فرازمینی‌ها می‌توانند با کمک دکل‌های تلفن همراه ما را پیدا کنند

به گفته‌ی دانشگاه منچستر دانشگاه موریس و دانشگاه موریس، برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که هر دکل تلفن همراه یک رادیویی با توان ۱۰۰ تا ۲۰۰ و ساطع می‌کند که برابر با انتشار کل چهار گیگاوات ساطع شده از سیاره ما است.

این دکل‌ها در حال حاضر دومین منبع قدرتمند منتشرکننده هستند. در رتبه اول دستگاههای انتقال نیروی رادارهای نظامی قرار دارند. دکل‌های تلفن همراه حتی از نیروگاه‌های ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی تجاری قرن بیستم پیشی گرفته‌اند.

برنامه‌های می‌گویند که تمدن‌های فرازمینی می‌توانند با استفاده از تصمیم‌های دکل‌های تلفن همراه که تعداد آنها در ۳۰ سال گذشته به‌طور تصادفی افزایش یافته است، از سیاره ما نقشه‌برداری کنند.

انتهای پیام



منبع

اگر یک تمدن فرازمینی قادر به گوش دادن به مکالمات ما نیست، این مطالعه نشان می‌دهد که بیگانگان هنوز هم می‌توانند موارد زیادی را در مورد، از جمله چرخش سیاره ما و متمایل آن، دربند کنند.

از آنجایی که اکثر دکل‌های تلفن همراه در نیمکره شمالی قرار دارند، سیاره‌های با حیات فرازمینی در آسمان نیمکره شمالی آن نقطه قوی‌تری نسبت به سیاره‌های نیمکره جنوبی می‌کند.

هدف اصلی مطالعه واقعی میزان قدرت دکل تلفن همراه روی زمین است که توسط تمدنی در فواصل بین ستاره‌ای مشاهده می‌شود.

پروفسور مایک گرت (Mike Garrett)، پروژه رهبر تیم از دانشگاه منچستر، می‌گوید: من از بسیاری از همکاران می‌شنوم که زمین در سال‌های اخیر از نظر رادیویی به طور فزاینده‌ای آرام شده است، ادعایی که من با آن مخالفم.

سیار فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی بیشتر است، اما گسترش سیستم‌های ارتباطی در سراسر جهان زیاد بوده است. وی افزود: در حالی که هر سیستمی به نسبت نیروهای رادیویی نسبتاً کمی ساطع می‌کند اما نیروی انسانی یکپارچه‌ای از میلیاردها دستگاه قابل توجه است.

بخوان  یک مرد تایوانی مدعی استفاده از «ChatGPT» برای برنده شدن در لاتاری شد

آنها همچنین می‌توانند خشکی‌های زمین را اندازه‌گیری کنند و برای تغییر سطح منطقه در سراسر جهان در طول زمان نظارت‌کننده‌ها.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اگر بیگانگان فضایی وجود داشته باشد، شاید برای آنها کار سختی نباشد.

این معناست که اگر بیگانگان یک تلسکوپ رادیویی معادل آرایه کیلومتر مربعی 1.7 میلیارد پوندی(SKA) باشد که در سراسر آفریقای جنوبی ساخته شده و ساخته شده است و تا سال 2028 ساخت آن به پایان می رسد، احتمالاً ممکن است فعالیت های 4G ما را نشان دهد. را شناسایی کنند.

مشتریان دریافت می‌کنند که اگر در فاصله‌های ۱۰ سال نوری زمین قرار داشته باشند، می‌توانند به سیستم گیرنده‌های قابل مقایسه با تلسکوپ گرین بانک باشند، مانند دکل‌های تلفن همراه زمین را تشخیص دهند.

به آن فناوری 5G را اضافه کنید و به آن اضافه کنید اگر انتشار رادیویی از تلفن های همراه فردی در نظر گرفته شود، آنوقت کار آسان تر خواهد بود.

مکان حضور آنها در آسمان نیز یکی از ملاک‌ها خواهد بود.

طرح‌های ادعا می‌کنند تمدن‌های فرامینی بالقوه می‌توانند با استفاده از راهنمای تلفن‌های همراه از سیاره ما نقشه‌برداری انجام دهند.

آنها می‌افزایند که تلسکوپ‌های نسل بعدی می‌توانند بهتر عمل کنند و با توسعه فناوری 5G، در آینده انتشار فناوری از زمین در طول زمان افزایش پیدا کنند.

این پژوهش دکتر نالینی هیرالال-ایسور(Nalini Heeralall-Issur)، از دانشگاه موریس، می‌گوید: من معتقدم که احتمال زیاد وجود دارد و ممکن است قادر به مشاهده انتشار بشر سیاره زمین باشد.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که تشعشعات منتشر شده از تلفن همراه دکل به دلیل غیریکنواخت در سطح زمین و چرخش سیاره ما، از نظر شدت و ماهیت به دوره‌های مختلف هستند.

بخوان  «Protestware» در حال افزایش است و برنامه نویسان کدهای خود را خراب می کنند. آیا باید نگران باشیم؟

نتایج فعلی حاکی از آن است که تا پایان دهه ما بیش از 100 هزار ماهواره در مدار پایین زمین و فراتر از آن قرار دارد.

زمین در زمین رادیویی به طور غیرعادی روشن است. اگر این روند پیشرفت کند، ما می‌توانیم توسط هر تمدن‌ای با فناوری مناسب تشخیص داده شویم.

در این مطالعه جدید، بررسی‌هایی که از سه ستاره نزدیک می‌شوند، مدل‌سازی شدند. آلفا قنطورس، که در آسمان نیمکره جنوبی و تنها چهار سال نوری از ما فاصله دارد و ستاره بارنارد و HD ۹۵۷۳۵ در آسمان نیمکره شمالی. دو مورد آخر به ترتیب شش سال نوری و هشت سال نوری از ما فاصله دارند. به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از این ستاره‌ها یا جهان‌های مرتبط با آنها قابل سکونت باشند.

با این حال، به گفته‌ی محققان، فرازمینی‌ها باید در جهانی در فاصله هشتم سال نوری از زمین حضور داشته باشند تا این امکان وجود داشته باشد. اگر آنها تنها تلسکوپی با قدرتی مشابه تلسکوپ «گرین بانک» فعلی در ویرجینیای غربی داشته باشند، احتمال تشخیص ما بعید است.