نسل جدید هواپیمای الکتریکی در راه است

انتهای پیام



منبع

با توسعه و استقرار این فناوری دیگر شاید نیازی به ایستگاه‌های شارژ سریع نباشد یا دیگر وقتی خودروهای برقی توسط جاده‌ها قابل شارژ شدن هستند، بیشترین مسیر را برای خودروسازان خودروهای برقی یک تبلیغ و عامل فروش داشته باشند.

«Midnight» طوری طراحی شده است که ایمان، پایدار و آرام باشد. علاوه بر این، با قابلیت حمل بار بیش از 10 پوند(حدود 4503 به بالا) می‌توان چهار مسافر را اضافه کرد. «Midnight» با ۱۰۰ مایل (۱۶۰) کیلومتر برای سفرهای پشت سر هم در مسافت کوتاه حدود ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) با زمان شارژ تقریباً ۱۰ دقیقه در میان هر سفر، بهینه شده است. Stellantis و Archer قصد دارند در سال ۲۰۲۴ تولید انبوه خود را آغاز کنند.

هدف از این مشارکت، ایجاد بستری برای تولید سریع هواپیما است. این امر در عین حال به شرکت آمریکایی «Archer Aviation» اجازه می‌دهد مسیر تجاری‌سازی خود را تقویت کند. هدف این است که Stellantis به عنوان سازنده انحصاری، برای Archer هواپیمای با قابلیت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی را به صورت انبوه تولید کند.

این خودرو در این آزمایش، با موفقیت در سرعت های معمولی بزرگراهی بدون مصرف انرژی ذخیره شده در باتری های خود حرکت می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، شرکت خودروسازیملیتی استلانتیس «Stellantis» در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شرکت آمریکایی «Archer Aviation» برای تولید «Midnight» که یک هواگرد با قابلیت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی(eVTOL) است، همکاری و توافق کردند.

خبر خوب این است که این فناوری را می‌توان برای همه وسایل نقلیه برقی به یک گیرنده خاص که انرژی را از زیر جاده به طور مستقیم به موتور الکتریکی منتقل می‌کند، استفاده کرد. این آزمایش در یک پیست موسوم به «آرنا دل فوتورو»(Arena del Futuro) در شهر کیاری ایتالیا با استفاده از یک خودروی فیات نیو ۵۰۰ انجام شد.

بخوان  NotebookLM مجهز به هوش مصنوعی گوگل اکنون برای کمک به سازماندهی زندگی شما در دسترس است

شرکت استلانتیس علاوه بر این بر این موضوع در حوزه دیگری نیز درخشیده است که در ماه‌های گذشته شرکت خودروسازی چندملیتی «استلانتیس» چرا انتقال انرژی بی‌سیم پویای خود(DWPT) برای شارژ بی‌سیم وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) در حرکت در یک جاده اختصاصی را انجام می‌دهد. آزمایش کرد.

اخیرا دو شرکت «Stellantis» و «Archer» قراردادی را برای تولید نسل جدید هواپیمای الکتریکی امضا کرده‌اند.

هواگرد برخاست و فرود عمودی(VTOL) که به صورت غیررسمی به آنگرد عمودپرواز می‌گویند، هواگردی است که می‌توان بدون اتکا به فرودگاه باند به صورت عمودی از زمین بلند شد، در یک نقطه از هوای شناور شد و به عمودی فرود بیاید.

شرکت استرالیایی یک کار مشترک میان شرکت ایتالیایی-آمریکایی «فیات کرایسلر» و گروه فرانسوی «PSA» است. این مجموعه مسئول طراحی، ساخت و فروش خودرو از ۱۶ برند خود مانند آلفارومئو، کرایسلر، سیتروئن، دوج، فیات، جیپ، مازراتی، اوپل و پژو است. شرکت “استلانتیس” در زمان ادغام در سال 2021، تقریباً 300 هزار کارمند داشت و در بیش از 100 کشور دارای حضور و امکانات تولیدی در 30 کشور بود. شرکت “استلانتیس” از نظر فروش خودرو جهانی در سال ۲۰۲۱ پس از تویوتا، فولکس واگن، هیوندای و جنرال موتورز به پنجمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.

فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویا (DWPT) از سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم خودروهای برقی که در زیر سطح تعبیه شده‌اند، از می‌کند تا وسایل نقلیه برقی در حین حرکت شارژ شوند و نامحدودی را برای آنها فراهم کند.

اکنون دید که این شگفت انگیز جدید چگونه بر موفقیت این شرکت تأثیرگذار است.

بخوان  تصاویر جدید جیمز وب از خوشه پاندورا