تشخیص بیماری کشنده در سگ‌ها با یک آزمایش

مطالعات دانشگاه ایالتی آمریکا در مطالعه اخیرشان نشان داد که ژن می‌تواند دارای اثرات کشنده را در سگ‌ها تشخیص دهد.

یافته های این مطالعه در مجله« Veterinary Internal Medicine » منتشر شد.

کورت، دام و استاد فارماکولوژی و ژنومیک گفت که درمانشکنی پس از عمل معمولاً یک تا چهار روز پس از جراحی بزرگ اتفاق می‌افتد، زمانی که لخته‌های خون در روندی به نام هیپرفیبرینولیز خیلی زود شروع به شکستن می‌کنند. شدت آن می‌تواند از کبودی جزئی تا ایجاد عامل حیاتی باشد. به طور معمول، بدن با بهبود بافت، لخته را می‌شکند.

آزمایش جدیدی که از طریق دانشگاه ایالتی آمریکا در حال انجام است، تشخیص این را در حیوانات خانگی از جراحی‌های غیر ارژانسی و انجام درمان پیشگیرانه در صورت عدم امکان پذیرفتن می‌کند.

انتهای پیام



منبع

اگرچه می‌توان با تجویز داروها قبل از جراحی از خونریزی تاخیری پس از عمل پیشگیری کرد، اما درمان بی‌رویه می‌تواند پرهزینه باشد و منجر به واکنش‌های نامطلوب به داروها شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، آزمایش ژنتیکی جدید می‌توان آن‌هایی را که در یک خطر احتمالی به یک مشکل بالقوه کشنده می‌شود، می‌سازد و می‌تواند باعث آسیب و کبودی بیش از حد در ساعات و روزهای بعد از عمل شود، را شناسایی کند.

دکتر مایکل کورت، نویسنده این مطالعه، گفت: سگ‌های دارای جهش DEPOH نسبت به سگ‌های دیگر خطر به این جهش عمل جراحی را دارند. آزمایش DEPGEN به ما این امکان را می‌دهد تا با داروهای آنتی فیبرینتیکی به سگ‌هایی که هر عمل جراحی را انجام دهد، آن را مثبت می‌کند، زیرا ممکن است قبل از عمل از عمل جلوگیری کند.

بخوان  چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

تیمی به سرپرستی پزشک دانشگاه ایالتی اعلام کرد DEPOHGEN (TM) را از مطالعه‌ای که در آن سگ‌های تازی اسلندی مورد بررسی قرار می‌دهد و ژن مرتبط با این بیماری است که آسیبی پس از عمل یا DEPOH نام دارد را بررسی می‌کند، شناسایی می‌کند. حیواناتی که دارای جهش در ژن DEPOH هستند به طور قابل توجهی احتمال بیشتری دارد که این بیماری را تجربه کنند.

خشک کردن پس از عمل برای اولین بار در گریهوند ثبت شد، اما در سایر نژادهای سگ شکاری مانند سگ تازی اسکاتلندی و سگ تازی ایرلندی نیز مشاهده می شود. پس از شناسایی ژن DEPOH، این تیم نمونه‌هایی را از بانک‌های DNA حیوانات خانگی دانشگاه ایالتی مورد بررسی قرار داده و جهش را در سگ‌های دیگر مانند تازی‌های ایتالیایی و سالوکی و همچنین در برخی از نژادهای محبوب دیگر مانند سگ یابنده طلایی یا گُلدِن رِتریوِر و بُردِر. کولی کشف کردند.