ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی راه‌ها در کشور


دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال اجرای طرح راه‌اندازی و شهرسازی بر حکمرانی فناورانه و به منظور بهبود روش‌های طراحی سازه‌های روسازی، کاهش آسیب‌های ناشی از خرابی در پروژه‌های روسازی در حال اجرا و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به و نگهداری روسازی راه‌های کشور، دستگاه‌های بارگذاری روسازی شده (APT) با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی ساخته می‌شود.

بدین منظور تفاهم نامه ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) و توسعه همکاری های علمی و آموزشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضا شده است.

آزمایش‌های خودرو، مهندسی ژئوتکنیک، کالیبراسیون مدل‌های پیش‌بینی، ارزیابی ایمنی راه‌ها، ارزیابی پل، ارزیابی سیستم‌های زهکشی، آزمایشات زیست محیطی و تحقیقات حوزه حمل‌ونقل از دستگاه‌های بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) است.

در آیین تبادل این تفاهم نامه محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات، مسکن و شهرسازی گفت: راه حل این مرکز در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی اجرای نوآورانه و استفاده از فناوری های جدید در پروژه های ملی است. در این راستا مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور با هدف اجرای راه‌های نوین اجرایی در حوزه‌سازی و روسازی اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرده است که بر اساس مفاد آن علاوه بر همکاری در مستندسازی و مدیریت دانش ساخت دستگاه. بارگذاری تسریع شده روسازی (APT)، آموزش های لازم برای استفاده و استفاده از دستگاه ارائه خواهد شد.

بخوان  ویژن پرو اپل می تواند لحظه اپل پنسیل خود را داشته باشد

حیدری همچنین با تاکید بر ضرورت بازنگری و التزام اجرای قوانین و مقررات منطبق با دانش روز دنیا در حوزه روسازی و راه‌سازی، افزودن: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی نظام فنی و اجرایی کشور، در تدوین و بازنگری نشریه‌های نظام فنی همکاری خوبی با سازمان برنامه. و بودجه کشور، بنابراین توسعه و الزامات فنی استفاده از فناوری‌های نوین در پروژه‌ها مورد توجه این مرکز قرار دارد.

خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز با تأکید بر مستندات و مدیریت دانش در حوزه‌های راه‌سازی و راهداری کشور، خاطر کرد: استفاده از روش‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی به نظام اقتصاد پروژه‌های عمرانی کشور وارد می‌کند. در این زمینه ارتقای دانش مجریان و ناظران پروژه‌ها، به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات و ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل اجرایی و نحوه استفاده از این دستگاه‌ها، در کنار به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قانونی و ایجاد الزامات قانونی برای کارگیری فناوری‌های نوین توسط مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها نیاز دارند.

وی اظهار نظری کرد که مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی به عنوان مأموریت خود در زمینه توسعه و توسعه دانش و فناوری‌های نوین در حوزه راه‌سازی و روسازی راه‌های کشور بردارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس این تفاهم‌نامه انجام مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) توسط مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی و با حمایت مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور انجام می‌شود. می شود. همچنین تشکیل کارگروه‌های موردنیاز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تحقیق و توسعه این دستگاه، انتقال دانش فنی و ارائه آموزش‌های لازم برای ساخت دستگاه، نظارت عالیه مرکز بر مصالح نوین روسازی‌های مختلف، با استفاده از دستگاه، تعریف، ارائه و برگزاری دوره‌های متنوع تخصصی و کارگاه‌های مختلف آموزشی و توسعه‌های طراحی روسازی راه‌های مختلف کشور، در قالب و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها توسط مرکز تحقیقات، راه‌اندازی مسکن و شهرسازی صورت می‌گیرد.

بخوان  تغییر بیامو به رنگ دلخواه ظرف چندس

انتهای پیام



منبع