تغییر بیامو به رنگ دلخواه ظرف چندس

شما به آینده سفر نکنید، بلکه این ویژگی موسوم به i Vision Dee شرکت بیام‌و است که اولین رونمایی رسمی خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ انجام داد و در سخنرانی اصلی این شرکت در نمایشگاه الیور زیپس، رئیس هیئت مدیره بیام‌و به نمایش درآمد.

“فیجیتال” و واکنش

بخشی از معماری جدید بیامو

واژه Dee مخفف Digital Emotional Experience به معنی تجربه احساسی دیجیتال است و هدفش ایجاد پیوندی قوی‌تر بین مردم و خودروهایشان است. این خودرو یک سدان سایز متوسط ​​و یک بی‌ام‌و کلاسیک است که با ساخت دیوانه‌وار از نوآوری‌های فناورانه همراه است.

خودرویی را با بدنه‌ای که آن را تغییر می‌کند، رنگ کنید. خودرویی که می‌تواند تا ۳۲ رنگ مختلف را روی تمام بدنه و رینگ‌ها به خود بسازید را با چند رنگ به طور همزمان نشان می‌دهد و حتی می‌توان در اطراف پنجره‌های خود را به نمایش گذاشت.

کار ما با Dee هنوز تمام نشده یا بهتر است بگوییم کار Dee هنوز با ما تمام نشده است. برنامه‌ای که در ابتدای خبر به آن اشاره می‌شود، این خودرویی به نام «نقاط لمسی فیجیتال» را به نمایش می‌گذارد. اما این ویژگی چگونه کار می کند؟

شرکت خودروسازی بیام‌و در نمایشگاه CES امسال از مفهوم قریب الوقوع i Vision Dee خود رونمایی کرد که یک خودروی مفهومی چشم‌نواز است که می‌تواند چندین رنگ خود را به ۳۲ رنگ متفاوت تغییر دهد.

این خودروی مفهومی دارای پنل‌هایی در بدنه خود بود که مانند آفتاب‌پرست بود و رنگ‌ها را با استفاده از فناوری الکتروفورتیک (electrophoretic) تغییر می‌داد. از آن زمان، همان گروه به رهبری استلا کلارک، رئیس این پروژه و مغز متفکر این ایده به عنوان شبانه‌روزی روی تغییر رنگ رنگ E-Ink که در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی شد، کار کرد و نتیجه آن روی بدنه دی مشهود است.

بخوان  اسامی فضانوردان ماموریت به مدار ماه اعلام شد

در حال حاضر در حالی که کل این مفهوم واقعاً اعجاب به نظر می‌رسد، اما یک ویژگی است که به نظر می‌رسد واقعاً در مدت کوتاهی قابلیت عملی شدن دارد.

هم اکنون معمولاً نمایشگرهای HUD مانند مسیرها و سرعت وسیله نقلیه را نشان می دهد که مستقیماً در جلوی اطلاعات دید راننده است. اما در اینجا بی‌ام‌و قصد دارد کل شیشه جلوی خودرو را به چنین نمایشگری تبدیل کند.

با توجه به این که در آینده به قطعات کمتری در خودروسازی نیاز دارند، ویژگی‌هایی به خودروسازان کمک می‌کنند تا در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی کنند.

بیام‌و یک اصطلاح جدید برای توضیح ادغام عناصر شیمیایی و دیجیتالی در این ویژگی ایجاد کرده است که «فیجیتال» نام دارد و در سراسر جهان پخش می‌شود. این ویژگی در چراغهای جلو و جلوپنجره Dee که مانند یک چهره با یک صدای مجازی است، مشهود است.

در حال حاضر i Vision Dee یک مفهوم مفهومی است که همراه با نمایشگر عریض HUD بخشی از معماری جدید بیام‌و، انسان و ماشین را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی وارد این خودرو می‌شوید، Vision Dee توجه می‌کند. چیزی که بیامو آن را «واقعیت ترکیبی لغزنده» می‌نامد و شامل یک نمایشگر فوق‌العاده جلو-سری (HUD) است که در سراسر شیشه جلوی Dee کشیده شده است.

