سرنشینان جدید «ایستگاه فضایی بین‌المللی» به مقصد رسیدند

«استفان بوون»(Stephen Bowen)، فرمانده کرو-۶ پاسخ داد: ما از حضور در اینجا خوشحال هستیم.

اعضای جدید باید یک ساعت بیشتر منتظر بمانند زیرا مرکز کنترل ماموریت باید یک حسگر قلاب معیوب روی کپسول را عیب‌یابی می‌کرد.

در پایان، زمانی که کپسول و ایستگاه فضایی در فاصله 42 کیلومتری بالاتر از سواحل سومالی اوج گرفت، اتصال با یک ساعت انجام شد.

این پرتاب پس از سه بار تعویق انجام شد زیرا فیلتری که مایع احتراق را برای روشن کردن موتورهای موشک تامین می‌کند، مسدود شد.

سرنشینان جدید «ایستگاه فضایی بین‌المللی» به مقصد رسیدند

پرتاب ماموریت کرو-۶

این مأموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی، «کرو-6» (Crew-6) نام گرفت زیرا ششمین پرواز عملیات سرنشین‌دار یک کپسول دراگون برنامه تجاری سرنشین‌دار ناسا را ​​به شماره می‌رود.

خدمه ماموریت «کرو-۶» برای یک اقامت شش ماهه به «ایستگاه فضای بین‌المللی» رسیدند.

ساکنان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی، دو فضانورد آمریکایی، یک فضانورد روسیه و دومین اماراتی هستند که به فضا سفر کرده است.

مرکز کنترل ماموریت اسپیس ایکس طی یک پیام رادیویی گفت: پس از یک مسیر انحرافی مختصر، به ایستگاه فضای بین‌المللی خوش آمدید.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل اینکه گروه مأموریت سعی می‌کند عیب‌یابی حسگر قلاب معیوب را در کپسول دراگون تکمیل کنند، اتصال کمی به تعویق افتاد. گروه‌های ناسا و اسپیس ایکس بررسی کردند که همه قلاب‌های اتصال در پیکربندی مناسب هستند و اسپیس‌ایکس یک نرم‌افزار را برای حسگر معیوب به کار می‌برند که با موفقیت در روند ارتباط ادامه داد.

از میان این ساکنان جدید، استفان بوون ۵۹ ساله، یک افسر بازنشسته نیروی دریایی و «وارن هوبرگ» (Warren Hoburg) ۳۷ ساله، دانشمند پژوهشی سابق در دانشگاه «ام‌آی‌تی» (MIT)، نماینده ناسا هستند. «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev) ۴۲ ساله، دومین فضانورد روسیه که با موشک اسپیس ایکس به ایستگاه فضای بین‌المللی پرواز کرده، همراه آنها است. «سلطان النیادی» (سلطان النیادی)، ۴۱ ساله و فارغ‌التحصیل «دانشگاه برایتون» (دانشگاه برایتون)، چهارمین فضانورد از یک کشور عربی و دومین فضانورد از امارات است که به فضا سفر می‌کند.

کپسول دراگون و چهار فضانورد آن‌ها مجبور شدند در فاصله ۲۰ متری از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی منتظر بمانند زیرا کنترل‌کننده‌های پرواز در کالیفرنیا جستجو می‌کنند تا یک نرم‌افزار برای تعمیر مشکل پیشبینی‌کننده انجام دهند.

در ویدئوی زیر، خوشآمدگویی سرنشینان پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی را به سرنشینان جدید می‌بینید.

این چهار سرنشین قرار بود صبح روز دوشنبه هفته پیش به فضا پرتاب شود اما در یک اطلاعیه که تنها دو دقیقه پیش از پرتاب منتشر شد، اعلام کرد که ماموریت شده و به روز پنجشنبه موکول شده است.

مرکز کنترل ماموریت اسپیس ایکس به صبر و شکیبایی توصیه کرد و به فضانوردان گفت که ممکن است تا دو ساعت در این الگوی نگه داشتن بمانند. زمانی که دستورات نرم‌افزاری جدید ارسال شد، مجوز فضانوردان ادامه کار را دریافت کردند.

انتهای پیام



منبع

چهار سرنشین ماموریت کرو-6 در طول شش ماه اقامت خود در ایستگاه مداری، دهها آزمایش از جمله مطالعه نحوه سوختن مواد در شرایط ریزگرانش و تحقیق در مورد عملکرد قلب، مغز و غضروف را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، چهار سرنشین جدید «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) یک روز پس از پرتاب از زمین و تنها پس از یک مشکل فنی جزئی، به مقصد رسیدند.

همان در حسگر قلاب اتصال، در روز پنج‌شنبه نیز اندکی پس از پرتاب ظاهر شد اما اسپیس ایکس انتظار این مشکل را دوباره تکرار نکرد. «بنجی رید» (Benji Reed)، مدیر ارشد برنامه‌های پروازهای فضایی انسانی در اسپیس ایکس گفت: ما هیچ مشکلی را پیش‌بینی نمی‌کنیم و هیچ خطری را برای ارتباط یا شش ماه پس از آن در مورد خدمه نمی‌بینیم.

سرنشینان جدید «ایستگاه فضایی بین‌المللی» به مقصد رسیدند

سرنشینان ماموریت کرو-۶

کپسول سرنشین‌دار «دراگون» (Dragon) شرکت «اسپیس ایکس» (SpaceX) با نام «اندور» (Endeavour) روز جمعه ساعت 01:40 به وقت منطقه زمانی شرقی، پس از یک سفر ۲۴ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی مرتبط شد.