موزهایی که سیاه نمی‌شوند! – ايسنا

بیماری پاناما یک مشکل بزرگ در مانند لائوس، ویتنام، مالزی، اندونزی، چین، فیلیپین، موزامبیک، پاکستان، هند و دیگر است که موز دارند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۸۰ درصد از تولید جهانی موز در معرض خطر بیماری پاناما قرار دارد که توسط قارچی به نام Fusarium oxysporum که در خاک زندگی می‌کند، ایجاد می‌شود. این قارچ نمی‌تواند پیدا کند و این پتانسیل را دارد که چندین دهه در خاک زنده بماند.

انتهای پیام



منبع

این شرکت امیدوار است که موز سیاه نشوند آن به زودی در کشور فیلیپین که یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر جنوب شرقی آسیا است، رایج شود. گفتنی است که این کشور به دلیل بیماری پاناما سهم بازار جهانی خود را در صنعت موز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کاهش انتشار ۲۵ درصدی کربن به وسیله موز اصلاح شده ژنتیکی

موفق به اصلاح موزه ژنتیکی شده‌اند و کاری کرده‌اند که موزهای دیگر سیاه و همچنین مبتلا به بیماری پاناما نشوند.

سیاه شدن موز یک روند طبیعی است که در طول زمان به دلیل بیش از حد این میوه و تولید بیش از حد اتیلن رخ می دهد. تبدیل شدن رنگدانه‌های زرد به قهوه‌های را قهوه‌ای شدن آنزیمی می‌شود که به وسیله آن مقدار زیادی اتیلن رخ می‌دهد.

شرکت تروپیک در حال حاضر در زمینه تولید انواع سالم تر و قوی تر از محصولات استوایی مانند موز، قهوه و برنج فعالیت می کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «موزهای سیاه نشونده» از وزارت کشاورزی فیلیپین مجوز دریافت کرده و نظارت بر ویرایش ژن دقیقی دارد.

بخوان  داروی درمان دارویی یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان پستان غلبه کردند

علائم بیماری پاناما در گیاهان موز زردی و پژمرده شدن برگ‌ها است که با پیشرفت بیماری، علائم شدیدتر می‌شوند و حاشیه برگ‌ها و پایه برگ‌های مسن‌تر شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از موزهای موجود قبل از رسیدن به مصرف کننده بیمار می‌شوند یا ضایع می‌شوند، این موزه اصلاح شده ژنتیکی می‌تواند از انتشار گازهای گلخانه‌ای معادل حذف دو میلیون وسیله حمل مسافر از جاده در سال پشتیبانی کند.

اکنون شرکت تروپیک ادعا کرده است که این مشکل را حل کرده است. با استفاده از ویرایش فناوری ژن، موزهای استفاده می‌کنند برای تولید موزهای مقاوم در برابر بیماری که سیاه نمی‌شوند و همچنین می‌توانند مشکل پاناما را حل کنند، ساخته شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است که موزهای قهوه‌ای نشونده تروپیک به طور بالقوه می‌تواند مواد غذایی و انتشار کربن دیات را تا بیش از 5 درصد کاهش دهد.

بمتاری پanama (tr۴) شde یahahnhe‌aی ate ameh کhe der bararaber yیn bymamarی memقamaham bahahd ، کشف nnشdhe eSt.

در بیانیه این شرکت آمده است که جمعیت رو به رشد، یک بحران شدید امنیت غذایی و تامین امنیت را به همراه دارد که با تغییرات آب و هوا و عوامل اقتصادی در حال تشدید شدن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت زیست‌فناوری کشاورزی موسوم به تروپیک (Tropic) ادعا می‌کند که «موز سیاه نشونده» آن می‌تواند بیماری پاناما را حل کند.

در حالی که هیچ مشکلی از خوردن موز سیاه شده وجود ندارد، اما گاهی اوقات بسیار شیرین می‌شود که برخی افراد خوشایند نیستند و همچنین گاهی کپک می‌زند و بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد.

بخوان  حضور بیش از ۳ میلیارد اجرام آسمانی در یک قاب

دولت فیلیپین روندی بر علم، شفافیت و کارآمدی را برای ارزیابی ارزش گیاهان تغییر داده است. این دقیقاً همان نوع ابتکاری است که شرکت‌هایی مانند تروپیک را می‌سازند تا در فناوری‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری کنند و راه حل‌های پایدار برای کشاورزان ایجاد کنند.