چرا ایلان ماسک وارد بازار گوشی‌های هوشمند نمی‌شود؟

بیشتر بخوانید




منبع

آنچه برخی از افراد آن را مفهوم تلفن تسلا به حساب می‌آورند، به راحتی می‌تواند به گوشی‌های هوشمند کنترل‌شده توسط ذهن ترجمه شود. اگرچه ممکن است این فناوری برای برخی بیش از حد آینده‌نگرانه یا دور از ذهن به نظر برسد، اما نورالینک قبلاً آزمایش‌هایی را انجام داده است. در یک ویدیوی در یوتوب، نورالینک یک میمون را نشان داد که در حال بازی “MindPong” با استفاده از چیزی جز ذهن خود بود. این روش منجر به عملکرد دقیق تری شد، به طوری که میمون مدام به میل خود به توپ ضربه می‌زد.

ممکن است برخی از خود بپرسند که چگونه می‌توان نورالینک، شرکتی که توسط ماسک تأسیس شده و رابط‌های پیشرفته ماشین مغز (BMI) را توسعه می‌دهد، با چیزی پیش پا افتاده مانند گوشی‌های هوشمند مقایسه کرد؟ باید بگوییم که ماسک برنامه‌های بزرگی برای این فناوری که در مغز کاشته می‌شود دارد و به افراد اجازه می‌دهند کامپیوتر‌ها را با ذهن خود کنترل کنند.

هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که آیا تسلا هرگز در آینده به ساخت گوشی‌های هوشمند فکر می‌کند یا خیر، اما ماسک به این شایعات پرداخت. ماسک در توییتی گفت که تسلا هیچ نوع گوشی هوشمندی را توسعه نمی‌دهد، حتی ماسک از آن‌ها (گوشی‌های هوشمندی) به عنوان «فناوری دیروز» یاد می‌کند. ماسک به جای تمرکز بر سخت افزار‌های قدیمی مانند تلفن ها، به چیزی اشاره کرد که به نظر او آینده خوبی خواهد داشت و آن فناوری نورالینک است.

فناوری های جدید

رابط‌های سخت‌افزار فیزیکی همیشه مانعی بوده است که انسان را از تعامل دقیق‌تر با دستگاه‌های خود باز می‌دارند. با این حال، BMI‌ها پتانسیل این را دارند که قفل این محدودیت را باز کنند و انسان را به معنای واقعی کلمه با ماشین یکی کنند. در حالی که این فناوری ممکن است برای برخی یک مفهوم جذاب باشد، اما ارائه آن هنوز برای انبوه انسان‌ها زود است.

بخوان  تولید واکسن سرطان مغز برای افزایش بقای بیماران

ماسک ادعا کرد که ایمپلنت‌های مغزی Neuralink می‌توانند به زودی بیماری‌های مختلف پزشکی مانند افرادی که حاقظه شان را از دست داده اند، نابینا‌ها و افرادی که موجب آسیب‌های جدی مغزی شده اند را درمان کنند. البته، نورالینک هنوز تعداد بی‌شماری از موانع اخلاقی و قانونی را پیش از تحقق اهدافش دارد. اکنون سوال این است: آیا BMI‌های نورالینک مانند تلفن‌های هوشمند به سمت استفاده تجاری می‌روند؟ به هر حال، نورالینک در حال حاضر حداقل ۲۰۵ میلیون دلار سرمایه گذاری سرمایه گذاران را در اختیار دارد. البته نباید انتظار داشته باشید که عملی شدن این فناوری به این زودی اتفاق بیفتد.


به گزارش slashgear، علاوه بر همه موارد اشاره شده، گفته می‌شود که این تلفن دارای دوربین‌های دید در شب، شارژ خورشیدی و قابلیت‌های استخراج رمزنگاری نیز خواهد بود. اطلاعات منتشر شده دیگر اشاره دارند که تلفن “Tesla Model Pi” از رندر‌های غیر رسمی ایجاد شده توسط ADR Studio Design ایجاد شده است. اگرچه ظاهراً اولین اطلاعات گوشی تسلا در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است، اما منابع گزارش دادند که بیشتر این ادعا‌ها احتمالاً از شایعات بی اساس که در یوتیوب و توییتر پخش می‌شدند نشات گرفته است. بنابراین، آیا این بدان معناست که امید‌ها به ایجاد یک گوشی هوشمند تسلا هرگز به نتیجه نخواهند رسید؟

توجه ایلان ماسک به فناوری نورالینک

ایلان ماسک

شرکت تسلا، شایعات زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از شایعات در مورد گوشی هوشمند آینده تسلا که ظاهراً “Pi Phone” نامیده می‌شود، است. یک ویدیو در یوتوب نشان می‌دهد که چگونه این تلفن می‌تواند با استفاده از فناوری استارلینک به اینترنت متصل شود، در ماشین‌های تسلا قابل استفاده باشد و حتی با استفاده از افکار کاربر کنترل شود.

بخوان  چاپ 3 بُعدی کامپوزیت مشابه استخوان با استفاده از باکتری