نابغه‌های باواریایی این بار واقعاً از پیش‌نمایش طرح‌ها و فناوری‌های آتی که به زودی وارد بازار می‌شوند، فراتر رفته‌اند.

یک صفحه نمایش HUD شیشه ای که جلوی آن را می گیرد

بیام‌و این ویژگی را به عنوان یک نماد فیجیتال بر روی یک سطح یکنواخت توصیف می‌کند که به وسیله‌ای اجازه می‌دهد چهره‌های مختلف را تولید کند.

بخوان  هند می‌خواهد نمونه‌های خاک ماه را به زمین بیاورد

زیپس در سخنرانی خود گفت: ما با i Vision Dee آنچه را که در هنگام ادغام سخت افزار و نرم افزار ممکن است، به نمایش می‌گذاریم. به این ترتیب ما می توانیم از پتانسیل کامل دیجیتالی برای تبدیل خودرو به یک همراه هوشمند استفاده کنیم. این آینده خودروها است و همچنین برای بیام‌و تلفیقی از تجربه مجازی با رانندگی رانندگی است.

آدریان ون هویدونک(Adrian van Hooydonk)، مدیر طراحی گروه بی‌ام‌و می‌گوید: افزوده‌ای چیزی است که نه تنها جالب است، بلکه در واقع برای مسیریابی خودروهای مفید است. شما می‌توانید بر روی جاده‌ای که پیش‌تر دارید، استفاده کنید و اطلاعاتی را که نیاز دارید روی صفحه نمایش پیش روی شما نمایش داده شود. آن چه ما در این خودروی جدید نشان می‌دهیم، فناوری‌ای است که می‌توانید از کل شیشه جلو استفاده کنید.

این را به این موارد اضافه کنید که این خودرو می‌تواند با مردم صحبت کند و همزمان تصویری از آواتار راننده را روی شیشه‌های جانبی نمایش دهد. واقعا آینده‌نگرانه است. این آواتار با گرافیک عالی و نمای بالا تهیه می‌شود و پنجره‌های قابل تنظیم به دیگران اجازه می‌دهند از پنهان بمانند.

اگر انگشتان خود را نزدیک به درب خودرو قرار دهید، یک سوئیچ مجازی برای فشار دادن ظاهر می‌شود و انتظار می‌رود، وقتی دست خود را از درب دور می‌کنید، ناپدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی بیام‌و(BMW) در نمایشگاه CES 2023 از خودروی مفهومی i Vision Dee و همچنین ویژگی خاصی به نام «نقاط لمسی فیجیتال»( phygital touchpoints) رونمایی کرد.

یک تحول قابل توجه در تغییر رنگ E-Ink

بخوان  ایجاد همزمان سلولهای نر و ماده هر دو از یک فرد

به گفته بیام‌و، i Vision Dee نسخه توسعه یافته این فناوری است. بدنه این مفهوم به ۲۴۰ بخش جوهر الکترونیکی تقسیم شده است که هر کدام را می‌توان مجزا کرد. چیزی که ذکر شد، ۳۲ رنگ در سراسر سراسر را می‌توانم نمایش داد. ضمن اینکه رینگ‌های چرخ نیز می‌توانند با این تغییر زنگ همراهی کنند.

انتهای پیام



منبع

با این ویژگی، راننده یک بوم بزرگ برای دیدن اطلاعات بدون برداشتن چشم از جاده پیش رو دارد. رانندگان همچنین می‌توانند به راحتی آن را بکنند که برای دیدن انتخاب می‌کنند، شخصی سازی می‌کنند.

با توجه به این که بخواهید به جزئیات دقیق این ویژگی جدید بپردازیم، اجازه دهید نمایشگاه CES ۲۰۲۲ را انجام دهید، زمانی که بیام‌و از ویژگی iX Flow رونمایی کرد.

بیام‌و همچنین اضافه می‌کند که این اولین باری است که E-Ink در تمام قسمت‌های بیرونی خودرو استفاده می‌شود و خبر خوبی است که به زودی می‌تواند تجاری شود و به دست مصرف‌کنندگان برسد.