دلایل سریعتر کودکان از بزرگسالان را تشریح کردند

یکی از تصاویر دارای یک «الگوی گابور» بود که شبیه یک سری نوارهای سیاه و سفید است که توسط یک الگوی نویز پوشیده شده است، در حالی که تصویر دیگری فقط دارای الگوی نویز بود.

پژوهشگران در حین آموزش و آزمایش با تمام شرکت‌کنندگان در مطالعه، قشر بینایی آنها – ناحیه مغزی که اطلاعات بصری را می‌کند – را با استفاده از MRI ​​انجام می‌دهند و مشخص می‌کنند که سطح گابا در کودکان در طول تمرین افزایش یافته است. و پس از آن بالا باقی می‌ماند.

۱۴ بزرگسال ۱۸ تا ۳۵ ساله و ۱۳ کودک برای انجام کاری که شامل ادراکی بصری بود، آموزش دیدند. اگر خواسته شد تا به یک نقطه مرکزی در نمایشگر خیره شود، سپس دو تصویر به مدت ۵۰ میلی‌ثانیه با فاصله ۳۰۰ میلی‌ثانیه بین‌شان به آنها داده شد.

به گفته پژوهشگران، این انتقال دهنده عصبی به کودکان کمک می‌کند تا اطلاعات جدید را سریع‌تر و کارآمدتر به خاطر بسپارند، بنابراین می‌توان بعداً آن را یادآوری کرد و به آن مراجعه کرد.

دکتر سباستین فرانک نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: بنابراین نتایج ما به عنوان یک بازیگر کلیدی در کارآمد کردن کودکان اشاره می‌کند.

انتهای پیام



منبع

دکتر وتاناب می‌گوید: مغز کودکان هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و بسیار از عملکردهای رفتاری و شناختی آنها به بزرگان کارآمد نیستند و کودکان به طور کلی از نظرهای خود نسبت به بزرگسالان بهتر عمل نمی‌کنند، اما کودکان کمتر در برخی از حوزه‌ها هستند. نسبت به بزرگان برتری دارند.

این علم کاستی‌هایی است که نسبت به بزرگان در توجه و سایر عملکردهای شناختی دارند.

بخوان  تعجب کارشناس هواشناس از لمسی بودن صفحه نمایش تلویزیون + فیلم

پژوهشگران برای این مطالعه که به تازگی در مجله Current Biology منتشر شد، می‌خواستند بررسی کنند که چگونه مغز ما را در طول روند تغییر می‌کند و این تفاوت در بزرگسالان و کودکان چگونه است.

از شرکت درخواست شد تا مشخص شود که تصویر اول یا تصویر دوم الگوی گابور است.

دکتر تاک واتانابه نویسنده این مطالعه می‌گوید: ویژگی‌هایی که کودکان در کارآمدتر از بزرگسالان هستند. پشتوانه علمی این فرض، ضعیف بوده است. اما اگر درست باشد، مکانیسم‌های عصبی مسئول کارآمدتر در کودکان نامشخص هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانش‌آموزان در دانشگاه براون(Brown) در ایالات متحده آمریکا می‌خواستند بفهمند که آیا کودکان یک چیز جدید را انتخاب می‌کنند که از این طریق نگران نباشند یا خیر.

پژوهش‌های قبلی نشان داده است که گابا نقش مهمی در حافظه و دانش کودکان و بزرگسالان دارد.

آنها از مغز کودکان بین سنین 8 تا 11 سال قبل، در حین و بعد از انجام یک کار تصویربرداری انجام شده و مشخص شد که آنها در آموزش، افزایش سریع “گاما آمینو بوتیریک اسید”(گابا-GABA) – یک انتقال منبعی که در مواد تازه آموخته شده یافت می شود – دریافت می کنند.

با این، سطح گابا در حال بزرگان که آنها کمتر از یک ساعت پس از آموزش در “وضعیت شی کننده” بود، ثابت ماند.

سپس مشاهده کرد که گابا برای چند دقیقه پس از آن در مغز کودکان باقی می ماند، در حالی که سطح آن در بزرگسالان ثابت می ماند.

آیا تا به حال این احساس را دارم که فرزندانتان باهوش تر از شما هستند؟ یک مطالعه جدید می‌کند که کودکان واقعاً سریعتر از بزرگان یاد می‌گیرند.
بخوان  نظافت توالت عمومی بوسیله رباتها در ژاپن

محققان امیدوارند که این یافته‌ها والدین و معلمان را افزایش دهند تا فرصت‌های بیشتری را برای کودکان فراهم کنند تا مهارت‌های کسب کنند، زیرا کسب مهارت‌های جدید در سنین پایین‌تر برای آنها آسان‌تر است.

پژوهش‌های بیشتر، سطوح گابا را در انواع سناریوهای مختلف، خواندن و نوشتن و سرعت بلوغ مغز ما و عملکردهای آن بررسی خواهد کرد.