داروی درمان دارویی یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان پستان غلبه کردند

دکتر الکساندر کالون (الکساندر کالون)، نویسنده ارشد و سرپرست این تحقیقات می‌گوید: وقتی مولکول «FAP-IL2v»، به مدل‌سازی شده در خارج از بدن که دارای این ریزمحیط مقاوم در برابر درمان است، اضافه شد، اثربخشی درمان تراستوزومب بازیابی شد.

در حال حاضر داروهایی در دسترس هستند که می‌توانند برای دستیابی به این اثر مورد استفاده قرار گیرند، استفاده از آن‌ها بیشتر باید برای ارزیابی در بیماران انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، در مطالعه‌های جدید، نقش فیبروبلاست‌ها در ایجاد تومورها برای مقاومت در برابر معمول‌ترین درمان‌های بیولوژیکی برای سرطان پستان نوع HER2 مشخص شده است. فیبروبلاست‌ها در شکل‌گیری بافت‌ها نقش دارند. این مقاله یک درمان جدید را نشان می‌دهد که در حال حاضر آزمایش‌های بالینی دارد و می‌تواند یک پاسخ ایمنی قوی با اتصال به فیبروبلاست‌ها کمک کند. روشی که آنها را قادر می‌سازند برای مقابله با سرطان پستان نوع HER2 در برابر درمان‌های ضد توموری غلبه کنند.

ریزمحیط اطراف تومورها در سرطان سینه HER2+ از آنها محافظت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در برابر پرکاربردترین درمان‌ها، یعنی درمان با “آنتی بادی مونوکلونال تراستوزومب” مقاومت کنند. نوع خاصی از سلول‌ها در این ریزمحیط فیبروبلاست‌ها هستند که نقش کلیدی در این روند ایفا می‌کنند. این سلول ها باعث مسدود کردن سیستم ایمنی و در نتیجه محافظت از تومور می شوند. یافتن راه حل برای این مشکل، درمان برای کشتن سلول‌های تومورها را می‌دهد.

نتایج به دست آمده در این مطالعه با بررسی سه گروه از بیماران و بیش از 100 نمونه تایید شده است. در همه داوطلبین، سطوح فعال فیبروبلاست به طور مستقیم با سیستم ایمنی در اثرگذاری بر تومور ارتباط داشت. هرچه سطح فیبروبلاست بالاتر باشد، به اثربخشی تراست، دسترسی به سلول‌های تومور و از بین بردن آنها آسیب‌پذیر است. دکتر کالون تاکید کرد که این امر بهتر است بیمارانی را انتخاب کنند که از چنین درمانی می‌برند می‌کند.

بخوان  رفع اشکال بازی ویندوز 11 اکنون برای همه در دسترس است

نویسندگان این مقاله همچنین راهی برای غلبه بر روی تومور در محافظت از خود شناسایی کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از مدل‌هایی که شامل پست‌های سلول‌های زنده سرطان‌ها بودند، نشان دادند که با هدف قرار دادن مولکول‌های FAP بیان‌شده توسط فیبروبلاست با ایمونوتراپی، می‌توان این سلول‌ها را برای جلوگیری از دسترسی به سلول‌های ایمنی به تومور را معکوس کرد.

به طور خاص باید فیبروبلاست‌ها توسط فاکتور رشدهای تغییر دهنده بتا (TGF-بتا) فعال شود که مولکولی به نام FAP را بیان می‌کند که از تومور در برابر عملکرد سلول‌های ایمنی محافظت می‌کند. تراستوزوم با گرفتن نشانه گرفتن سلول‌های سرطانی با بالاترین سطح از HER2 را دارد و زمانی که به سلول سرطانی مرتبط می‌شود، یک پاسخ ایمنی قوی می‌کند، که نقش عمده‌ای در اثربخشی بر تومور ایفا می‌کند. با این حال، در بسیاری از تومورها، سیستم ایمنی قادر به گذشتن از ریزمحیط در اطراف تومور برای از بین بردن آن نیست. و در نتیجه مقاومت درمانی ایجاد می‌شود و داروی این نوع سرطان برای فرار از و تکثیر بیشتر می‌یابد. این مکانیسم جدید توسط گروهی از مرکز تحقیقات کشف شده و در مطالعه‌های مجله نیچر منتشر شده است.

درمان راه حل برای مقابله با مقاومت درمانی یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان پستان کشف کرده است که می‌تواند امیدبخش بیماران به این بیماری باشد.

انتهای پیام



منبع

لازم به ذکر است که در مدل تولید شده از سلولهای انسانی استفاده می شود و همچنین می توان از آن برای انواع دیگر تومورها استفاده کرد.

او توضیح می‌دهد: اگر افراد را بر اساس این ویژگی‌ها فیلتر کنیم، می‌توانیم گروهی از بیماران را در مقابل درمان مقاوم کنیم که می‌توان با این مولکول درمان مقابله کرد که از گروه‌های دیگر جدا می‌شود تا اثربخشی درمان سرطان پستان در آن‌ها بازیابی شود.

بخوان  راه اندازی رایانه‌ای کوآنتومی در چین