ساخت اولین آنتن جهان برای ارتباطات بی‌سیم فوق امن 6G



یک آنتن جدید که «آنتن فراسطحی جهانی مایکروویو» نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت پویا، مستقل، مستقل و با دقت تمام نرم‌افزارهای کنترل کننده الکترومغناطیسی را از طریق یک کنترل کننده کنترل کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گروهی از سرپرست به سرپرستی پروفسور چان چی‌هو (Chan Chi-hou) از دانشگاه سیتی هنگ کنگ، آنتن ویژه ساخته شده است که می‌تواند هر پنج عامل مهم الکترومغناطیسی را با استفاده از یک نرم‌افزار رایانه‌ای کنترل کند.

فناوری سازنده برای اتصال 6G

این یک پیشرفت بزرگ در سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم 6G است. قابلیت‌های منحصر به فرد به فرد آن در کنترل و ایمن‌سازی تصمیم‌ها، آن را برای کاربردهای گسترده‌ای از جمله جمع آوری اطلاعات، ارتباطات و انتقال داده، ارزشمند می‌کند.

این آنتن قدرت، زمان، فرکانس، جهت و حتی نحوه ارتعاش آنها را به طور همزمان تنظیم می‌کند. این اولین باری است که هرکسی می‌سازد که می‌تواند همه این کارها را انجام دهد و توجه بیشتری در این زمینه نشان دهد.

این یک آنتن خاص است، زیرا می‌توان از آن در سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته استفاده کرد، مانند سیستم‌هایی که ممکن است در آینده داشته باشند. این آنتن برای مدیریت بسیاری از داده‌ها و حفظ آن‌ها بسیار ایمان است. همچنین می‌توان برق را به صورت بی‌سیم انتقال دهد، به این معنی که می‌تواند دستگاه‌ها را بدون اتصال شارژ کند.

آنتنی که جهت تابش الکترومغناطیسی را کنترل می‌کند

یک نکته جالب در مورد این آنتن، این است که می‌توان جهت‌های خود را کنترل کرد و یک لایه دیگر از حریم خصوصی و امنیت اضافه کرد. این باعث می‌شود که این سیستم‌های ارتباطی که در آن‌ها باید مطمئن شوند، می‌شوند که هیچ کس نمی‌تواند انجام دهد را استراق سمع کند یا مخفیانه به آن‌ها گوش دهد، گزینه خوبی است.

بخوان  ChatGPT "خروجی بزرگ" را برطرف می کند و اشتراک های Plus را دوباره باز می کند

این فناوری‌ها کاربردهای آنتن فراسطحی جهانی مایکروویو را در واقعیت افزوده، حسگرهای یکپارچه و ارتباطات برای 6G، اپتیک کوانتومی و اطلاعات کوانتومی گسترش می‌دهند.

پروفسور وو جنگبو (Wu Gengbo)، نویسنده اول این مقاله، می‌گوید: ما امیدواریم که یک آنتن فراسطحی جهانی را به عنوان یک فرستنده ساده با هزینه کم، یکپارچگی بالا و مصرف انرژی کم کار کند.

این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع