بررسی سیستم گوارش با یک کپسول خاص

این کپسول بلعیده می‌شود و حجم کمی از سیالات زیستی و میکروارگانیسم‌ها را در مسیر روده فوقانی به روده بزرگ می‌کند و در نهایت در مدفوع بازیابی می‌شود. با یک پوشش حساس به pH روی کپسول، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

این پژوهش توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا دیویس، دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۰ ماه در مجله نیچر و Nature Metabolism منتشر شده است.

دو نفری که در شش ماه گذشته آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، بیشتر در سطوح اسیدهای چرب موجود در هیدروکسیل اسیدهای چرب (FAFHAs) و سولفونولی‌پیدها نشان داده‌اند. تصور می‌شود این متابول‌ها با افزایش احتمالی و مرتبط بودن آن هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، با استفاده از یک کپسول که به طور خاص طراحی شده است، بیشتر می‌توان در سیستم غذای سفر و داده‌های موجود در مورد هضم و میکروارگانیسم‌ها جمع آوری کنند.

آنها از روش مولتیومیکس(Multiomics) برای تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل نمونه‌ها از باکتری، دارو، میزبان و متابولیت غذا استفاده می‌کنند. آنها دریافتند که قسمت فوقانی روده و مدفوع در تمام این نواحی متفاوت است. آن‌ها حتی در واقعیت موفق به شناسایی نزدیک به ۲۰ متابولیت شدند. این تیم همچنین ارتباط بین رژیم غذایی، از جمله میوه و الکل و متابولیت‌ها را پیدا کردند.

یک کپسول به درون دستگاه غذای افراد سالم سفر‌کند و داده‌هایی برای خرید می‌کند.

پروفسور الیور فیهن (Oliver Fiehn)، مدیر مرکز متابولومیک سواحل غربی در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، می‌گوید: می‌گوید: می‌گوید: می‌گوید: روده‌ای کوچک تنها در افرادی که بیهوش بودند و غذا مصرف نمی‌کردند قابل دسترسی بود، و این خیلی مفید نیست. متابولومیکس به مطالعه‌های متابولوم‌ها گفته می‌شود که مولکول‌های کوچک هستند که در متابولیسم سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها نقش دارند.

بخوان  یک هکر راز «ایلان ماسک» را برملا کرد!

در علم بیوشیمی مواد شرکت کننده در متابولیسم یا سوخت و سازهای سلولی را متابولیت می‌نامند. در واقع متابولیت‌ها ترکیبات واسطه یا محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند.

دری شالون(Dari Shalon) از مرکز تحقیقاتی «Envivo Bio»، مخترع کپسول کپ‌اسکن(CapScan) و یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: اندازه‌گیری متابولیت‌های روده در مدفوع مطالعه مانند یک فیل با بررسی دم آن است. بسیاری از متابولیت‌ها در روده‌ها ساخته می‌شوند، تغییر می‌کنند و مصرف می‌کنند و حتی به مدفوع نمی‌رسند. کپ‌اسکن برای اولین بار تصویر کامل‌تری از متابولوم روده و آن را با میکروبیوم روده به ما می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

از آن جا که دسترسی به روده آسان نبوده است، مطالعات بیشتری در مورد متابولیسم روده و میکروبیوم روده به عنوان نمونه‌های مدفوع انجام می‌شود، اما نمونه‌های مدفوع از بخش پایین روده‌ای بزرگ نمونه‌برداری می‌شوند و نه روده‌ای کوچک.

فیهن گفت: به طور کلی، این دستگاه می‌تواند به روشن شدن نقش میکروبیوم روده و متابولوم در فیزیولوژی و بیماری کمک کند.

فیهن می‌گوید: این کپسول اولین نمونه در نوع خود است. تمام مطالعات دیگر روی میکروبیوتای روده انسان بر روی مدفوع به عنوان جایگزینی برای متابولیسم روده بوده است. قطعاً این است که ۹۰ درصد انسان در قسمت فوقانی روده می‌افتد و نه در روده بزرگ است.

چند روز تغییر محتویات فوقانی روده را در طول هضم طبیعی روزانه در ۱۵ فرد سالم بررسی کنند.

بخش عمده‌ای از فرآیندهای کوچک را انجام می‌دهیم، جایی که آنزیم‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا از طریق دیواره‌ها جذب شوند.

بخوان  درمان بیماری‌های چشمی با ابداع فناوری جدید تصویربرداری