نظافت توالت عمومی بوسیله رباتها در ژاپن

برگزارکنندگان نشست جهانی ربات‌ها، رقابت “چالش فروشگاه‌های آینده” را برای جمع‌آوری فناوری‌های پیشرفته‌ای که می‌توانند کارایی را در فروشگاه‌ها افزایش دهند، برگزار می‌کنند. سیستم‌های رباتیکی که می‌توانند به طور مستقل سرویس‌های بهداشتی را تمیز کنند، می‌توانند به طور خاص به بهبود سلامت فضاهای عمومی کمک کنند و در عین حال کار نظافت‌های فروشگاه‌ها را نیز ساده تر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، این سیستم جدید که توسعه یافته است در بخش “فروشگاه آینده‌ها”(Future Convenience Store Challenge) در صفحه جهانی ربات‌ها ارائه شد.

وادا و همکارانش سیستم خود را در یک سری آزمایشات، آزمایش کردند تا دریابند این سیستم تا چه میزان در تمیز کردن درمان و رفع تقلبی مهارت دارد. آنها دریافتند که عملکرد آنها قابل توجه است و وظیفه آنها را در حدود 17 درصد تکمیل می‌کند و 97.8 درصد از محیط‌های پاک می‌کند. مشتریان امیدوارند که سیستم آنها در آینده تجاری شود و در قرار گرفتن در فروشگاه های واقعی از آن استفاده شود.

دانشگاه متروپولیتن توکیو (دانشگاه متروپولیتن توکیو) یک سیستم رباتیک ایجاد کرده است که می‌تواند کارکرد خدمات بهداشتی عمومی را به طور خودکار انجام دهد.

«کازویوشی وادا» (Kazuyoshi Wada) یکی از متخصصینی که این سیستم را توسعه داده است، در گفتگو با تک پلور گفت: بسیاری از فروشگاههای زنجیره‌ای، سرویس‌های بهداشتی را برای ایجاد کرده‌اند و نظافت سرویس‌های بهداشتی بخشی از این تجارت است. در حالی که نظافت سرویس بهداشتی که برای بهداشتی نیاز است، اما مستلزم کار سختی و جسمی است. برخی از خدمات، معیارهای معیار برای تمیز کردن توالت‌ها در فروشگاه‌ها بسیار مناسب و مناسب برای تمیز کردن یک صفحه به برداشت‌های متفاوت از تفاوت در بین خدمات، امری است.

بخوان  به زودی می توانید در GitHub فقط با صدای خود کدنویسی کنید

در حالی که سیستم بهداشتی در حال تمیز کردن سرویس بهداشتی است، کاسه‌های توالت به طور خودکار بالا می‌روند و مکانیزم کف را به قسمت جلوی توالت‌ها حرکت می‌کند. پس از آن، یک ابزار تمیزکننده با ورقهای جاذب آب در سرویس بهداشتی مستقر می‌شود و شروع به پاک کردن کف و کناره‌های کاسه توالت می‌کند و کنار هم می‌رود. ابزاری که این ابزارها را تمیز می کند، کف سرویس بهداشتی را می کند، دستگاهی که در پشت صندلی شما تعبیه می شود، لبه توالت را می کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Advanced Robotics” منتشر شده است.

وادا گفت: سیستم ما در بخش “چالش فروشگاه‌های آینده” رقابت خواهد کرد تا در آینده آن را در مکان‌های واقعی استفاده کنیم. این سیستم متشکل از مکانیزم تمیز کردن سطح بالای کاسه توالت، مکانیزم بالابر کاسه توالت و ربات تمیز کردن کف سرویس بهداشتی است. هدف این سیستم با رباتیک کردن فضای دستشویی، عملیات ساده کردن و دستیابی به نظافت دقیق در زمان کوتاه و کمتر از 20 سال است.

انتهای پیام



منبع

وادا گفت: بی‌نظیرترین ویژگی این سیستم است که از مکانیزمی استفاده می‌کند که به کاسه توالت اجازه می‌دهد تا بالا یا پایین بیاید.

نظافت توالت عمومی بوسیله رباتها در ژاپن