کشف ۲ اَبَرزمین در منطقه قابل سکونت یک ستاره نزدیک

این گذر باعث ستاره شد و تجزیه و تحلیل این نوسان نورگیری، حضور و همچنین برخی از ویژگی های این دو سیاره نورگیری کرد.

فاصله میان نزدیک‌ترین سیاره(TOI-2095 b) و این کوتوله سرخ حدود یک دهم فاصله متوسط ​​بین زمین و خورشید است. این سیاره فراخورشیدی که ۱٫۳۹ برابر بزرگ‌تر از سیاره ماست، ۴٫۱ برابر آن جرم است و حدود ۱۷٫۷ روز زمینی طول می‌کشد تا به دور ستاره خود بچرخد.

هر یک از این سیاره‌های فراخورشیدی تازه کشف شده اندکی بزرگ‌تر از سیاره ما هستند و هر دو دور یک ستاره کوتوله سرخ می‌گردند.

کوتوله‌های سرخ با وجود خنک‌تر بودن از خورشید خودمان، فوران‌های شدید پرتوهای فرابنفش و ایکس را در جوانی خود تجربه می‌کنند. این تشعشع می‌تواند جو سیاراتی را که نسبتاً به دور آنها می‌چرخند، از هم بپاشد. در نتیجه، مطمئن‌های مطمئنی هستند که آیا این سیاره‌ واقع در منطقه سکونت این ستاره کوتوله سرخ، واقعاً می‌تواند مانند زمین میزبان حیات یا خیر باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اخترشناسان دو سیاره فراخورشیدی که اصطلاحا «ابرزمین» (super-Earth) نامیده می‌شوند را مشاهده کرده‌اند که در منطقه قابل سکونت یک ستاره مجاور در حال چرخش هستند.

گفتنی است، «منطقه قابل سکونت» به عنوان محدوده‌ای از فاصله یک ستاره تعریف می‌شود که در آن آب می‌تواند در سطح یک جرم آسمانی به صورت مایع وجود داشته باشد.

این سیارات فراخورشیدی توسط ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی گذر ناسا(TESS) هنگام عبور از مقابل ستاره مادر خود موسوم به TOI-۲۰۹۵ که حدود ۱۳۷ سال نوری از منظومه شمسی ما فاصله دارد، مشاهده می کنید.

بخوان  سرنشینان جدید «ایستگاه فضایی بین‌المللی» به مقصد رسیدند

کشف این دو سیاره فراخورشیدی قدرت فضایپیمای TESS ناسا را ​​از پیش به رخ می‌کشد. از زمان پرتاب این ماموریت در آوریل ۲۰۱۸، این شکارچی سیارات فراخورشیدی حدود ۳۳۰ جهان بیگانه تایید شده و همچنین بیش از ۶۴۰۰ سیاره نامزد را پیدا کرده است که مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته است.

این باعث می‌شود که این دو سیاره در منطقه قابل سکونت این ستاره کوتوله سرخ باشد که به ترتیب TOI-2095 b و TOI-2295 c نامگذاری شده‌اند، چشم اندازهایی برای تحقیقات بیشتر توسط ستاره شناسان وجود داشته باشد.

این گروه پژوهشی اکنون قصد دارد این دو ابرمین را با اندازه‌گیری دقیق سرعت شعاعی، دنبال کند. با استفاده از این اندازه‌گیری‌ها، می‌توان جرم TOI-2095 b و TOI-295 c را بهتر تخمین زد که به این ترتیب می‌توان این سیارات را با دقت بیشتری انجام داد. این کار می‌تواند به ستاره شناسان کمک کند تا بند باشد که آیا این دو دریا می‌شود و جو خود را حفظ یا خیر می‌کند.

گروه پشت این اکتشاف به رهبری فیلیپه مورگاس ستاره‌شناس دانشگاه لا لاگونا در اسپانیا اشاره می‌کند که دوره‌های مدارک نسبتاً طولانی این دو سیاره می‌تواند مهم‌ترین راه‌ها را ارائه دهد و می‌تواند به پیشرفت‌های روشنی کمک کند که سیارات کوچکی را که به دور کوتوله‌های سرخ می‌چرخند کمک کند. شکل می‌دهند.

اما سیاره دوم(TOI-۲۰۹۵ ج) کمیتر از همتای خود است و ۲۸.۲ روز زمینی طول میکشد تا به دور این کوتوله سرخ بچرخد. این سیاره فراخورشیدی قطری در حدود ۱.۳۳ برابر زمین و ۷.۵ برابر جرم سیاره ما جرم دارد.

بخوان  پیری زودرس مغز نوجوانان در پی قرنطینه کوید-۱۹

انتهای پیام



منبع

فضاپیمای TESS متعلق به ناسا دو سیاره فراخورشیدی را در منطقه قابل سکونت یک ستاره نزدیک مشاهده کرده است که هر دو کمی بزرگتر از ما هستند.

پژوهشگران می‌گویند سطحی این سیارات احتمالا بین ۲۴ تا ۷۴ درجه سانتی‌گراد است.

ستاره TOI-۲۰۹۵ به عنوان یک کوتوله سرخ، بخشی از بزرگترین خانواده استارگان در جهان است. یک ستاره کوتوله سرخ، کوچک‌ترین و سردترین نوع ستاره و سرخ‌رنگ است و غالباً به ستاره‌ای گفته می‌شود که کمتر از نصف جرم خورشید داشته باشد و سطح آن کمتر از ۳۵۰۰ درجه کلوین باشد.