نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

حتی در مواردی که قابل رویت است, ماهیت تومور – بدخیم یا خوش خیم – و ویژگی هایی که ممکن است به یک درمان خاص پاسخ دهد, باید از طریق نمونه برداری تهاجمی ارزیابی شود. سياستگذاري مجله خبری 1 بیتی علم و تکنولوژي (مطالعه موردي نانوتکنولوژي در ايران)، دکتر قاضي نوري. Marvin Minsky تفکرات بسيار باروري داشت که مي­توانست به انديشه­ هاي Feynman قوت ببخشد.

معرفی مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج

در نتیجه عبارت‌هایی جمعی مانند «فناوری‌های نانو» یا «فناوری‌های ابعاد-نانو» به طیف گسترده‌ای از تحقیقات و کاربردها اشاره دارد که ویژگی مشترک همه آنها «اندازه» است. نانو تکنولوژی یا فناوری ریز ذرات به عنوان یک بخش از علمی کاربردی و تکنولوژی نوین شناخته می شود. موضوع اصلی این فناوری مهار کردن ماده یا دستگاه هایی است که ابعاد آن ها کمتر از یک میکرومتر می باشد. در حقیقت نانو تکنولوژی دانش به کارگرفتن خواص جدیدی از متریال و سیستم هایی است که در این ابعاد وجود دارند. با استفاده از فناوری نانو مواد تاثیرات فیزیکی جدیدی را به صورت عمده از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک را از خود بروز می دهد. ماهيت فرارشته‌اي علوم و فناوري نانو به عنوان توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با دقت اتم و مولکول، موجب تعريف کاربردهاي بسياري زيادي در عرصه‌هاي مختلف علمي و صنعتي شده است.

  • شواهد موجود نشان مي‌دهد که درصد بالايي از بازارهاي محصولات مختلف متکي بر نانوتکنولوژي خواهد بود و به همين دليل دولتها و شرکتهاي بزرگ و کوچک به دنبال کسب جايگاهي براي خود در اين بازارها هستند.
  • نقش آلومینا در جهان اکسید آلومینیوم یا آلومینا در حالت‌های مختلف در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می­‌گی…
  • برای توصیف علم نانو و تاثیر آن بر زندگی انسان ها باید آن را در سه سطح تاثیر مستقیم، غیرمستقیم و مفهومی مورد پژوهش قرار داد، به عبارتی نانو تکنولوژی بر هرچیزی روی کره ی زمین تاثیر می گذارد .
  • ستاد نانو به منظور ارتقای آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این حوزه، اقدام به تأسیس باشگاه دانش‌آموزی نانو نموده‌است.
  • با توجه به این آزمایش ساده می‌توان نتیجه گرفت که با کوچک شدن ابعاد نیروهای فیزیکی متفاوت بر نیروی گرانش غلبه می‌کنند.
بخوان  ساعت بن تن در مدل های دستی و دیواری

فرض کنید که عکسی هوایی (ماهواره‌ای) در دست داشته که قسمتی از آن به رنگ سبز است. با ادامه بیشتر عمل زوم، کلروپلاست‌های (کپسول‌های سبز رنگ کوچک در گیاهان که می‌توانند از نور خورشید انرژی جذب کنند) موجود در چمن را می‌توانید ببینید. با زوم بیشتر نیز مولکول‌های ساخته شده از اتم‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن قابل رویت هستند.

انتگرال سینوس – نحوه محاسبه و فرمول + مثال و تمرین

ایران طی سال های اخیر توانسته از فناوری نانو به صورت عملی بهره برداری ‌کند و جایگاه جهانی خود در این حوزه را ارتقا دهد، به طوری که در حال حاضر از جایگاه قابل قبولی در میان کشورهای دارنده این فناوری برخوردار است. توجه داشته باشید که تهیه فهرستی دقیق از تمامی کاربردهای نانو غیرممکن است؛ چرا که روز به روز تحقیقات گسترده ای در سراسر دنیا در این زمینه انجام می شود و محققان هر روز به دستاوردهای جدیدی دست پیدا می کنند. فراتر از سهل‌شدن استفادة بهينه از دارو، نانوتکنولوژي مي‌تواند فرمولاسيون و مسيرهايي براي رهايش دارو تهيه کند، که به‌نحو حيرت‌انگيزي توان درماني داروها را افزايش مي‌دهد.رفتار مولکولي در مقياس نانومتر، سيستمهاي زنده را اداره مي‌کند.

کاربردهای فناوری نانو :

احتمالاً در بازار، لباس‌هایی با عناوین مختلف نظیر پیراهن نانو و یا شلوار ضد لک را دیده باشید. فرش‌، پتو و یا کیف و چمدان‌های نانو با وعده‌هایی همیشه تمیز و ضد گرد و غبار چطور؟ تمامی این مواردی که نام بردیم در ساختار خود پارچه‌هایی با پوشش «nano whiskers» دارند. این الیاف سطح بسیار کوچکی داشته که ذرات گرد و غبار را از خود عبور نمی‌دهند. یکی از دلایل تفاوت رفتار مواد در مقیاس‌های نانومتر و میکرومتر، تقاومت در عملکرد عوامل خارجی است. به طور مثال در مقیاس متر و دنیای ماکروسکوپی، گرانش مهمترین و نیرومندترین نیرویی است که با آن مواجه هستیم. نیرو گرانش بر هر چیزی که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم اثر می‌گذارد.

بخوان  مقالات حاوی کلیدواژه "تکنولوژی پزشکی" جویشگر علمی فارسی علم نت | 1biti

http://118amoozesh.ir