ابداع آنتن جدید، ارتباطات بی‌سیم 6G را می‌کند

نوآوری شگفت انگیز پروفسور چان از قدرت آنتن فراسطحی STC شبیه به رادار استفاده می‌کند و به آن اجازه می‌دهد انرژی خود را با فاصله‌هایی قابل تنظیم یا ثابت در یک نقطه نقطه کند.

محقق موفق به ساخت یک آنتن جدید شده است که می‌توان ما را یک قدم به ارتباطات بی‌سیم 6G نزدیک کرد. کدگذاری فضا-زمان می‌تواند جهت، فرکانس و دامنه آن الکترومغناطیسیتن نسل جدید را تغییر دهد.

این ویژگی از فراستح‌ها استفاده می‌شود که مواد فوق‌العاده نازک ویژه‌ای هستند که از فرآورده‌های ریز ساخته شده‌اند. این کار را می‌توان با جریان دستکاری برای نیرو دادن به آن‌ها انجام داد تا فرا اتم‌ها را مانند آرایه‌های سوئیچ‌ها که پاسخ آن را در لحظه تغییر می‌دهند، در حالت‌های تابشی و غیر تابشی تغییر داد.

مهارت وی بُعد جدید و هیجان انگیز به پژوهش های آنها داد. این آنتن‌های نشتی AM پس از ساخته شدن، ویژگی‌های تابشی ثابت را نشان می‌دهند که اکنون به لطف کار نوآورانه او می‌توان به صورت پویا آن را تغییر داد.

تغییر ویژگیها و ساختارهای آنتنهای سنتی که ساخته شده است غیرممکن است. با این حال، کدگذاری فضا-زمان می‌تواند جهت، فرکانس و دامنه الکترومغناطیسی بدون آنتن نسل جدید را تغییر دهد که به آن فراسطحی باند جانبی (STC) معروف است. این ویژگی، امکان پذیرپذیری زیادی را برای کاربران می‌کند.

پروفسور چان چی-هو، استاد مهندسی الکترونیک در CityU به این نتیجه رسیده است که یک همکاری موفق از روش های کدگذاری فضا-زمان و آنتن های موج نشی AM است.

نقش مهم فناوری های STC و AM در ISAC برای ارتباطات بی سیم 6G

بخوان  فرازمینی‌ها می‌توانند با کمک دکل‌های تلفن همراه ما را پیدا کنند

این پیشرفت، فرکانس‌های هارمونیک ناخواسته را که به آن «آلودگی، حذف» گفته می‌شود کرد و در عین حال پرتوی هدایت آنتن را برای امنیت افزایش داد. دانش با بهره‌گیری از انعکاس بین دیوارهای داخلی، امکاناتی را در انتقال بی‌سیم ارائه کرده‌اند که ممکن است وجود نداشته باشد.

پروفسور چان و گروهش از یک طرح جدید انقلابی پرده برداری که از موج‌بَرها برای کنترل الکترومغناطیسی در فراسطح‌ها استفاده کردند. موج‌بَر، ساختاری است که نشان می‌دهد مانند الکترومغناطیسی یا صوتی را هدایت و منتقل می‌کند.

انتهای پیام



منبع

این قابلیت‌های بعدی در ISAC برای ارتباطات بی‌سیم 6G نه تنها می‌تواند برای ایجاد هولوگرام‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند با تلفن‌های همراه خود با افراد دیگر به صورت رو در رو صحبت کنند، برای ایجاد محافظت بهتر در برابر شنود نسبت به معماری فرستنده‌های سنتی. استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک سامانه آنتن جدید که از فناوری کدگذاری فضا-زمان برای افزایش امنیت ارتباطات بی‌سیم 6G بهره می‌برد، در حال توسعه است.

دکتر جونیان دای، متخصص برجسته در کدگذاری فضا-زمان و فراسطح های دیجیتال برای پیکربندی تغییر عملکرد آنتن، به گروه پژوهشی پروفسور کوی تیجون و چنگ کیانگ از پردیس نانجینگ دانشگاه جنوب شرقی پیوست. در همان زمان، دکتر دای به CityU که به بسیاری از مطالعات و اکتشافات پژوهشی معروف آمد، و با پروفسورشان در دانشکده فناوری نوآوری دانش(SKIT) همکاری کرد.

نقش کد فضا-زمان (STC)

تلاش یک گروه پژوهشی به رهبری پروفسور چان چی-هو از دانشگاه شهری هنگ کنگ (CityU)، به ابداع یک آنتن خلاقانه و تغییر دهنده بازی می شود. این اختراع انقلابی، امکان کنترل بی‌سابقه جهت، فرکانس و نور انتشار پرتوی را می‌کند. این آنتن علاوه بر این، برای برنامه‌های ارتباطی بی‌سیم 6G مانند سنجش مرکز اشتراک و آنالیز اطلاعات (ISAC) و یکپارچه‌سازی ارتباطات بسیار ارزشمند است.

بخوان  تغییر مخفی به منوی استارت ویندوز 11 در آزمایش آشکار شد - و ما آن را دوست داریم

دانش با هر دوی این فناوری‌ها می‌توانند به ویژگی‌های تابش و تشعشع برگزیده دست یابند. این ویژگی ها را می توان با مدت زمان روشن-خاموش و توالی روی کلیدهای روی آنتن از طریق STC کنترل کرد.

در سال 2020، مفهوم آنتن‌های مختصر AM برای اولین بار توسط دکتر وو گنگ در CityU، یک دانشجوی پسر پیشنهاد شد. این مفهوم یک روش تحلیلی را برای ایجاد آنتن‌هایی با الگوهای انتشار لازم برای کاربردهای مختلف تنها با تغییر ساختار و فرم آنتن‌ها ارائه می‌دهد.

آنتن فراسطحی STC می‌توان الکترومغناطیسی پیچیده را در حوزه‌های فضا و فرکانس با استفاده از کنترل نرم‌افزار، توانایی و دستکاری کند. این کار آن را قادر می‌سازد تا یک پرتویی دقیقاً با هر الگوی تابشی دلخواه تولید کند.

ترکیب موفقیت آمیز دو پیشرفت