علت شکست موشک «ویرجین اورب» مشخص شد

فیلم سقوط موشک لانچر وان به زمین

ویرجین اوربیت در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشت که داده‌های اولیه نشان می‌دهند که مرحله اول حرکت را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود کار خود را انجام دهد و مرحله‌سازی و احتراق مرحله فوقانی را در برنامه‌های ماموریت پیش از رفتن انجام دهد. اما مرحله بلند موشک در ارتفاع تقریباً ۱۱۱ مایلی(۱۸۰ کیلومتری)، یک ناهنجاری را تجربه کرد و زودتر از موعد موتورها خاموش شد. این اتفاق باعث تکمیل مأموریت شد و اجزای موشک و محموله آن در محدوده ایمن تایید شد بدون اینکه مدارک برسند به زمین بازگشت.

این هواپیما که «دختر کیهانی» (دختر کیهانی) نام دارد، دوشنبه شب از پایگاه فضایی کورنوال در حالی است که صدها نفر از مردم آن را تماشا می‌کنند و بیش از 7500 تماشاگر پخش زنده این رویداد را دنبال می‌کنند.

با این، سازمان‌دهندگان این ماموریت که «Start Me Up» نام داشت کمی بعد از پرتاب یک ناهنجاری را شناسایی و اعلام کرد که موشک «لانچر وان» را به مدار مورد نظر خود می‌رساند.

این شرکت فضای تحقیقات رسمی در مورد منبع شکست مرحله دوم موشک را آغاز کرده و امیدوار است تا سال جاری برای پرتاب‌های بیشتر به بندر فضای کورنوال باز شود.

شرکت فضایی ویرجین اوربیت(Virgin Orbit) علت شکست اولین پرتاب خود از خاک انگلستان را اعلام کرد.

این موشک در حالی که به زیر بال‌های یک جت جامبوی ۷۴۷ می‌رسد که به طور ویژه ساخته شده است، از پایگاه فضای کورنوال برخاست و به منطقه تعیین شده برای پرتاب بر فراز اقیانوس‌اطلس پرواز می‌شود. این پیشران دارای ۹ ماهواره بود در این نقطه توسط هواپیما به سمت فضای پرتاب شد.

بخوان  دانش‌آموزان با فناوری‌های نوین ساختمانی آشنا می‌شوند

وی افزود که تحقیقات داخلی ویرجین اوربیت را در اصل این شکست آغاز کرده است.

در ابتدا انتظار می‌رفت که این پرتاب قبل از کریسمس انجام شود، اما مسائل فنی و مقرراتی باعث شد که این پرتاب تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیوفتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت متعلق به ریچارد برانسون می‌گوید که «یک خاموشی زودهنگام» در این موشک علت شکست ماموریت بوده است.

این موشک گم شد و کمی بعد از فیلم‌هایی از آن در حال سوختن در هنگام سقوط به زمین در سواحل «لانزاروته»(Lanzarote) منتشر شد.

انتهای پیام



منبع

دن هارت (دان هارت)، مدیر عامل ویرجین اوربیت می‌گوید: همه ما از اینکه موفق به موفقیت در مامور دست یابیم می‌شوند و خدماتی را که ما مشتریان شایسته آن هستیم ارائه می‌دهند، ناامید شده‌اند.