گامی مهم در تغییر روند تولید خودرو

محققان مؤسسه «سینتف» (SINTEF) نروژ بعدی بیان می‌کنند که قصد دارند روند تولید خودرو را ارزان‌تر، پایدارتر و سریع‌تر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، محققان پژوهشی فعال در زمینه دانش و نورژی «سینتف» (SINTEF) در مطالعه اخیرشان دریافتند که استفاده از ماشین‌آلات خودرو در فناوری‌های سیستم تعلیق می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌ها شود. با این وجود، این قطعات باید از طریق ریخته گری ساخته شوند و نه بولت های پرسی (پیچ و مهره های فشرده). این کشف می‌تواند یک مرحله کامل را از تولید قطعات خودرو حذف کند.

انتهای پیام



منبع

«سینتف» (SINTEF) یک نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری است. این نهاد در سال ۱۹۵۰ میلادی، در ارتباط با دانشگاه فنی نور پایه‌گذاری و مقر اصلی آن در شهر تروندهایم، در کشور نوروز واقع شده است. زمینه فعالیت سینتف، تحقیقات علمی و فنی است. هدف این نهاد، پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علم و فناوری نور و گسترش همکاری بین این دانشگاه و مؤسسات اقتصادی و صنعتی و سایر محیط‌های پژوهشی و دانشگاهی است.

در کاهش وزن خودرو بسیار مهم است و بنابراین به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می‌کند. یک ماشین قابل استفاده از این فلز در طول سال‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین بهینه از مواد بسیار مهم است. این فرآیند ریخته گری با فشار کم (LPC) نامیده می شود.

پروژه هدف HyForge این است که از مواد ریخته‌گری استفاده می‌کند، روشی امیدوارکننده برای تولید قطعات سیستم خودرو در آینده است. «سینتف» با دو شرکت Hydro و Raufoss Technology در این پروژه مشارکت دارد. Raufoss سالهاست که با اختصاص بر قطعات شرکتی، قطعاتی را برای برندهای معروف خودرو تولید می کند.

بخوان  انتشار جدیدترین نقشه از تولید ماده تاریک در کیهان