اولین کشف یک سیاره/ستاره! – ایسنا

علاوه بر این، این رصد همچنین به پژوهشگران اجازه داد تا نوری جو این سیاره را تجزیه و تحلیل کنند.

این ستاره یک قرص از مواد و گرد و غبار در اطراف خود دارد و می تواند برای یافتن سیارات فراخورشیدی جدید در نظر گرفته شده باشد.

این کشف می‌دهد که گایا می‌تواند راه را برای کشف سیارات فراخورشیدی بالقوه نشان دهد که می‌تواند مستقیماً با مشاهدات بعدی، روی زمین یا توسط یک تلسکوپ فضایی مانند تلسکوپ فضای جیمز وب ناسا شناسایی شوند.

هینکلی در بیانیه‌ای گفت: «کشف HD 206893 c لحظه‌ای واقعاً برای مطالعه سیارات فراخورشیدی مهم است، زیرا کشف ما ممکن است اولین کشف مستقیم یک سیاره فراخورشیدی توسط گایا باشد.

انتهای پیام



منبع

یک سیاره بیگانه تازه کشف شده همجوشی وجود دارد که خود را نشان می‌دهد و ستاره شناسان می‌گویند این سیاره موسوم به «HD 206893 c» در واقع در مرز میان یک سیاره و یک ستاره کوتوله قهوه‌ای قرار دارد که اصطلاحا به آن «استاره شکست خورده است». » می‌گویند.

این سیاره فراخورشیدی تازه کشف شده احتمالاً 13 برابر بزرگتر از سیاره مشتری است. بزرگ و شواهد همجوشی هسته‌ای در آن است به این معنی است که در مرز بین یک سیاره و یک ستاره کوتوله قهوه‌ای قرار دارد و در واقع یک جرم کیهانی جالب است که به همان شیوه استارگان عادی شکل می‌گیرد، اما جرم برای حفظ همجوشی هسته‌ای لازم است. در تمام سطح خود را ندارد.

هینکلی این کشف را اوایل ماه جاری در کنفرانس انجمن نجوم آمریکا در سیاتل ارائه کرد.

بخوان  به روز رسانی بعدی ویندوز 10 ممکن است با یک مورد اضافی قابل پیش بینی اما آزاردهنده ارائه شود - اما ارتقاء به ویندوز 11 بدتر

مأموریت گایا از سوی آژانس فضایی اروپا، اندازه‌گیری‌های بسیار دقیقی از مکان‌های استارگان در هنگام حرکت در آسمان انجام می‌دهد و با داده‌های نجومی که می‌کند، وجود سیارات فراخورشیدی را می‌توان با اندازه‌گیری لرزش استارگان استنباط کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، گروه یک بین‌المللی از دانش‌آموز، سیاره فراخورشیدی یافته‌اند که به لطف تلس فضایی گایا(Gaia) به شکل مستقیم تصویربرداری شده است و به نظر می‌رسد روند همجوشی هسته‌ای در آن وجود دارد.

گروه تیم به سرپرستی پروفسور ساشا هینکلی در دانشگاه اکستر انگلستان، این سیاره فراخورشیدی را کشف کردند که در فاصله 300 میلیون مایلی (483 میلیون کیلومتری) از ستاره HD 206893 که حدود 130 سال نوری از زمین فاصله دارد و حدود 30 درصد از خورشید ماست بزرگتر است. ، میچرخد.

اعضای گروه پژوهشی می‌گویند که این کشف می‌تواند بینش وجود داشته باشد، برای فراهم کردن فرصت‌های لازم تا بین سیاره‌های عظیم و کوتوله‌های قهوه‌ای تمایز قائل می‌شوند.

ستاره شناسان با پیگیری داده‌های گایا، از ابزارهای گرانش در تلسکوپ بسیار بزرگ(VLT) در صحرای آتاکاما در شمال شیلی استفاده می‌کنند تا مستقیماً حضور این سیاره تازه‌ کشف شده معروف به HD 206893 را داشته باشند.

این مطالعه جدید توسط مجله Astronomy & Astrophysics برای انتشار پذیرفته شده است و هم اکنون در پایگاه ArXiv در دسترس است.

ستاره شناسان می‌گویند نور ظاهری این سیاره نشان می‌دهد که این سیاره غول پیکر در حال همجوشی هسته‌ای با استفاده از دوتریوم -ایزوتوپ هیدروژن حامل یک نوترون- است.