تماس صوتی ماهواره‌ای اولین بار شد

تماس صوتی در فضا

برای کسانی که در توسعه یافته هستند، هنوز مشخص نیست که آیا این ماهواره روی تلفن‌های هوشمند موجود، علاوه بر برنامه‌های موجود گنجانده می‌شود.

شرکت AST SpaceMobile با استفاده از شبکه مخابراتی شرکت AT&T و یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 از مقر خود در میدلند واقع شده در شرکت AST SpaceMobile آمریکا موفق به برقراری ارتباط با اولین تماس ماهواره‌ای و شبکه گیرنده تماس نیز شرکت Rakuten مستقر در ژاپن بود.

مهندسان شرکت‌های AT&T، Rakuten و Vodafone در آماده سازی و آزمایش این اولین تماس شرکتی بودند که قدم مهمی در اعتبارسنجی سیستم و معماری AST بود.

انتهای پیام



منبع

مهندسان AST SpaceMobile علاوه بر تماس صوتی، آزمایش‌های سازگاری اولیه را با استفاده از تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مختلف انجام دادند. در این آزمایش‌ها، گوشی‌های هوشمند با موفقیت ماژول شناسایی مشترک یا سیم‌کارت و اطلاعات شبکه را مستقیماً با ماهواره BW3 رد و بدل کردند که گامی مهم برای ارائه اتصال بر روی ماهواره است.

گفتنی است صوتی از طریق ماهواره AST BlueWalker3 (BW3 که بزرگترین آرایه ارتباطی است که در این فضا مستقر شده است.

حالا طراح و سازنده ماهواره AST SpaceMobile به دنبال ارائه سلولی بر فضای به کاربران است. نکته مهم در این پروژه است که کاربران به ابزارهای خاص نیاز ندارند و می‌توانند تنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به آن دسترسی داشته باشند.

به هر حال ما منتظریم تا ببینیم اپراتورهای شبکه تلفن همراه چگونه این کار را انجام می‌دهند.

اولین تماس صوتی بر روی فضا با استفاده از تلفن‌های هوشمند استاندارد و استفاده از فناوری AST SpaceMobile از ایالت تگزاس در ایالات متحده آمریکا به ژاپن انجام شد.

بخوان  سیاستمداران آمریکایی اجازه جمع آوری سرمایه در تیک تاک ندارند

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، اولین تماس صوتی دو طرفه برای استفاده از تلفن‌های هوشمند استاندارد انجام شد. این می‌تواند در ارائه اتصال سلولی بر فضا برای تقریباً 50 درصد از جمعیت جهان که حتی ممکن است با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کند، بسیار مهم است.

این شرکت در حال حاضر قراردادهایی با اپراتورهای شبکه تلفن همراه با بیش از دو میلیارد مشتری در سراسر جهان دارد که می‌توانند در استفاده از این خدمات استفاده کنند. علاوه بر این، همچنین می‌توان این خدمات را در حال توسعه با دسترسی کم یا بدون دسترسی به شبکه‌های سلولی در زمین ارائه‌دهنده ارائه کرد.

این شرکت جدا از خدمات صوتی همچنین قصد دارد پهنای باند سلولی را برای فضا در فناوری‌های 2G,3G, 4G LTE و 5G ارائه کند و قدرت کنترل بارگزاری و بارگیری را برای حمایت از این خدمات آزمایشی انجام دهد.

شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک به دنبال ارائه خدمات اینترنتی با استفاده از صورت فلکی ماهواره‌ای هستند، اما برای دسترسی به آنها به تجهیزات ویژه نیاز دارند.

شبکه های سلولی برای ارائه خدمات در یک منطقه خاص به تلفن همراه نیاز دارند. با این حال، حتی در توسعه تحقیقات مانند ایالات متحده، بسیاری از اصطلاحات «مناطق مرده» در مکان‌هایی مانند پارک‌های ملی یا جوامع روستایی وجود دارد که در آنها هیچ شبکه سلولی وجود ندارد.

سال گذشته شرکت اپل اعلام کرد که جدیدترین آیفون این شرکت می‌تواند از ارتباطات ماهواره‌ای برای اتصال با خدمات اضطراری در مکان‌هایی که شبکه‌های تلفن همراه در اتصال، استفاده می‌کنند، استفاده کند. با این حال، فناوری AST SpaceMobile این سرویس را در همه گوشی‌های هوشمند به شکل همیشگی می‌کند.

بخوان  اپل کنترل مجدد کارت‌های مکان را به کسب‌وکارها می‌دهد و ممکن است شما نیز آن‌ها را دوست داشته باشید