اولین موفقیت موفقیت آمیز از خاک ماه

این نمایش دهنده جدید یک فناوری نوین است که می‌تواند در ماموریت‌های اکتشافی آتی مورد استفاده قرار گیرد و درهایی را به روی اکتشافات آینده فضای باز کند.

موفقيت آميز از خاك شبيه سازي ماه در شرايط خلاء، حد توان فني اين تكنولوژي را به نصاب خوبي مي رساند كه نشان دهنده آن براي آزمايش در فضا باشد. این نشان دهنده نقطه عطف مهمی برای ناسا است که آنها را یک قدم به ایجاد سکونتگاه‌های انسانی پایدار در سیارات دیگر نزدیک می‌کند.

با انجام این آزمایش، امکان تهیه مواد از مواد ماه را برای تامین منابع مورد نیاز برای بقا و حمل و نقل در محیط های فرازمینی فراهم می کند. پیامدهای عملی این فناوری برای ماموریت‌های آرتمیس و سفرهای آتی به منظومه شمسی قابل توجه است.

این آزمایش در شرایط مشابه در ماه یافت می‌شود، با استفاده از یک لیزر پرقدرت برای تقلید گرما از یک منبع انرژی خورشیدی انجام شد.

هدف نهایی ناسا ایجاد یک پایداری در سطح ماه و استفاده از منابع آن است.

ناسا با نماینده آرتمیس قصد دارد با فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست روی سطح ماه، حضور طولانی مدت انسان در ماه را رقم بزند و راه را برای فضانوردان به منظور سفر به مریخ هموار کند.

ناسا به عنوان بخشی از ابتکار نوآوری سطح ماه(LSII) بر روی توسعه مهارت‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای انسان‌ها و تجهیزات لازم برای عملکرد در محیط‌های مختلف بر روی سطح ماه و سایر سیارات کار می‌کند.

انتهای پیام

بخوان  ChatGPT به زودی معلم دبستان می شود



منبع

پس از گرم شدن خاک، پژوهشگران کربن مونوکسید را با جرمی MSolo با موفقیت شناسایی کردند. این پتانسیل را دارد که سالانه برابر با وزن خود فناوری در سطح ماه تولید کند که می‌تواند یک اقتصاد پایدار قمری را داشته باشد و بتواند انسان را رقم بزند.

پژوهشگران با استفاده از یک محفظه کروی ویژه با قطر 4.5 متر آزمایش خود را انجام دادند. آنها از یک راکتور کربوترمال ساخته شده توسط شرکت سیرا اسپیس(Sierra Space ) استفاده کردند که برای ناسا طراحی شده بود تا خاک شبیه سازی شده ماه را در آن ذوب و با روش های کاهش کربوترمال کند.

کاربردهای بالقوه در ماموریت های آرتمیس و فراتر از آن

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، پژوهشگران مرکز فضایی جانسون ناسا برای اولین بار در یک محیط خلاء با موفقیت را از خاک شبیه سازی شده ماه استخراج و راه را برای استفاده از منابع موجود در ماه برای حفظ حضور و اکتشاف انسان هموار کردند. این فرآیند به عنوان «استفاده از منابع» شناخته می‌شود.

ناسا موفق شده است را از خاک شبیه‌سازی شده ماه در محیط خلاء استخراج کند، پیشرفتی که می‌تواند راه را برای فضاسازی به منظور استفاده و استفاده از منابع موجود در ماه در آینده هموار کند.