ویدئویی که کپسول “اوریون” از ماه ثبت کرده است

اوریون در صبح روز دوشنبه ۲۱ نوامبر، نزدیکترین فاصله خود را به ماه خواهد داشت و در ۱۰۰ کیلومتری ماه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام



منبع

پرواز اوریون نسبتاً دشوار است بدون مشکل پیش از و مدیر مسئول ناسا می‌گویند که به وجود مشکلات جزئی در عملکرد اوریون در اعماق فضا، کار این کپسول فراتر از انتظارات آنها بوده است.

کپسول «اوریون» مأموریت «آرتمیس۱» ویدئویی را ثبت کرده است که ماه را در پس‌زمینه نشان می‌دهد.

ناسا در روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر، کپسول اوریون را در ماموریت بدون سرنشین آرتمیس۱ بر فراز “سامانه پرتاب فضایی”(SLS) که اکنون قوی‌ترین موشک جهان است، پرتاب کرد. اوریون یک سفر ۲۵ روزه به ماه خواهد داشت و در ۱۱ دسامبر به زمین باز خواهد گشت. ناسا از این ماموریت به عنوان یک پرواز آزمایشی برای برنامه آرتمیس خود استفاده می‌کند تا ببیند آیا سامانه پرتاب فضایی و اوریون برای بردن فضانوردان به ماه آماده هستند یا خیر. فرود سرنشیندار روی ماه در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است.

این ویدئو، جدیدترین شگفت انگیز از اوریون است که ۲۴ دوربین تا پرواز آزمایشی تاریخی آن را ثبت می کند. همچنین، ناسا منبعی از مجموعه ویدئوهای آرتمیس را راه‌اندازی کرده است که به‌روزرسانی‌های هفتگی این مأموریت را به ماه سفر می‌کند و از آن می‌کند.

اولین بخش از این مجموعه، سه روز نخست ماموریت آرتمیس1 را نشان می دهد که شامل نماهای خیره کننده از جدا شدن کپسول از مرحله بالای سامانه پرتاب فضایی و نحوه انجام این ماموریت است.

بخوان  باگ ویندوز 11 به طور تصادفی رایانه های شخصی با پردازنده های AMD را فریز می کند

در ویدئویی که در ۱۸ نوامبر ثبت شده، ماه نیمه‌روشن در دور دست با کپسول اوریون در پیش‌زمینه قابل مشاهده است. این ویدئو از یک دوربین ثبت شده است که روی نوک یکی از چهار بال خورشیدی کپسول قرار دارد. ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در زمان ثبت ویدئو، یا تقریباً در نیمه راه رسیدن به ماه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، کپسول “اوریون”(Orion) ناسا، هدف پرواز آزمایشی “آرتمیس۱”(Artemis ۱) روی ماه را مشاهده کرده و ویدیویی خیره‌کننده را برای نشان دادن این لحظه ثبت کرده است.

ناسا در توضیح ویدئو نوشت: در سومین روز از ماموریت آرتمیس۱، اوریون روی آرایه‌های خورشیدی خود منور داد و ماه را با دوربینی که در انتهای آرایه نصب شده بود، ثبت کرد.

طبق گزارش ناسا، کپسول اوریون در اوایل روز شنبه ۱۹ نوامبر در فاصله ۳۴۸ هزار و ۲۴۷ کیلومتری از زمین و ۱۴۹ هزار و ۷۴۶ کیلومتری از ماه بود و با سرعت ۱۶۰۱ کیلومتر در ساعت در فضا حرکت می‌کرد. شما می‌توانید اوریون را طی ماموریت آن در فضا، از طریق وب سایت “Track Artemis” ناسا ردیابی کنید.

اوریون همچنین دور ساعتی پس از پرتاب، در حالی که در حال تبدیل شدن به زمین در مسیر خود به سمت ماه بود، تصویری را از زمین ثبت کرد.