کشف پرورش قاتلی که باعث سرطان لوزالمعده می شود

سطح SRSF1 در بدن باید در یک سطح مشخص باقی بماند و بیشتر باشد از ژنها و تغذیه‌ها فقط برای رسیدن به این سطح از این غذا با هم کار می‌کنند، اما دلایلی که می‌دانیم، به دلایل متعدد، این روند گاهی اوقات می‌تواند نامنظم باشد. که متأسفانه باعث ایجاد می‌شود و می‌شود تبدیل به تومورهای آدنوکارسینوم مجرای پانکراس (PDAC) شود.

وی می‌گوید که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا این پژوهش نمایان شود.

پژوهش‌ها و تحقیقات حول این سرطان و درمان آن هر چند آهسته پیش می‌رود، اما به شکل مستمر ادامه دارد. به عنوان مثال، یک دستگاه کوچک برای انتقال داروها به طور مستقیم به تومور پانکراس ساخته می‌شود که به‌طور مستقیم به تومور پانکراس تبدیل می‌شود که به خودی خود سرطانی را کاهش می‌دهد یا سال گذشته، گروه دیگری از مولکولی را کشف کرده‌اند که سلول‌های سرطانی را هدف می‌گیرند و می‌دهند. بین میبرد.

اکنون در کشف زودهنگام این نوع سرطان نزدیک‌تر می‌توانیم، گروهی از آزمایشگاه‌های آزمایشگاهی Cold Spring Harbor (SHL) در پژوهشگران آزمایشگاهی Cold Spring Harbor (SHL) در سال 2018 در مطالعه‌ای که باعث شروع و تشکیل تشریع تومورهای لوزالمعده می‌شود، به صفر برسانند.

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین انواع سرطان است که میزان بقای آن حدود 10 درصد است. اکنون یک محقق قاتل را کشف کرده اند که به این نوع سرطان می‌شود.

تومورهای آدنوکارسینوم مجرای پانکراس یا PDAC نه تنها تهاجمی‌ترین نوع سرطان است، بلکه شایع‌ترین نوع سرطان پانکراس است و بیش از 90 درصد از بیماران مبتلا به آن در پنج سال پس از تشخیص قربانی می‌شوند.

بخوان  ساخت اولین آنتن جهان برای ارتباطات بی‌سیم فوق امن 6G

پروفسور آدریان کرینر از CSHL می‌گوید: PDAC درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی و جراحی بسیار دیر تشخیص داده می‌شود. اما اگر بتوانیم مکانیزم‌های ژنتیکی اساسی PDAC را با تشخیص درک کنیم، می‌توان به تشخیص‌های اولیه و انواع درمان‌ها تبدیل شود.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران محققی به نام SRSF1 را یافتند که به تنظیم روند پیوند RNA کمک می‌کند. آنها سطح بالای SRSF1 را می‌گیرند که باعث ایجاد پانی می‌شود که به کراتیت نیز معروف است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس ای، سرطان لوزالمعده یا پانکراس احتمالاً کشنده ترین شکل سرطان است. این سرطان که به راحتی تشخیص داده نمی‌شود، تنها زمانی که به آخرین مراحل خود رسیده است، شروع به نمایش می‌کند. درمان سرطان لوزالمعده نیز دشوا و محدود است، به همین دلیل است که در همه موارد، بیماران بیشتر از پنج سال فرصت ندارند.

این گروه نقش پیوند RNA را که یک فرآیند ژنتیکی قبل از تولید تولید می‌کند و در سرطان پانکراس اتفاق می‌افتد، بررسی کردند.

در حالی که همه این کارها شاهکارهای چشمگیری هستند، اما هنوز هیچ درمان قطعی برای سرطان پانکراس توسعه نیافته است.

تحقیقات خود را در یک مدل حیوانی انجام دادند و دریافتند که وقتی SRSF1 به سطح طبیعی بازمی‌گردد، ارگانیدها (نسخه‌های کوچک تومورها) از رشد بازمی‌ایستند.