سازمانی در ریه که با مبارزه می‌کند

در یک مطالعه جدید، دانشگاه سیدنی، معلمی را در ریه شناسایی کردند که به عنوان یک مانع طبیعی در برابر کوید-19 عمل می‌کند. آن‌ها دریافت می‌کنند که به نام غنی از لوسین ۱۵(LRRC15) در ریه‌ها می‌تواند آسیب‌ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را متوقف کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، کووید-۱۹ که توسط خارجی‌ویروس سندرم حاد ویروسی ۲ ایجاد می‌شود، از طریق پرورش می‌خواید مانند خود وارد بدن انسان شود و به سلول‌های ما متصل شود. این ویروس به نام آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین (ACE2) برای ورود به سلول‌های انسانی استفاده می‌کند. سلول‌های ریه دارای سطوح بالایی از گیرنده‌های آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین هستند. به همین دلیل است که این بیماری در درجه اول ریه‌ها را درگیر می‌کند.

مطالعات دانشگاه «سیدینی» در مطالعه اخیرشان از حضور یک پرورش دهنده در ریه که می‌توان کرد سندرم حاد تنفسی ۲ را متوقف کند، خبر داده است.

LRRC15 را می‌توانم از اندام‌ها مانند ریه‌ها، پوست، زبان، فیبروبلاست‌ها، جفت جنین و غدد لنفاوی پیدا کنم. اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ریه‌ها پس از بررسی با LRRC15 روشن می‌شوند و پاسخ‌های ضد ویروسی و فیبرروز را کنترل می‌کنند. همزمان با مسدود کردن کووید-19، این گیرنده به طور همزمان پاسخ ضد ویروس بدن را فعال می‌کند و پاسخ فیبرروز بدن را سرکوب می‌کند.

پروفسور گرگ نیلی از دانشگاه سیدنی گفت: اکنون می‌توانیم از این گیرنده جدید برای طراحی داروهایی با اثر گسترده استفاده کنیم که می‌توانند عفونت ویروسی را مسدود کرده یا حتی فیبروز ریه را سرکوب کنند. ما فکر می‌کنیم که تازه شناسایی شده می‌تواند بخشی از پاسخ طبیعی بدن ما به مبارزه با وجود داشته باشد و سدی ایجاد می‌کند به‌طور طبیعی ویروس را از سلول‌های ریه ما که به نسبت آن به کووید-۱۹ می‌پردازد، می‌کند. دانشمندان اکنون از LRRC15 برای توسعه دو استراتژی در برابر کووید-19 استفاده می‌کنند: یک درمان که بینی را به عنوان یک درمان پیشگیرانه هدف قرار می‌دهد و دیگری برای موارد جدی ریه‌ها را هدف قرار می‌دهد.
انتهای پیام

بخوان  رونمایی از ۲۷ محصول فناورانه با حضور وزیر علوم و معاونت علمی رئیسجمهوری



منبع

این ویروس نیز مانند آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین می‌تواند به نام LRRC۱۵ دسترسی داشته باشد. اما علم آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین، LRRC۱۵ از مقاومت نمی‌کند. اما می‌توان به این ویروس بچسبد و آن را بی‌حرکت کند و در حین انجام این کار، سلول‌های دیگر را از آلودگی محافظت می‌کند.

نتایج این مطالعه به بالقوه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید برای جلوگیری از ویروس‌های ناشی از ویروس‌هایی مانند کووید-۱۹ یا مقابله با فیبروز ریه می‌شود، می‌توان به توسعه داروهای جدید کمک کرد.