بزرگ سامانه پرتاب فضایی موشک، آماده برداشتن گام بزرگ بعدی است

به گفته مقامات ناسا، برای مثال، دوربین های روی زمین، دوربین های روی موشک و دوربین های هوایی حدود 31 ترابایت تصویری در مورد پرتاب را جمع آوری کردند.

مرحله پیشرانه برودتی موقت (ICPS) که مرحله بالاتر موشک SLS است، توسط یک موتور RL-10 نیرو می‌گیرد. مرحله اصلی این موشک غول‌پیکر دارای چهار موتور RS-25 است که از دوران شاتل‌های فضایی باقی مانده است. دو تقویت کننده موشک جامد برای ماموریت آرتمیس ۱ به بخش اصلی نصب شدند و به بمب SLS کمک کردند که نیروی عظیمی رانش کردند ۸.۸ میلیون پوندی را هنگام بلند کردن ایجاد کند.

مقامات ناسا در به روز رسانی در 27 ژانویه عنوان کردند که بر اساس ارزیابی انجام شده در مدت کوتاهی از پرتاب، داده های اولیه پس از پرواز نشان می دهد که همه سیستم های موشک SLS به طور استثنایی عمل کرده و این طرح ها را برای پشتیبانی از پرواز سرنشین دار این موشک در اختیار دارند. ماموریت آرتمیس۲ هستند.

به نظر می‌رسد که موشک «سامانه پرتاب فضایی» (SLS) ناسا پس از انجام اولین مأموریت خود، آماده برداشتن گام بزرگ بعدی یعنی پرتاب فضانوردان است.

موشک ماموریت آرتمیس ۱ برای ماموریت‌های فضاینوردی آینده، آماده به نظر می‌رسد. موشک بزرگ سامانه پرتاب فضایی (SLS)، اولین پرواز خود را انجام داد و به نظر می‌رسد آماده برداشتن گام بزرگ بعدی یعنی سفر به اطراف ماه است.

عملیات اجرایی موشک SLS در مامور آرتمیس ۱ ناسا در ۳۰ نوامبر منتشر شد و در آن پژوهشگران، امتیاز بالاتری به این موشک داده شد و دریافت کرد که در همه زمینه ها مطابق انتظار عمل شده است. اعضای تیم ماموریت اکنون زمان بیشتر برای بررسی اعداد و ارقام داشته‌اند و بررسی‌ها همچنان خوب است و هیچ تغییر بزرگی قبل از اولین پرتاب سرنشیندار موشک SLS نمی‌تواند باشد.

بخوان  آشنایی با عینک واقعیت مجازی "متا" قبل از عرضه

انتهای پیام



منبع

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ فضانوردان ناسا را ​​در یک ماموریت ۱۰ روزه به دور ماه می‌فرستد. اعضای تیم موشک SLS داده‌های بسیاری را آخرین تجزیه و تحلیل کرده‌اند تا به خود برسند.

به گفته مقامات ناسا، همه این سخت‌افزارها در ۱۶ نوامبر بسیار خوب عمل کردند. ناسا روی سختافزاری برای کمک به ایجاد حضور دائمی انسان روی ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ کار می‌کند.

اولین پرواز موشک SLS در ۱۶ نوامبر و در طی ماموریت ۲۵ روزه، آرتمیس ۱ ناسا را ​​پرتاب کرد که طی آن یک کپسول بدون خدمه اوریون را به مدار ماه فرستاد و بازگشت. این امر همچنین موشک SLS را به قدرتمندترین موشکی تبدیل می کند که با موفقیت پرتاب شده است، عنوانی که از سترن ۵ ناسا گرفته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، آرتمیس ۱ در روز ۱۶ نوامبر سال گذشته بر فراز موشک بزرگ سامانه پرتاب فضایی (SLS) پرتاب شد و با سقوط در اقیانوس آرام در سواحل ایالت باخا کالیفرنیا (Baja California) مکزیک در ۱۱ دسامبر به ماموریت خود پایان داد. اعضای تیم ماموریت به تجزیه و تحلیل داده‌ها در ماه‌های آینده ادامه خواهند داد تا مطمئن شوند که موشک سامانه پرتاب فضایی و کپسول اوریون آماده انجام ماموریت حمل فضانوردان هستند. ماموریتی که طی آن قرار است برای اولین بار فضانوردان در ماموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ به اطراف ماه سفر کنند. اگر همه چیز در این پرواز خوب پیش برود، در ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ فضانوردان در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود خواهند آمد.

بخوان  کاهش موادضر نیکوتین با باکتری های روده

اگر همه چیز در ماموریت آرتمیس ۲ به خوبی پیش برود، در ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ فضانوردان در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آمدند.

«بت سنت پیتر»، مدیر تیم یکپارچه‌ تصاویر موشک‌سازی SLS گفت: نماهای چندین موشک آرتمیس ۱ از جمله جداسازی تقویت‌کننده موشک جامد و جداسازی «مرحله پیشرانه برودتی موقت» (ICPS)، داده‌های تصویری را ارائه می‌کند که به ما کمک می‌کند ارزیابی کنیم. که چگونه موشک SLS از مرحله بلند شدن از زمین تا هنگام رفتن و جدایی عمل کرده است.