سازمان کلیه موشها را ترمیم کرده و عوارض را کاهش داده است

این پژوهش، در مجله «Nature Communications» به چاپ رسید.

اگر این نتایج، امیدوارکننده به نظر می‌رسند، اما مهم است که به یاد داشته باشید این پژوهش در مراحل اولیه است و نتایج آن ممکن است به راحتی با آزمایش‌های انسانی منتقل شود. در هر حال، این یک هدف جدید و جذاب برای پژوهش است که هنگام توسعه درمانها می‌توان آن را مد نظر قرار داد.

پروفسور «استوارت کوک» (Stuart Cook)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما دریافتیم که اینترلوکین-11 برای عملکرد کلیه مضر است و باعث ایجاد بیماری من کلیه می‌شود. همچنین، ما نشان دادیم که درمان ضد اینترلوکین-۱۱ می‌تواند نارسایی کلیه را درمان کند، روند بیماری مزمن کلیوی را معکوس کند و عملکرد کلیه را با ارتقاء سلول در موشها بازگرداند. این روش برای استفاده بلندمدت ایمن است.

یک گروه بین‌المللی از تحقیقات، راهی برای درمان کلیه‌های آسیب‌دیده در اثر بیماری، بازگرداندن عملکرد آنها و جلوگیری از نارسایی کلیه پیدا کرده‌اند. این کشف می‌تواند عوارض ناشی از عوارض و سایر بیماری‌ها را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد.

این گروه پژوهشی با بررسی دقیق‌تر آزمایش‌های انجام‌شده روی موش‌ها دریافت می‌کند که وقتی کلیه‌ها آسیب می‌بینند، سلول‌های پوشاننده آن‌ها، اینترلوکین-11 را آزاد می‌کند که سلولی را می‌کند و باعث ایجاد یک آبشار مولکولی می‌شود و باعث می‌شود اما با توقف انتشار اینترلوکین. ۱۱، از این روند سالم می‌شود و سلول‌های می‌توانند برای معکوس کردن موجود آسیب ببینند، می‌شوند.

تحقیقات، این یافته‌ها را در آزمایش‌های انجام‌شده روی سلول‌های کلیه انسان در ظروف آزمایشگاهی دنبال کردند و نتایج مشابهی را به دست آوردند. آنها یک‌بادی اینترلوکین-۱۱ را به سلول‌های مبتلا به بیماری کلیوی تزریق می‌کنند و دریافت می‌کنند که سلول‌های «توبول» (Tubule) همه می‌توانند دوباره تکثیر شوند. این امر، زخم و درد در را معکوس کرد و نهایتاً عملکرد اندام را بازگرداند.

بخوان  این بامزه از خانه شما محافظت می‌کند

انتهای پیام



منبع

دانشمندان سنگاپور و آلمان در این پژوهش جدید، یک مقصر احتمالی را بررسی کردند. این مقصر احتمالی، پرورشی به نام «اینترلوکین-11»(IL-11) است که در سایر اندام‌ها برای واکنش نشان دادن آسیب به نقش ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بسیاری از مشکلات را در بدن ایجاد می‌کند اما یکی از شایع‌ترین بیماری‌های آنها کلیوی است. دوره‌های افزایش قند خون می‌تواند به «نفرون‌ها» (نفرون‌ها) که واحدهای تصفیه‌کننده کوچک در کلیه‌ها هستند، آسیب‌دیده و به عملکرد عملکردی کلیه‌ها و در نهایت نارسایی می‌شوند.