامارتینز-مارمول» یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این کشف کاربردهایی را نمی‌تواند تشخیص دهد که باعث تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر می‌شود و از فرد محافظت می‌کند. ایده ما با استفاده از منابع طبیعی که می‌توان به مغز برسند و رشد نورون‌ها را تنظیم کرد و در نتیجه شکل‌گیری حافظه را بهبود بخشید، شناسایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانشگاه «کوئینزلند» دریافت، نوعی قارچ بنام «یال شیر»(Hericium erinaceus) با هدف قرار دادن فعالیت نوروتروفیک فاکتور رشد عصبی(NGF) به تقویت و بهبود سیستم عصبی محیطی کمک می‌کند.

انتهای پیام



منبع

محققان استرالیایی به یک ترکیب فعال که روند رشد عصب‌ها را تقویت می‌کند در قارچی موسوم به «یال شیر» کشف کردند.

دکتر «دائی هی لی» (Dae Hee Lee) از شرکت CNGBIo که از این تحقیقات تحقیقاتی حمایت می‌کند، گفت که از زمان‌های قدیم و در طب سنتی چین از خواص قارچ یال شیر برای درمان بیماری‌ها و حفظ سلامت استفاده می‌شود. این تحقیق مهم در کشف مکانیسم مولکولی ترکیبات قارچ یال شیر و آن بر عملکرد مغز، به ویژه حافظه است.

پروفسور «فردریک منیر» از موسسه مغز دانشگاه کوئینزلند گفت: با استفاده از میکروسکوپ با وضوح فوق‌العاده، ما دریافت می‌کنیم که عصاره قارچ و ترکیبات فعال آن تا مقدار زیادی مخروط‌های رشد عصبی را افزایش می‌دهند، که این امر به ویژه برای سلول‌های مغز مهم است. تا محیط خود را حس کنند و ارتباطات را با سایر نورون‌ها برقرار کنند.

بخوان  نسل جدید هواپیمای الکتریکی در راه است

دانشمندان به‌طور شگفت‌انگیزی که ترکیبات فعال موجود در این قارچ، عصب را تقویت می‌کنند. محققان گفتند: زمانی که ما مواد نوروتروفیک را جدا می‌کنیم از قارچ یال شیر را روی سلول‌های مغزی کشت‌شده آزمایش کردیم، مشاهده کردیم که آنها را می‌یابند و به نورون‌های دیگر مرتبط می‌شوند.

«دستگاه عصبی پیرامونی» (peripheral nervous system) بخشی از دستگاه عصبی است که مغز و نخاع را به سایر قسمت‌های بدن مرتبط می‌کند. در یک مطالعه جدید، دانشگاه کوئینزلند ترکیبات فعال از قارچ یال شیر را تصفیه و از نظر بیولوژیکی شناسایی کردند. این ترکیب می‌تواند باعث رشد عصبی و حافظه شود.